19:02 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توافق کاهش تولید نفت

پایبندی ۹۵ درصدی روسیه به پیمان نفتی با اوپک
پایگاه خبری راد: نرخ پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید که میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان خارج از این گروه امضا شده است، در ماه مه به ۹۵ درصد رسید.
وسوسه جدید عربستان برای نفت ۱۰۰ دلاری
پایگاه خبری راد: منابع آگاه می‌گویند عربستان سعودی خوشحال خواهد شد که نفت به ۸۰ دلار یا حتی ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند.
چه سرنوشتی انتظار نفت را می‌کشد؟
پایگاه خبری راد: سرنوشت جهانی طلای سیاه در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر ماه ۱۳۹۵) بعد از چند سال تغییر و آغاز به حرکت در مسیری جدید و چارچوبی مشخص کرد. قیمت نفت در سال‌های اخیر بعد از صعود باور نکردنی و پرواز در محدوده بالای ۱۰۰ دلار با سقوطی ناگهانی مواجه شد و تا سطح ۳۰ دلار پایین آمد. نوسان قیمتی که همراه با مازاد عرضه نسبت به تقاضا در بازارهای جهانی، اقتصاد اکثر کشورهای تولیدکننده نفت را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد این کشورها به این نتیجه برسند که اگر راهکاری اتخاذ نکنند، روزگارشان مانند نفت، سیاه خواهد شد.
مذاکرات آذربایجان برای پیوستن به اوپک
پایگاه خبری راد: اوپک و جمهوری آذربایجان سرگرم گفت‌وگو درباره همکاری عمیقتر از جمله احتمال عضویت این کشور در اوپک هستند.
سناریوی جدید اوپک برای کنترل بازار چیست؟
پایگاه خبری راد: پس از گذشت حدود دو سال از توافق کاهش تولید نفت بین اعضای اوپک و غیراوپک با هدف متعادل کردن بازار، به نظر می رسد این متحدان نفتی درحال تدوین سناریوی جدیدی برای در دست گرفتن و کنترل بازار هستند تا با واهمه افزایش مجدد میزان تولید و برهم خوردن عرضه و تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت ها مقابله کنند.
سود ۴۳ میلیارد دلاری روسیه از توافق نفتی با اوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه گفت شرکت‌های نفتی روسی و بودجه دولت به مدد توافق با اوپک برای کاهش تولید، تاکنون حدود ۴۳ میلیارد دلار سود برده‌اند.
احتمال پایان زودتر از موعد یک توافق
پایگاه خبری راد: وزیر نفت کویت اعلام کرد اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت شامل روسیه در صورت متعادل شدن بازار تا ژوئن، ممکن است به توافق کاهش تولید پایان دهند.
هیجان و اضطراب بازارهای نفت با آغاز نشست اوپک
پایگاه خبری راد: بازارهای نفت روز پنج شنبه در آستانه نشست اوپک در وین که قرار است طی آن تولیدکنندگان درباره تمدید توافق کاهش تولید مذاکره کنند، محتاط بودند.
مهر اطمینان بر تمدید تعهد کاهش تولید نفت زده شد
پایگاه خبری راد: ابراز حمایت از تمدید ۹ ماهه توافق کاهش میزان تولید نفت از سوی اوپکی ها و غیراوپکی ها که از سوی عربستان و روسیه صورت گرفته، مهر اطمینانی بر تمدید این توافق زده است. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از تمدید توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ حمایت کرده و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز در چهارم اکتبر اظهار کرد که توافق می‌تواند تا پایان سال میلادی آینده تمدید شود.
لابی عربستان برای تمدید ۹ ماهه توافق نفتی
پایگاه خبری راد: عربستان در حال لابی با وزیران نفت برای موافقت با تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید نفت در نشست هفته آینده این سازمان است.
چرا خروج از توافق نفتی به نفع روسیه است؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار نفت معتقد است بزرگترین صادرکننده نفت جهان ممکن است برای عقب نشینی از تمدید احتمالی توافق جهانی کاهش تولید، مهیا شود.
خوش‌بینی بانک آمریکایی به قیمت‌های بالاتر برای نفت
پایگاه خبری راد: مورگان استنلی قیمت‌های مورد پیش‌بینی برای نفت را تا سال ۲۰۲۰ بالا برد و اعلام کرد دنیا تشنه نفت شیل بیشتر آمریکا است.
افزایش سرمایه گذاری خارجی در صنعت‌نفت روسیه باوجود تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه از رشد سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت این کشور خبر داد.
ورود 2.5 میلیارد دلاری نروژ به بازار تجدیدپذیرهای ایران باوجود شاخ و شانه کشیدنهای ترامپ
پایگاه خبری راد: جهان انرژی در 24 ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله برنامه روسیه، ایران و آسیا مرکزی برای ایجاد زنجیره عرضه نفت، تکاپوی پتروناس مالزی برای گسترش میدان نفتی آزادگان، ورود 2.5 میلیارد دلاری نروژ به بازار تجدیدپذیرهای ایران باوجود شاخ و شانه کشیدن‌های ترامپ، درخواست عراق از بریتیش پترولیوم برای گسترش میدان‌های نفتی کرکوک و تلاش روسیه برای کنترل صنعت نفت اقلیم کردستان بوده است.
صفحه قبل | صفحه بعد