11:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اپراتور مخابراتی

تجهیز زیرساخت‌های مخابراتی امارات به هوش مصنوعی و بلاک‌چین
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که شرکت اتصالات بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی امارات متحده عربی قصد دارد به منظور بهبود خدمات خود از هوش مصنوعی و بلاک‌چین بهره ببرد.
گوشی‌های جدیدی با برچسب دروغین شبکه ۵G!
پایگاه خبری راد: به تازگی گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های فروخته شده توسط اپراتور مخابراتی AT&T دارای برچسب تقلبی تجهیز به فناوری شبکه ۵G هستند این در حالیست که در واقع به چنین فناوری مجهز نیستند.
شناسایی 500 بدافزار موبایلی؛ از پوشش ادعیه تا عناوین غیراخلاقی!
پایگاه خبری راد: روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد طبق بررسی‌های اخیر درباره اپلیکیشن‌های مخرب در فضای مجازی و مارکت‌های ایرانی، بیش از 500 نرم‌افزار موبایلی با موضوعات متنوع شناسایی شده که عوامل آن سعی بر آلوده‌سازی طیف گسترده‌ای از کاربران را داشته‌اند.
مجهز شدن تمام مدل‌های آیفون ۲۰۱۸ به فناوری جدید سیم‌کارت
پایگاه خبری راد: اپراتور مخابراتی ورایزن نیز بعد از AT&T که نخستین ارائه‌دهنده پشتیبانی سیم‌کارت‌های ای‌سیم گوشی‌های آیفون بود، اعلام کرده که می‌خواهد امکان پشتیبانی از eSIM را به تمامی آیفون‌های تولیدی سال ۲۰۱۸ میلادی اضافه کند.
برقراری تماس ویدیویی با بهره گیری از فناوری ۵G در کره جنوبی
پایگاه خبری راد: به تازگی یکی از اپراتورهای مخابراتی کره جنوبی اعلام کرده است که موفق شده یک تماس ویدیویی با بهره‌گیری از فناوری شبکه ۵G برقرار کند.
عرضه گوشی ۵G کره‌ای‌ها برای اولین بار در آمریکا
پایگاه خبری راد: سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد با همکاری اپراتور مخابراتی ورایزن یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهد کرد.
شبکه اینترنت ۵G در خودروهای بی‌ام‌و !
پایگاه خبری راد: بی‌ام‌و، ودافون و اریکسون با همکاری یکدیگر قصد دارند به توسعه تکنولوژی شبکه اینترنت ۵G، امکان دسترسی سریع و آسان به اینترنت را برای سرنشینان در کابین داخلی خودرو فراهم کنند.
همکاری هواوی با هند در توسعه اینترنت ۵G
پایگاه خبری راد: دولت هند از اپراتور مخابراتی هواوی درخواست کرده است که به آزمایش پروژه‌های توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G بپردازد.
چشم امید ال‌جی به سودآوری از اینترنت ۵G
پایگاه خبری راد: ال‌جی اعلام کرده که علی‌رغم زیان‌دهی بسیار، این شرکت قادر خواهد بود سال آینده با فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G به سودآوری بالایی دست پیدا کند.
عرضه اپلیکیشن VPN اختصاصی از سوی اپراتور آمریکایی
پایگاه خبری راد: اپراتور مخابراتی اسپرینت اعلام کرده که قصد دارد به‌منظور افزایش امنیت سایبری مشتریانش از یک اپلیکیشن موبایلی وی‌پی‌ان (VPN) اختصاصی پرده‌برداری کند.
با ثروتمندترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان آشنا شوید
پایگاه خبری راد: بررسی فهرست معرفی ثروتمندترین برند و شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی در جهان نشان می‌دهد که آمازون، اپل و گوگل در راس این برندها قرار گرفته‌اند.
تصمیمی عجولانه به نفع یا زیان مشترکان؟
پایگاه خبری راد: طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت سراسر کشور، طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ دولت دهم، از آذرماه ۱۳۹۰ در تهران کلید خورد. بر اساس این طرح ۱۸۷ کد به ۳۱ کد کاهش یافت و باعث ضررهای زیادی برای شرکت مخابرات ایران شد؛ به‌طوری‌که درآمد این شرکت را بین ۱۴ تا ۱۵درصد کاهش داد. با این‌حال شرکت مخابرات ایران در راستای رعایت عدالت اجتماعی، طرحی را که با بی‌عدالتی به این شرکت تحمیل‌شده بود، اجرا کرد؛ درحالی‌که ضررهای زیادی ازنظر درآمدی به شرکت وارد شد.
جهان با پیام‌رسان‌های غیربومی چگونه برخورد می‌کند؟
پایگاه خبری راد: امروزه پیام‌رسان‌ها به یکی از بخش‌های ضروری زندگی تبدیل شده‌اند و کنار گذاشتن آن‌ها برای خیلی‌ها غیرقابل تصور است. به همین دلیل است حالا که موضوع محدودیت برخی پیام‌رسان‌های خارجی مطرح شده، همه جا از پیام‌رسان‌های جایگزین صحبت می‌شود.
کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: اپراتور مخابراتی AT&T اعلام کرده که سه شهر در ایالات متحده آمریکا، نخستین شهرهایی هستند که میزبان شبکه اینترنت پرسرعت ۵G خواهند بود.
نوکیا خواستار برقراری اینترنت ۵Gدر ژاپن شد
پایگاه خبری راد: شرکت نوکیا قراردادی را به منظور تامین و ساخت تجهیزات رادیویی نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G با یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ژاپن به امضا رسانده است.