02:54 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصیص ارز دولتی

سرگذشت پرحاشیه یک تصمیم دلاری
پایگاه خبری راد: مخالفان دخالت دولت در اقتصاد همیشه روی یک مساله تاکید می‌کنند و آن ایجاد بسترهای مناسب برای سوءاستفاده در صورت دخالت دولت در اقتصاد است؛ امری که مرور سرگذشت دلار ۴۲۰۰ تومانی در سالی که گذشت آن را تا حدود زیادی تصدیق می‌کند.
چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
تازه‌ترین رقم هزینه ماهانه معیشت کارگران اعلام شد
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ضمن اعلام تازه‌ترین رقم هزینه سبد معیشت ماهانه کارگران، پیش‌بینی اعمال مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی برای کارفرمایان و کاهش هزینه‌های درمان و مسکن کارگران را خواستار شد.
چرا ارز دولتی به تولیدکنندگان داروهای دامی نمی‌رسد؟
پایگاه خبری راد: معاون سلامت دامپزشکی البرز عنوان کرد: هم برای واردات و هم برای خرید مواد اولیه جهت تولید به ارز نیاز است، به همین دلیل باید ساز و کار مناسبی برای تخصیص ارز دولتی به این داروها فراهم شود.
کمبودی در داروهای داخلی نداریم/ صادرات باید کنترل شود
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با تاکید بر این‌که کمبودی در حوزه داروهای تولید داخل نداریم اظهار کرد که در شرایط فعلی صادرات این محصولات باید کنترل شده باشد.
صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: صادرات هر نوع دارو و تجهیزات پزشکی بدون دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو ممنوع شد.
توضیحات رامک‌خودرو درباره مشکلات واردات و تحویل خودرو به مشتریان
پایگاه خبری راد: گروه صنعتی رامک خودرو توضیحاتی در رابطه با مشکلات ایجاد شده در روند واردات خودرو و تاخیر پیش آمده در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مشتریان، منتشر کرد.
چله‌نشینی برای دستور رییس‌جمهور که هنوز اجرا نشده
پایگاه خبری راد: پس از گذشت ۴۰ روز از صدور دستور رییس‌جمهور به وزارت صمت برای کنترل قیمت بلیت هواپیما، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که هنوز منتظر اجرای این دستور است.
تنظیم بازار گوشت؛ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!
پایگاه خبری راد: قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت گاو و گوساله با جهش ۱۵ درصدی مواجه شده و حتی از قیمت گوشت گوسفند هم بیشتر شده که مغازه‌داران علت آن را کاهش واردات گوشت یخی می­‌دانند. در این میان نایب رئیس اتاق اصناف ایران از "واردات گوشت برزیلی به زودی برای تنظیم بازار و متعادل شدن قیمت‌ها" خبر داده، این درحالی است که با تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش مصرف مصادف هستیم؛ لذا این تنظیم بازار، نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب است...
اظهارات غیرواقعی درباره تجهیزات دندانپزشکی/تخصیص ارز بانکی به مواد ضروری
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از تخصیص ارز به مواد ضروری دندان‌پزشکی خبر داد و گفت: نحوه تقسیم ارز در حوزه سلامت به صورت سهم‌خواهی نبوده، بلکه هدف و راهبردمان این بوده که به مصرف‌کننده نهایی خدمات، ارز تخصیص یابد.
تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار برای تامین اقلام تکایا و هیات‌های مذهبی
پایگاه خبری راد: مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: باتوجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کل کشور، ستاد تنظیم بازار امسال به اجماع نرسیده که طرح ویژه برای هیات‌های مذهبی و تکایا در ایام محرم داشته باشد.
واردات ۱۰ میلیون دلاری لوازم‌التحریر در ۵ ماه
پایگاه خبری راد: ۱۳۳۰ تن لوازم التحریر در پنج ماهه نخست سال جاری به ارزش بیش از ۹.۵ میلیون دلار به ایران وارد شده است.
وعده تامین پوشک تا چند روز دیگر؛ البته با قیمت‌های جدید!
پایگاه خبری راد: طبق وعده مسئولان، کمبود پوشک بچه، بزرگسالان و وسایل بهداشتی بانوان هفته آینده برطرف می‌شود؛ هر چند که به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به مواد اولیه وارداتی این محصولات باید شاهد افزایش دو تا ۲.۵ برابری قیمت‌ها باشیم!
نمایندگی فروش خودروهای خارجی در آستانه تعطیلی
پایگاه خبری راد: بعد از ممنوعیت واردات خودرو بسیاری از نمایندگی های فروش خودروهای خارجی نیروهای خود را تعدیل کرده و در آستانه تعطیل شدن هستند و ۲۵ هزار شغلی ایجاد شده در این بخش در حال از بین رفتن است.
قیمت واقعی دلار ۷۰۰۰تومان است
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه بازرگانی گفت: قیمت اصلی دلار پیش از آغاز این بحران‌ها نزدیک به ۶۰۰۰ تومان بود و الان با تورم ایجاد شده، نرخ آن در کانال ۷۰۰۰ تومان قرار دارد و مازاد بر این قیمت نیز حباب است.