04:50 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

ابداع یک دستگاه دقیق برای اندازه گیری شاخص توده بدن
پایگاه خبری راد: محققان موفق به توسعه نخستین دستگاه "تحلیل امپدانس الکتریکی- زیستی"(BIA) قابل حمل در جهان شدند.
۴محموله وارداتی برنج مرجوع شد/واحد مجاز تولید شیر الاغ نداریم
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از تدوین سند جامع ایمنی غذا و تعریف نهاد ملی ایمنی غذا برای کنترل سلامت مواد غذایی از مزرعه تا سفره خبر داد.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.
از خوردن ماهی غافل نشوید
پایگاه خبری راد: تاکنون از مزایای خوردن ماهی برای سلامتی انسان بسیار شنیده ایم، ماهی را کباب کنید، سس بزنید، در فر بپزید یا تفت دهید، تنها به این نکته توجه داشته باشید که باید در سبد غذایی خود، خوردن ماهی را بگنجانید.
نوجوانان خواب‌آلود امروز، بیماران قلبی فردا
پایگاه خبری راد: محققان دریافتند که خواب‌آلودگی نوجوانان، با ابتلا به بیماری قلبی در آینده مرتبط است.
روشی جدید برای مقابله با چاقی
پایگاه خبری راد: متخصصان سلامت و تغذیه به روشی جدید برای درمان چاقی دست پیدا کردند.
هنگام بیماری چه خوراکی‌هایی بخوریم؟
پایگاه خبری راد: هنگام بیماری ممکن است فرد اشتهای خود را از دست بدهد اما تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات به اندازه کافی به ویژه مواقعی که بیمار احساس بهتری دارد بسیار مهم است.
بیماری‌های غیر واگیر عامل ۷۶ درصد از مرگ‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیر واگیر مهم‌ترین معضل نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران محسوب می‌شوند.
مصرف بیش از اندازه قندها با بدن چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: امروزه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم. به تدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، کارخانجات مواد غذایی نیز روزبروز محصولات شیرین‌تری به بازار روانه می‌کنند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.
همکاری با صنایع برای کاهش قند مواد غذایی
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه تغذیه نقش مهمی در ابتلا و پیشگیری از بیماری‌ها دارد، گفت: بیماری دیابت به تغذیه وابسته است و برای پیشگیری از بروز عوارض بیماری، باید رژیم غذایی مناسبی درپیش گرفت.
چرا نمی‌توانیم کره تولید کنیم؟
پایگاه خبری راد: کره یک محصول پروتئینی پرمصرف در سبد خانوار است که با وجود تولید مناسب لبنیات، آن را وارد می‌کنیم؛ اما این در حالی است که به گفته کارشناسان صنایع لبنی می‌توانیم در تولید این محصول هم خودکفا شویم.
نرخ‌های تورم اعلام شده با واقعیت سازگار است؟
پایگاه خبری راد: مطابق آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ تورم در اردیبهشت‌ماه سال جاری (۱۳۹۷) نسبت به فروردین‌ماه ۰.۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که برخی از شهروندان این کاهش تورم را در تضاد با افزایش قیمت کالاهایی که روزانه با آن سروکار دارند، می بینند.
مقایسه اسکناس های کاغذی و پلاستیکی با یکدیگر
پایگاه خبری راد: مقدونیه جدیدترین کشوری است که اعلام کرده است اسکناس های پلیمری را جایگزین اسکناس های کاغذی می کند.
کاهش ۵۰ درصدی تب مالت/مخالف مصرف لبنیات سنتی هستیم
پایگاه خبری راد: در حالیکه رییس جامعه دامپزشکان و وزارت بهداشت نسبت به افزایش مصرف لبنیات سنتی و بیشتر شدن شیوع تب مالت در جامعه هشدار داده بودند، رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که مخالف مصرف لبنیات سنتی است اما شیوع تب مالت کاهش داشته است.
مصرف افراطی لبنیات سنتی در کشور/ هشدار وزارت بهداشت درباره "تب مالت"
پایگاه خبری راد: رئیس اداره زئونوز وزارت بهداشت گفت: اطلاعات موثقی داریم که نشان می‌دهد در بسیاری از مراکز تهیه لبنیات سنتی نیز از روغن پالم در حد افراط استفاده می‌شود؛ این درحالیست که مردم از ترس پالم به این لبنیات رجوع کردند، اما حالا به جز موارد غیربهداشتی، پالم نیز در این محصولات مشاهده می‌شود.