03:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحریم نفتی

سلاح نفتی آمریکا با ژئوپلیتیک انرژی چه کرد؟
پایگاه خبری راد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیراً اعلام کرده که در دو ماه آخر سال ۲۰۱۸ منطقه گلف کاست صادرات نفت بیش‌تری در مقایسه با وارداتش داشت که نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال‌های اخیر تا چه حد متحول شده است.
آمریکا به فکر تحریم نفتی روسیه افتاد
پایگاه خبری راد: آمریکا همچنان در حال بررسی تحریم‌هایی است که می‌تواند علیه روسیه اعمال کند که ممکن است شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا و ممنوعیت وام‌دهی بانک‌های آمریکایی به مسکو باشد.
از بی‌اعتنایی عربستان تا تدبیر ونزوئلا در برابر تحریم نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.
تحریم کامل نفتی ونزوئلا کلید خواهد خورد!
پایگاه خبری راد: یک هفته پس از این که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند ادا کرد، گزینه تحریم نفتی کامل علیه ونزوئلا روی میز دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قرار گرفت.
احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا
پایگاه خبری راد: شبکه سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به اینکه نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا درباره ایران مشخص نکرده است که واشنگتن می‌خواهد چه تصمیمی برای تحریم نفتی ایران بگیرد، گزارش داد دولت ترامپ ممکن است باز هم اجازه صادرات نفت به ایران بدهد.
 قیمت‌ کالاهای غیراساسی تا پایان سال کاهش می یابد!
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راه حل همه مشکلات، وجود نرخ ثابت ارز است و تمام تلاشمان را می کنیم در بودجه ۹۸ ارز تک نرخی در همه کالاها تعیین کنیم و یکسان سازی نرخ ارز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
آیا زنگنه در اجلاس اوپک حضور پیدا می کند؟!
پایگاه خبری راد: اجلاس 175 اوپک طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری درحالی برگزار می‌شود که زمزمه‌های کاهش تولید از سوی بزرگ‌ترین عضو این سازمان یعنی عربستان به گوش می‌رسد. این درحالی است که ایران که در شرایط تحریم به سر می‌برد، اعلام کرده میزان کاهش تولید اوپک به ایران ارتباطی ندارد.
موضع ایران درباره کاهش تولید نفت اوپک
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در هیات عامل اوپک موضع ایران درباره کاهش احتمالی تولید اعضای این سازمان را اعلام کرد.
بازار نفت نیازمند تصمیم اضطراری نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه معتقد است که در شرایط فعلی بازارهای جهانی انرژی، اقدام اضطراری برای جلوگیری از کاهش بهای نفت لازم نیست.
بی‌نظمی دردسرساز عربستان در تعهدی ۶۰ ساله
پایگاه خبری راد: حدود سه سال پیش که اعضای اوپک برای تعهد کاهش تولید که باعث شد بازار جهانی نفت بعد از مدت‌ها به تعادل برسد، پای میز مذاکره نشستند، کم‌تر کسی گمان می‌کرد برخی اعضای بزرگ برای حفظ منافع خود، صلاح این سازمان ۶۰ ساله و بازار جهانی را نادیده بگیرند و با کاهش یا افزایش تولید بی‌برنامه خود برروی قیمت‌های جهانی نفت تاثیر بگذارند. این روزها نگاه بازار جهانی نفت باز هم به این کشورها دوخته شده تا قطعات پازل تعادل باز هم کنار هم چیده شوند.
سهم مالیات در اقتصاد افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از ظرفیت مالیات‌ها در کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود، گفت: باید سهم مالیات را در اقتصاد از هفت به ۱۰ درصد برسانیم.
چرا ترامپ از تحریم نفتی ایران کوتاه آمد؟
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ سرانجام با این حقیقت که بسیاری از مدت‌ها پیش می‌دانستند روبرو شد که قادر نخواهد بود صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
تایید تلویحی وزیر انرژی ترکیه از معافیت آنکارا از تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: برخی اخبار حاکی از معافیت آنکارا از تحریم نفتی ایران است، اما در این رابطه ابلاغیه کتبی دریافت نکرده‌ایم.
 در تحریم ایران نمی‌خواهیم به متحدان آسیب بزنیم
پایگاه خبری راد: مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مضحک گفت: واشنگتن خواهان آن نیست که با تحریم نفتی ایران، به متحدان خود آسیب بزند.
آیا بازار نفت به عربستان اعتماد می‌کند؟
پایگاه خبری راد: همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، عربستان سعودی به دلیل قتل یک خبرنگار منتقد ریاض، زیر سایه‌ای از ابهامات و انتقادات رفته است.