06:11 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
با خروج لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری؛ قیمت بازار کاهش یافت
نماد برتر- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت خارج شدن لاستیک سواری از شمول قیمت‌گذاری و واگذاری نرخ‌گذاری این کالا توسط واحدهای تولیدی را عامل کاهش اختلاف قیمت بازار آزاد، اعلام کرد.
مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش قیمت های اخیر اظهار کرد: مردم باید هر صبح شاهد افزایش قیمت های بی دلیل و بی رویه باشند؟
برنامه جدید مجلس برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی + متن
نماد برتر- عضو هیأت رئیسه مجلس از برنامه جدید برای جلوگیری از ادامه گرانی ها با طرح ۲ فوریتی و الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم خبر داد .
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
شرکت های ریلی برای تهیه فولاد از بورس کالا مستثنی می شوند
نماد برتر- مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با پیگیری‌ها‌یی مقرر شد شرکت های ریلی برای تهیه فولاد از بورس کالا مستثنی شوند و وزارت صنعت درحال عملیاتی کردن این موضوع است.
پیش بینی آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان در طرح منتظر رای سران قوا
نماد برتر- درحالی طرح جهش تولید خودرو منتظر رای شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است که آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان ، پیش بینی شد .
جلسه دولت با انجمن فولاد، بورس کالا و ... برای اصلاحات شیوه نامه جدید
نماد برتر- معاون اقتصادی رئیس جمهور درپی اعتراضات به ایرادات شیوه نامه تنظیم بازار فولاد، ترتیب جلسه با حضور همه ذینفعان از جمله انجمن فولاد، اتاق بازرگانی، بورس کالا و ... داد .
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
جهانگیری از فهرست بلند ایرادات شیوه نامه جدید فولادسازان آگاه شد + پیشنهادات
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، ضمن گلایه و طرح انتقاداتی ، فهرست بلندی از ایرادات و پیشنهادات را با ۳۱ مورد مطرح کرد.
بسته جهش تولید و افزایش ارزش سهام صنعت بزرگ بورس منتظر مصوبه سران قوا
نماد برتر- دبیر انجمن قطعه سازی از تدوین مشوق های جهش تولید در صنعت خودرو و افزایش ارزش سهام این صنعت بزرگ بورسی خبر داد که در انتظار تصویب سران قوا است.
افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در نیمه دوم سال و برآورد مثبت از سه ماه پایانی
نماد برتر- پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی با اشاره به اثر چند عامل از رشد ۲۰ درصدی تولید خودرو و قطعات در مهر سال جاری و احتمال تداوم روند بهبود تا سه ماه پایانی سال خبر داد.
"کچاد" هم درباره آثار شیوه نامه جدید عرضه و تقاضای زنجیره فولاد توضیح داد
نماد برتر- شرکت چادرملو خک با اشاره به مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد از اعلام آثار پس از دریافت ابلاغیه وزارت صنعت خبر داد.
مناسب شدن شرایط قیمتی مرغ ظرف ۱۰ روز آینده
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین گفت: یک هفته تا ۱۰ روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار مناسب و مساعد می شود.
توضیح بورس کالا درباره شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد
نماد برتر- بورس کالا درخصوص تصویب شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد توسط ستاد هماهنگی اقتصادی دولت توضیحاتی ارائه کرد.