09:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آتش زدن

کسی جلودارشان در آتش زدن مزارع نیست!
پایگاه خبری راد: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان این که دستگاه دولتی نهاد ناظر و مقابله کننده با آتش زدن بقایای گیاهی مشخص نیست، تصریح کرد: هر چند مبحث حقوقی آن مربوط به اداره محیط زیست است اما اطلاع رسانی کارشناسان و مردم باید به گونه ای باشد که کشاورز هرگز اقدام به چنین کاری نکند.
پارسایی: تشکیل فراکسیون سوم به تضعیف کل مجلس منجر شد
پایگاه خبری راد: نماینده‌ی مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس می‌تواند در راس امور باشد در عین حال گفت: بعضی از افراد چنین رویکردی را بر نمی‌تابند و نمی‌خواهند این مهم حادث شود.
توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
آتش زدن مزارع تهدیدی برای جنگل‌های گلستان
پایگاه خبری راد: بیشترین آتش‌سوزی‌های اخیر در گلستان را کشاورزان با آتش‌ زدن مزارع گندم خود و نیز گردشگران با روشن کردن آتش در طبیعت ایجاد کردند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
آتش بس در مزارع مازندران!
پایگاه خبری راد: سوزاندن بقایای گیاهی بخصوص کاه و کلش در کشور ما به ویژه در شمال کشور هر ساله انجام میشود و انگیزه ها و اهداف مختلفی برای کشاورزان جهت این کار وجود دارد اما ناآگاهی کشاورزان از خطرات این روش سبب مرگ زمین های حاصلخیز خواهدشد.
تالاب‌خواران با کاهش عمق تالاب انزلی، وسوسه می‌شوند
پایگاه خبری راد: رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی، گفت: کاهش عمق آب، وسوسه تالاب‌خواری را در متخلفین افزایش می‌دهد.
ماجرای سوختن بازارچه گلشهر از کجا آب می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: صبح روز دوشنبه ستونی از دود سیاه در کرج مشاهده و پس از دقایقی کوتاه مشخص شد بازارچه گلشهر که در دوره شهردار قبلی کرج برای ساماندهی دستفروشان این منطقه احداث شده بود آتش گرفته است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای آغازین تابستان
پایگاه خبری راد: انجام عملیات آبیاری در ساعات اولیه صبح و یا اواخر روز با توجه به افزایش دما، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (31 خرداد تا 5 تیرماه) است.
گلستان، پیش‌تاز در اختصاص اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی
پایگاه خبری راد: مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان گفت: از سال 92 خط ویژه اعتباری مکانیزاسیون با هدف ارتقاء وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در وزارتخانه تدارک دیده شده است. استان گلستان در سهمیه در نظر گرفته شده جزو استان‌های پیشتاز کشور است.
توصیه‌های 6 روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: پشم چینی دام‌ها با توجه به افزایش نسبی دما، تمیز نمودن پوشش گلخانه‌ها برای استفاده بهتر از نور و برداشت گل محمدی در ساعات اولیه روز از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (10 تا 15 خرداد) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی کشور صادر شده است.
ردپای دولت احمدی‌نژاد در هپکو
پایگاه خبری راد: هپکو، این غول صنعت ماشین‌سازی صنعتی خاورمیانه، حالا افتاده بر خاک اراک، نفس‌های آخرش را می‌کشد. یکی از کارگران می‌گوید: «سالن غذاخوری اینجا برای غذادادن به هشت‌ هزار کارگر ساخته شده اما امروز تعطیل شده چون شرکت ۷۰۰ کارگر دارد که کاری برای انجام‌دادنن ندارند».
ایران گردی با مدیران خودرویی ها
پایگاه خبری راد: «مدیران خودرو» برای شبیه سازی به یک سفر خانواده ایرانی با محصولات خود و آشنایی با فرهنگ ایرانگردی اقدام به برنامه ریزی و برگزاری این تور کرد.
کشف هفتگی میوه‌های قاچاق/ راه‌اندازی قرنطینه در مناطق آزاد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که بصورت هفتگی محموله‌ی میوه‌های قاچاق در کشور کشف و به متولیان معرفی می‌شود و در مناطق آزاد چابهار و کیش نیز قرنطینه محصولات کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق راه اندازی شده و در دیگر مناطق نیز این کار انجام می‌شود.