20:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوپک و غیر اوپک

خطر کمبود عرضه نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: مدیر شرکت دولتی کویت پترولیوم هشدار داد به دلیل افت چشمگیر صادرات ونزوئلا، عرضه جهانی نفت ممکن است امسال دچار کمبود شود.
روسیه: به توافق کاهش تولید با اوپک پایبندیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه گفت کشورش به تعهداتش برای کاهش تدریجی تولید نفت به طور کامل عمل می‌کند.
نفت آمریکا صعود کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای کمبود عرضه در بازار جهانی به دلیل کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، افزایش پیدا کرد.
نفت با تحریم‌های آمریکا گران ماند
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، ثابت بود و رشد قیمت معاملات پیشین را حفظ کرد.
روسیه از کاهش تولید اوپک عقب ماند
پایگاه خبری راد: تولید نفت روسیه در ژانویه همچنان بالاتر از سقف تولید این کشور تحت پیمان کاهش تولید با اوپک ماند.
از بی‌اعتنایی عربستان تا تدبیر ونزوئلا در برابر تحریم نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: دولت آمریکا با هدف اعمال فشار حداکثری روی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.
وعده سعودی‌ها برای کاهش بیشتر تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کشورش به مدت شش ماه نفت را در سطح بسیار پایین‌تر از سهمیه که تحت پیمان کاهش تولید اوپک پذیرفته است تولید خواهد کرد.
بی‌اعتنایی نفت به وخامت بحران ونزوئلا
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به بحران ونزوئلا، برای دومین روز متوالی افزایش یافت اما به دلیل رشد هفتگی عرضه آمریکا، به کاهش هفتگی رضایت داد.
پیش‌بینی قزاقستان از نتیجه همکاری کشورهای اوپک و غیراوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور انتظار دارد اقدام کشورهای مشارکت کننده در پیمان اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت، قیمت‌ها را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ تثبیت کرده و ماه آینده برای تقویت بازار بیانیه مشترکی صادر کند.
تولید نفت را کاهش می‌دهیم
پایگاه خبری راد: مالزی اعلام کرده است که در راستای توافق کاهش تولید نفت اوپک، قصد دارد تولید نفت خود را از آغاز سال آینده میلادی از ۲۰ هزار بشکه در روز به ۱۵ هزار بشکه در روز برساند.
معافیت ایران از مشارکت در کاهش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: اجلاس ١٧٥ اعضای اوپک در حالی روز جمعه در وین به پایان رسید که به دلیل مازاد عرضه در بازار اعضا در مورد کاهش تولید ٨٠٠هزار بشکه‌ای برای متعادل کردن بازار به توافق رسیدند؛ توافقی که ایران از آن معاف شده و وزیر نفت در مورد آن گفت: به آن چه تامین‎کننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم.
آمریکا از روی استیصال ۸ کشور را از خرید نفت ایران مستثنی کرد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، فرمان رئیس جمهور آمریکا برای معافیت ۸ کشور از خرید نفت ایران را نشان دهنده شکست آمریکا دانست و گفت: ترامپ این فرمان را از روی استیصال و با اکراه صادر کرده است. این نشان می‌دهد که آمریکا در سیاست اصلی‌اش شکست خورده است.
نیازی به فریز با کاهش تولید نفت نیست
پایگاه خبری راد: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد دلیلی ندارد روسیه سطح تولید نفت خود را فریز کرده یا کاهش دهد.
اوپک برای افزایش تولید کم آورد
پایگاه خبری راد: اسناد جدیدی که به دست رویترز رسیده، حاکی از آن است که اوپک پس از موافقت با افزایش تولید در ژوئن، به سختی تلاش می‌کند نفت بیشتری به بازار عرضه کند زیرا افزایش تولید عربستان با افت تولید ایران جبران شده است.
گفت‌وگوی زنگنه و وزیر انرژی روسیه درباره‌ی کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در دیدار با بیژن زنگنه، همتای ایرانی خود در مسکو، درباره توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک گفت‌وگو کرد.