02:28 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برداشت نفت

دستاورد کشور در میزان برداشت از میادین مشترک نفت و گاز چشمگیر است
پایگاه خبری راد: معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نفت چشمگیر بوده است، گفت: دستاورد کشور در موضوع برداشت نفت و گاز از میادین مشترک قابل توجه است و باید در اجرای طرح‌های مرتبط با این صنعت سریعتر و جدی‌تر بود.
سهم‌خواهی تجدیدپذیرها در معدن طلای سیاه
پایگاه خبری راد: انرژی خورشیدی به اندازه‌ای ارزان شده که حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرشار از ذخایر نفت خام هستند، به انگیزه فروش بیشتر سوخت‌های فسیلی و کنترل میزان آلایندگی کربن‌ به منابع تجدیدپذیر روی آورده‌اند.
برداشت بیش از چهار میلیون بشکه نفت از میدان آذر
پایگاه خبری راد: میزان برداشت از میدان نفتی آذر که یکی از سخت‌ترین میدان‌های نفتی خاورمیانه محسوب می‌شود و نفت درجای آن دو میلیارد و ۵۰۰ هزار بشکه تخمین زده شده است تاکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه بوده است؛ افزایش تولید این میدان تاکنون ۳۵ هزار بشکه بوده و قرار است میزان برداشت از آن در فاز دوم توسعه به ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.
نانوذرات به کمک روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی می‌آیند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری محققان پژوهشگاه صنعت نفت با عامل‌دار کردن نانوذرات راهکاری برای ازدیاد برداشت از میادین نفتی ارائه دادند و به گفته آنها با توجه به آن‌که برخی از میادین نفتی به نیمه عمر خود رسیده‌اند، استفاده از این روش می‌تواند در افزایش توان تولیدی کشور کمک کند.
صفحه قبل | صفحه بعد