02:44 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اصلاحات

هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید با طرح مالیات بر سوداگری
ساختارهای اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌های خرد و کلان به سمت بازار تولید هدایت شوند و تحقق این امر هم نیازمند اعمال قوانین بازدارنده برای جلوگیری از سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی و اجرای طرح مالیات بر سوداگری است.
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آغاز به کار کرد
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با رویکرد بسترسازی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و شهروند - خبرنگاران آغاز به کار کرد.
نمایندگان مجلس با واردات خودرو موافقت کردند/ اصلاحات ماده ۴
نمایندگان مجلس با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ۱۷۲ رأی موافق موافقت کردند.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
پوشش ریسک ساخت مسکن در بورس کالا
با توجه به نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان، وزارت اقتصاد باید برای پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا را فراهم کند.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
عملکرد قانونمندتر و منظم تر شرکت های بورسی و فرابورسی
شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس با ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، عملکردی قانونمندتر داشته و ساختارهای نظارت و هدایت شرکت‌ها منظم‌تر خواهد شد.
اصلاح خط ریخته‌گری یک مجتمع فولاد سبا
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از روند تکمیل پروژه نصب قفسه شماره ۷ و نوسازی و تعویض اتوماسیون نورد گرم و همچنین ریومپ خط ریخته‌گری شماره یک مجتمع فولاد سبا بازدید به عمل آورد.
اصلاح اقتصاد برق، راه‌حل برون‌رفت از مشکلات این صنعت
راه حل برون رفت صنعت برق از مشکلات حاضر در گروی، اصلاح قیمت برق و استفاده از سازوکارهای شفاف بازار سرمایه برای کشف قیمت واقعی برق جهت ارائه سیگنال های قیمتی مناسب به سرمایه گذاران است.
تمرکز در بهبود کیفیت عملکرد مدیران صندوق‌ها
طرح جدید نحوه محاسبه کارمزد مدیران صندوق‌های سهامی طرح مناسبی است که نشان‌دهنده افزایش توجه و آسیب شناسی نسبت به این صندوق‌ها در سازمان بورس است. احتمالاً این طرح بخشی از یک برنامه بزرگتر برای تشویق سرمایه گذاری غیرمستقیم است که خلاء آن به هیجان‌زدگی و احساس‌مدار شدن بازار می‌انجامد. تمرکز در این مسیر می تواند پایداری بیشتری را به بازار ببخشد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
کاهش قیمت دلار
نماد برتر - ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد.
دومین صعود متوالی دلار
نماد برتر - ارزش دلار جهانی در مقابل بیشتر رقبا برای دومین روز متوالی بالا رفت.
زیان های 80 درصدی با یارانه؛ حل می شود!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی مصوبات دولت برای حمایت از بورس را تورم‌زا دانست و گفت: در این زمینه بهترین راهکار این است که درآمد حاصل از مالیات بر نقل‌وانتقال سهام به عنوان یارانه به سهامداران خرد متضرر شده از بورس پرداخت شود.