10:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مکان

راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
با کد سهامداری برنج بخرید
معاملات گواهی سپرده کالایی برنج در بورس کالا آغاز شده و کشاورزان و مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون واسطه اقدام به معامله برنج کنند.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
بورس کالا؛ بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا
بورس کالا بهترین مکانیزم برای عرضه و تقاضا است و راهی جز تعیین قیمت ها از طریق این بازار وجود ندارد.
4 امتیاز مهم عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
نکته اساسی و مهم در به کار گرفتن عرضه اولیه به "روش ترکیبی" تشویق مردم به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
«سبد مشاع»، ابزاری ویژه در راه بازار سرمایه
«سبد مشاع»، امکان سرمایه‌گذاری برای گروهی از افراد را فراهم می‌کند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند آینده سبدگردانی در کشور را تغییر دهد و به کارایی هرچه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
حل بن بست‌های اقتصادی با تصمیم‌های درست
هر تصمیم اشتباه در حوزه اقتصادی می‌تواند به ضرر و زیان مردم تمام شود بنابراین نمایندگان مجلس باید در حوزه اقتصاد و همچنین بازار سرمایه ضمن داشتن دانش کافی با کلیات مسائل بازار آشنا باشند.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «فخوز»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت فولاد خوزستان در سررسید دی ۱۴۰۰، از سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
امکان تامین سیمان برای یک میلیون مسکن دولت
هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده وجود ندارد.
کنترل بازار با قیمت گذاری دستوری ممکن نیست
کاهش مداخله در قیمت‌گذاری‌ها، باید در تمامی چرخه تولید و توزیع کشور شکل بگیرد و به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت با قیمت گذاری دستوری، بازار سرمایه و دیگر بازارها به رشد و تحول مورد انتظار برسند.
هزینه ۲۰۰ هزار تومانی سیمان در هر یک متر مربع ساخت و ساز
عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «تاپیکو»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین در سررسید دی ۱۴۰۰، از سه‌شنبه، ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰، در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
امروز چه نمادهای معاملاتی بازگشایی و متوقف شدند؟
توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی امروز مورخ ۲۰ شهریور ماه اعلام شد.
تصمیم جدید وزیر صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس
طی هفته گذشته نایب رییس مجلس از کاهش قیمت سیمان به ٢٥ هزار تومان و نیز نرخ فولاد به ١٠ هزار تومان خبر داد.
«صندوق سرمایه‌گذاری وقف»؛ احیاکننده سنتی نیکو
دارایی واقف با «صندوق سرمایه‌گذاری وقف»، برخلاف وقف سنتی، از چرخه اقتصادی خارج نمی‌شود و هر سرمایه‌گذاری حتی با کمترین میزان دارایی می‌تواند به این امر نیکو بپردازد.