05:58 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اعلام وزارت نیرو

"ناسازگاری علاقه‌ها" منشا هرگونه فساد اداری است
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: موقعیت تعارض منافع یا به اصطلاح دقیق‌تر "ناسازگاری علاقه‌ها" (Conflict Of Interests‌) در هر سازمان و هر سطحی قابل بروز و ظهور است، اما باید تلاش کنیم خود را در این شرایط قرار ندهیم، چرا که منشا هر گونه فساد اداری است.
رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت گذشته است.
قدرت سرانه نیروگاهی هر ایرانی به ۱۰۰۰ وات رسید
نماد برتر- وارد مدار شدن ۲۸۵۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اعم از حرارتی، برق‌آبی، تولید پراکنده و تجدیدپذیر در سال گذشته برای نخستین بار قدرت سرانه نصب شده به ازای هر ایرانی را به ۱۰۰۰ وات رساند که شاخص بسیار ملموسی در رشد، توسعه و رفاه اجتماعی مردم محسوب می‌شود.
هیچ خطایی در مدیریت سیلاب پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال ۹۹-۹۸ دور از انتظار نیست و طبق تاکید وزیر نیرو، هیچ خطایی از شرکت‌های زیرمجموعه در مدیریت رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.
آغاز برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو
پایگاه خبری راد: مجری طرح برق‌رسانی روستایی با اشاره به آغاز عملیات برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو از طریق مولد برق خورشیدی قابل حمل، گفت: این طرح تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد تا عشایر در زمان کوچ‌های متداول خود از نعمت برق برخوردار باشند.
پیگیری ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با وام دولت روسیه
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در بدو ورود به مسکو گفت: در جریان این سفر امضای الحاقیه به قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
آخرین تصمیم رئیس جمهور درباره آب شیرین‌کن‌ها
پایگاه خبری راد: بر اساس برنامه وزارت نیرو قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تأسیسات نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) استان‌های جنوبی اضافه شود، این درحالی است که اکثر آب شیرین‌کن‌ها وارداتی‌اند و با توجه به قیمت ارز، قیمت تمام شده آب بالا می‌رود، به همین دلیل رئیس جمهور موافقت خود را با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به آب شیرین‌کن‌ها اعلام کرده است.
راهکار عبور از فصل گرما تشریح شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.
عمده تخلیه سفره‌های زیرزمینی مربوط به مصارف کشاورزی است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی با تاکید بر این‌که از میان ۴۸۷ هزار حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری حدود ۴۱۶ هزار حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور استمرار بهره‌برداری و برقراری کشاورزی در کشور نیازمند اصلاح و تعدیل پروانه‌ بهره‌برداری چاه‌هاست.
قبض‌ برق پایتخت‌نشینان از ابتدای مهرماه حذف می‌شود
پایگاه خبری راد: پایتخت‌نشینان از ابتدای مهرماه امسال دیگر قبض‌های کاغذی برق دریافت نخواهند کرد.
رهاسازی ۲.۴ میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: حدود دو میلیارد و ۴۶۲ میلیون مترمکعب آب سدهای استان آذربایجان غربی از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده و در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.
نظارت بر مصرف برق ۱۰۰۰ سازمان در تهران
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: حدود ۹۰ درصد از ادارات و سازمان‌های بزرگ پایتخت در جهت اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف و پایش دقیق میزان مصرف برق به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند تا اندازه گیری‌ها به صورت لحظه‌ای انجام شود.
مقایسه راندمان نیروگاه‌های حرارتی ایران با سایر کشورها
پایگاه خبری راد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد ایران از نظر راندمان نیروگاهی بین ۱۳ کشور با راندمان ۳۸ درصدی در جایگاه پنجم ایستاده که این جایگاه با برزیل، آلمان، ایتالیا، کره و هند برابر است.
قطع برق دستگاه‌ها و موسسات پرمصرف/دما را روی ۲۵ درجه نگاه دارید
پایگاه خبری راد: سناریوهای مختلف برای مدیریت مصرف برق در زمان تابستان این روزها همچنان روی میز دولت قرار دارد و در این راستا قطع برق دستگاه‌ها و موسسات پرمصرف به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.
راه‌اندازی بازار آب / لزوم اجرای گردشگری در سدها
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو به موضوع تشکیل و ترویج بازار آب اشاره کرد و گفت: در صورت ترویج بازار آب می‌توان به آب جدید دست یافت و راه‌اندازی بازار آب به مراتب مقرون به صرفه تر از اجرای طرح‌های انتقال آب است.