01:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

امنیت شغلی کارگران

حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس مسایل اقتصادی حفظ امنیت شغلی کارگران مستلزم دوام و ماندگاری کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی است و با حفظ بنگاههای اقتصادی، قراردادهای کارگران هم تمدید و امنیت شغلی نیروهای کار حفظ می‌شود.
ترمیم دستمزد کارگران در جلسه شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی قدرت خرید کارگران، ابراز امیدواری کرد: موضوع ترمیم دستمزد کارگران در اولین جلسه شورای عالی کار با جدیت دنبال شود.
شریعتمداری و کوه سنگین مطالبات...
پایگاه خبری راد: با انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ماموریت وی در تحقق مطالبات و دغدغه‌های تعاونگران، کارگران و بازنشستگان، بیمه‌شدگان و البته بیکاران آغاز شد.
راه کمک به معیشت کارگران، توزیع سبد کالا نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار گفت: دولت منابع لازم برای تامین سبد کالا را در اختیار ندارد و این کار تنها از طریق بهره‌وری صندوق‌ها امکان‌پذیر است. به گفته وی، مکلف کردن کارفرمایان به تامین سبد کالا در شرایط موجود به سود بنگاه تولیدی و نیروی کار نیست.
ایران دیگر بهشت "مهاجران" نیست!
پایگاه خبری راد: ایران دیگر برای مهاجرین نمی‌صرفد، به همین سادگی! آنها می‌خواهند ایران را ترک کنند و به کشورهای دیگر بروند تا به قول خودشان بهتر کسب درآمد کنند و راحت‌تر زندگی کنند.
برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید
پایگاه خبری راد: کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.
آیین‌نامه تعیین سقف قرارداد موقت به دولت رفت
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: آیین‌نامه تعیین سقف سه‌ساله در قراردادهای موقت به دولت ارسال شده ولی به دلیل شرایط اقتصادی کشور در اولویت رسیدگی قرار ندارد.
امنیت شغلی کارگران ایرانی را فدای اتباع بیگانه نکنیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است صرفنظر از مسایل انسانی، افزایش حضور اتباع بیگانه در کشور تبعات اجتماعی زیانباری به دنبال دارد. او می‌گوید حضور مهاجرین و اشغال فرصت‌های شغلی توسط آن‌ها نباید امنیت شغلی کارگران ایرانی را به خطر بیندازد.
دلیل مخالفت با تعیین سقف ۳ سال در قراردادهای موقت
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید نگرانی کارفرمایان درباره‌ی تعیین سقف سه ساله برای قراردادهای موقت بی‌مورد است، چون بحث بر سر کارهای غیرمستمر است. وی معتقد است: وقتی زمان کاری از سه سال فراتر می‌رود منطقی آن است که تا زمان استمرار با کارگر قرارداد دائمی بسته شود و وقتی کار پایان می‌یابد دیگر ارتباطی میان کارگر و کارفرما برقرار نیست.
چرا اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار دلیل عدم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور را جدی نبودن و ناهماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در این زمینه دانست.
نابودی امنیت شغلی کارگران با حضور اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: به اعتقاد نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، بالا بودن آمار مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن امنیت شغلی کارگران در کشور است.
حمایت از کارفرما مانعی برای امضای قرارداد موقت
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری ابراز امیدواری کرد که آغاز تدوین آیین نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار در وزارت کار و تفکیک مشاغل دائم و موقت، گام موثری در جهت حفظ امنیت شغلی کارگران باشد.
عقب افتادگی‌های مزدی کارگران باید جبران شود
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: دستمزد، مهمترین گزینه بعد از امنیت شغلی کارگران است و عقب افتادگی‌های مزدی کارگران از سال‌های قبل باید جبران شود.
امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.
دولت سعی کرد صدای کارگران شنیده شود
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ما خود را در قبال کارگران و بازنشستگان مسئول می دانیم، گفت: در این دولت سعی کرده‌ایم، صدای کارگر شنیده شود.