08:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بلوتوث

عملکرد اینتل فراتر از پیش‌بینی‌ها بود!
پایگاه خبری راد: شرکت اینتل با انتشار گزارش مالی سه ماهه خود در سال جاری میلادی نشان داد که از درامد ۱۹.۱۶ میلیارد دلاری خود، ۶.۴ میلیارد دلار سود کسب کرده است.
تصویب قانون علیه برخی پسوردها
پایگاه خبری راد: به تازگی قانونی تصویب شده که تولیدکنندگان دستگاه‌های مصرفی متصل به اینترنت مانند روترها و لوازم هوشمند را به استفاده از کلمه‌عبور منحصر به فرد ملزم می‎کنند. یعنی نام‌های کاربری و کلمه‌عبوری مانند Admin و Password در آینده نزدیک غیرقانونی خواهند شد.
سیبی که آدم‌ها را می‌خورد!
پایگاه خبری راد: فرقی ندارد توی تاکسی باشیم، مترو، رستوران، میهمانی‌های خانوادگی یا در خیابان‌های شهر. آن سیب کوچک درخشان گاززده، سال‌هاست که همه‌جا خودنمایی می‌کند. حالا در قالب گوشی موبایل،‌ ساعت مچی، لپ‌تاپ و ... چندان تفاوتی نمی‌کند. اصلا انگار بعضی‌ها طوری آن وسیله الکترونیکی را جلوی صورت شما می‌گیرند که حتما آن سیب درخشان را ببینید.
شکایت کوالکام از اپل
پایگاه خبری راد: کوالکام روز گذشته از اپل به‌خاطر سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه این شرکت برای کمک به شرکت رقیب آن یعنی اینتل شکایت کرد.
تجربه فناوری "هاد" با کلاه‌های ایمنی "هادوی"+عکس
پایگاه خبری راد: ممکن است پیش از این نیز شنیده باشید که برخی کمپانی‌ها کلاه‌های ایمنی مجهز به فناوری "نمایشگر هاد"(HUD) توسعه داده‌اند اما اکنون کمپانی "هاد وی"(Hudway) یک کلاه ایمنی مجهز به این فناوری اما با طراحی و ساختار جالب توسعه داده است.
خواب راحت با "هوشمندترین بالش جهان"+تصاویر
پایگاه خبری راد: یک شرکت انگلیسی، بالش هوشمندی ابداع کرده است که می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد.
"وارام"؛ رباتی برای پر کردن تنهایی حیوانات خانگی
پایگاه خبری راد: اگر شما صاحب یک حیوان خانگی هستید که در تمام طول روز در خانه تنها است، ممکن است همیشه نگران خستگی و عدم تحرک آنها باشید.
فناوری NFC گوشی‌های هوشمند چه قابلیت‌هایی دارد؟
پایگاه خبری راد: ماهیت و کاربرد فناوری NFC موجود در گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران ناشناخته مانده است؛ این فناوری برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های مربوطه ندارد و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این سامانه پشتیبانی می‌کنند.
مسافران دریایی هم باید گوشی را خاموش کنند!
پایگاه خبری راد: مسافران کشتی‌های مسافری و تفریحی باید همچون مسافران هواپیما باید به‌منظور جلوگیری از تداخل ماهواره های ردیاب کشتی، گوشی همراه خود را خاموش کنند.
اپلیکیشن‌های آیفون ناقض حریم خصوصی کاربران
پایگاه خبری راد: بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب گوشی‌های آیفون اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را به سرقت برده و به شرکت‌های دیگری ارسال می‌کرده‌اند.
رابط کاربری سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند بهبود یافت
پایگاه خبری راد: سرانجام گوگل پس از مدت‌ها انتظار از رابط کاربری جدید و بهبود یافته سیستم‌ عامل ور او اس (Wear OS) خود رونمایی کرد که نشان‌دهنده قابلیت‌های کاربردی جدیدی است.
سمعک "گوگل" امکان شنیدن را برای ناشنوایان میسر می‌کند
پایگاه خبری راد: گوگل برای کمک به افراد ناشنوا با یک شرکت دانمارکی همکاری خواهد کرد تا سمعکی تولید کند که با اتصال به گوشی‌های "اندروید"، امکان شنیدن فایل‌های صوتی را برای ناشنوایان میسر سازد.
عدم تحویل تعدادی از گوشی‌های داخلی؛ علت چیست؟
پایگاه خبری راد: به گفته برخی از خریداران گوشی، یکی از شرکت‌ها که به عنوان تولیدکننده گوشی‌های ایرانی شناخته شده است، در تحویل گوشی‌های پیش‌فروش خود از سال گذشته تا امروز بدقولی کرده و خریدارانی که قرار بوده در اردیبهشت‌ماه سال جاری گوشی‌های خود را دریافت کنند، هنوز موفق به این موضوع نشده‌اند.
مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل
پایگاه خبری راد: به تازگی متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی اعلام کرده اند که تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS مشکلات امنیتی جدی دارند.
مشکل امنیتی بلوتوث همچنان در کمین کاربران موبایل
پایگاه خبری راد: به تازگی متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی اعلام کرده اند که تعدادی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS مشکلات امنیتی جدی دارند.