12:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استان گلستان

غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان
نماد برتر- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع خوب کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیبی مانند کوله بران صحبت نمی‌کردیم.
ابهامات آغاز معاملات شرکت‌های سهام عدالت استانی/ تعداد سهام تخصیص داده‌شده به هر نفر مشخص شد
نماد برتر- مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در خصوص ابهامات پذیرش و آغاز معاملات ۳ شرکت سهام عدالت استانی؛ خراسان‌شمالی، جنوبی و قم در بازار دوم بورس توضیحاتی ارائه کرد.
کدام مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت امکان معامله دارند؟
نماد برتر- از میان شرکت های سرمایه گذاری استانی، ۲۲ شرکت نسبت به برگزاری مجمع افزایش سرمایه و ثبت صورتجلسات افزایش سرمایه خود نزد اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده اقدام کرده اند و تا کنون ۱۸ شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده اند.
سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت حاضر در بورس ۱۲ تایی شدند
نماد برتر- پنج شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌های خوزستان، کردستان، ایلام، گلستان و گیلان به عنوان هشتمین، نهمین، دهمین، یازدهمین و دوازدهمین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شدند.
ریل‌گذاری درست برای طرح سلامت الکترونیک/ برخی نگران شفافیت‌اند
پایگاه خبری راد: دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، «سلامت الکترونیک» را نیاز کشور برای ایجاد تحول در حوزه سلامت می‌داند و معتقد است راهی جز پیمودن مسیر ریل‌گذاری شده در این حوزه نداریم هرچند او بزرگ‌ترین چالش برای اجرای سلامت الکترونیک را مدیریت تغییر در نظام سلامت می‌داند و تأکید می‌کند ذینفعان با نگرانی از شفاف‌سازی مانع اجرای این تحول می‌شوند.
استان‌هایی که رتبه‌ اول و دوم رانش زمین را به خود اختصاص داده‌اند
پایگاه خبری راد: مطالعات محققان کشور نشان می‌دهد استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در رانش زمین کسب کردند، ضمن آنکه آثاری از رانش در مناطقی از تهران مانند دره فرحزاد مشاهده شده است.
خسارت بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های فنی، اجرایی و تشکیل کارگروه‌های شهرستانی و استقرار سامانه سجاد، ظرف یک ماه آینده کل پرداختهای بلاعوض در استان‌های سیل‌زده نهایی خواهد شد.
هیچ بیماری در مناطق سیل زده نداریم/ تدوین برنامه ملی برای مبارزه با نیوکاسل
پایگاه خبری راد: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دام پزشکی کشور با بیان این که در حال‌ حاضر هیچ مشکلی از نظر اپیدمی شدن یک بیماری در مناطق سیل زده با سایر مشکلات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم، گفت: پس از موفقیت و رکوردشکنی در مبارزه و ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم اکنون به دنبال تدوین و اجرایی کردن برنامه ملی و راهبردی مبارزه با بیماری نیوکاسل هستیم.
تولید بذر هسته‌های اولیه گیاهان روغنی مقاوم به بیماری‌ها و آفات
پایگاه خبری راد: مدیر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، از تولید بذر هسته‌های اولیه گیاهان روغنی سویا و کلزا و تجاری‌سازی آن‌ها خبر داد و گفت: خصوصیات این بذر جدید عملکرد بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها، مقاوم بودن به آفات و شرایط آب‌ماندگی است.
تحلیل سامانه‌های بارشی که منجر به سیل ایران شد
پایگاه خبری راد: یک عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ضمن تحلیل سه سامانه‌های بارشی فعال در کشور در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، گفت: گرچه بارش‌های اخیر، در ۴۰، ۵۰ سال اخیر کم‌سابقه بوده اما بی‌سابقه نبوده است.
مهندسی رودخانه‌ها نیازمند سالانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: برای سه سال مهندسی رودخانه‌های کشور ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعلام نیاز کرده‌ایم و استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان در اولویت اعتبارات قرار دارند.
رانش زمین در مینودشت خسارت جانی نداشت/ قطع گاز شهر دوزین و ۲۱ روستای منطقه
پایگاه خبری راد: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: این رانش موجب ریزش کوه و محدودیت راه ارتباطی به شهر دوزین از این مسیر شده است اما تردد از مسیر ارتباطی اصلی شهر دوزین، تنگه چهل‌چای به‌طور عادی در جریان است.
هشدار نسبت به موقعیت بزرگراه امام علی/ساخت ۲بوستان‌ نهج‌البلاغه و جوانمردان در دره رودهای تهران
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و مهندسی زلزله با بیان این که پس از وقوع سیل اخیر کشور با زمین لغزش مواجه بوده و تعداد زمین لغزش‌ها در استان مازندران ۳۷۲ مورد بوده است، گفت: در بسیاری از دره‌های شهر تهران ساخت و سازهایی رخ داده است، به گونه‌ای که سرتاسر بزرگراه امام علی بدون توجه به ساختار زمین جاده‌کشی شده و در صورت وقوع سیل از شمیران تا شهرری دچار حادثه خواهد شد.
نشانه‌های مهاجرت بزرگ از تهران
پایگاه خبری راد: طبق آمار خرید و فروش، رشد قابل توجه در تولید مسکن و هم‌چنین سکونت معناداری در ۴۹۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه استان تهران اتفاق نیفتاده؛ با این حال حجم ساخت و سازها در استان‌های البرز و گیلان به عنوان مهاجرپذیرترین استان‌ها از تهران به ترتیب پنج برابر و دو برابر شده است.
دلیل قطعی مرگ قوچ و میش‌های پارک گلستان در دست بررسی است
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پی وقوع تلفات ۱۶۰ راس قوچ و میش اوریال - که لاشه آن‌ها طی پایش محیط بانان پارک ملی گلستان در روز ۱۰ فروردین مشاهده و گزارش شده بود- گفت: بلافاصله پس از اخذ گزارش تلفات، دامپزشکان دفتر حیات وحش به پارک ملی گلستان اعزام شدند.