21:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

ضرر میلیاردی روسیه در بحران آلودگی نفت صادراتی
پایگاه خبری راد: از ۲۰ آوریل صادرات حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق خطوط لوله به دلیل آلودگی متوقف مانده است.
نقشه سعودی‌ها برای افزایش ظرفیت مازاد تولید نفت
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز صعود کرد اما این کشور تصمیم سطح دارد سرمایه گذاری را افزایش دهد تا ظرفیت مازاد تولید خود را تقویت کند.
سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین رکورد چهار ساله
پایگاه خبری راد: نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی، به پایین‌ترین میزان در چهار سال اخیر سقوط کرد.
چرا عربستان نمی‌تواند خلأ نفت ایران را جبران کند؟
پایگاه خبری راد: اتحاد سعودی‌ها با آمریکا درباره حذف نفت ایران از بازارهای جهلانی روز به روز قوی‌تر می‌شود و در حالی که کاخ سفید هفته گذشته از لغو معافیت‌های اعطایی به مشتریان نفتی ایران خبر داده بود، مقامات عربستانی دائما آمادگی خود را برای پر کردن خلا نفت ایران اعلام می‌کنند. ادعایی که کارشناسان آن را نشدنی و پرهزینه می‌دانند.
اصرار از ترامپ و انکار از اوپک!
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با اوپک تماس گرفته و از این گروه خواسته است قیمت‌های نفت را پایین بیاورد در حالی که منابع اوپک چنین ادعایی را تکذیب کردند.
ریزش قیمت نفت در واکنش به درخواست ترامپ از اوپک
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه در پی درخواست ترامپ از اوپک برای پایین بردن قیمت‌ها، حدود سه درصد سقوط کرد.
اوراق آرامکو تازه شروع راه است
پایگاه خبری راد: آرامکوی سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است، پس از عرضه ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه در ماه جاری، در بازارهای اوراق قرضه فعال خواهد ماند.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
چین از عربستان نفت بیشتری نخواسته است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد پس از تصمیم آمریکا برای پایان معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، چین نفت بیشتری از این کشور درخواست نکرده است.
نیازی به مداخله فوری در بازار نفت نمی‌بینیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی گفت این کشور نیازی به اقدام فوری در بازار نفت نمی بیند با این حال به نیاز خریداران نفتی که از پایان معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت ایران متأثر می‌شوند پاسخ خواهد داد.
احتمال برداشت آمریکا از ذخایر اضطراری نفت بعید نیست
پایگاه خبری راد: منابع آگاه در وزارت انرژی آمریکا اعلام کردند اگر قیمت‌های نفت در تابستان امسال افزایش بیشتری پیدا کند، آمریکا ممکن است به فروش بیشتر ذخایر نفت اضطراری فکر کند.
رکورد قیمت نفت شکسته شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۹ ایستاد.
تغییر اقتصاد نفتی به همین سادگی نیست
پایگاه خبری راد: ضرورت متنوع سازی اقتصاد برای کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه هرگز به این حد شدید نبوده است.
ضدیت روسیه با افزایش غیرقابل کنترل قیمت نفت
پایگاه خبری راد: رییس جمهور روسیه در کنفرانس قطب شمال در سن پترزبورگ اعلام کرد روسیه و اوپک باید اواخر امسال درباره آینده توافق کاهش تولید گفت‌وگو کنند و خاطر نشان کرد قیمت فعلی نفت برای مسکو مناسب است.
واقعیتی که با تهدید سعودی‌ها برای حذف دلار آشکار شد
پایگاه خبری راد: تهدید عربستان سعودی برای فروش نفت خود به ارزهای دیگری غیر از دلار در صورت تصویب قانون ضداوپک در آمریکا، یک تهدید توخالی است اما شدت تنش‌ها میان این دو دولت بر سر قیمت‌های نفت را نشان می‌دهد.