08:03 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

کاهش نرخ بیکاری در کانادا
پایگاه خبری راد: باوجود اشتغال زایی منفی ماه مارس، نرخ بیکاری کانادا برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت.
سلاح نفتی آمریکا با ژئوپلیتیک انرژی چه کرد؟
پایگاه خبری راد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیراً اعلام کرده که در دو ماه آخر سال ۲۰۱۸ منطقه گلف کاست صادرات نفت بیش‌تری در مقایسه با وارداتش داشت که نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال‌های اخیر تا چه حد متحول شده است.
روز خوب بورس‌های آسیایی
پایگاه خبری راد: با اتخاذ رویکرد متعادل‌تر توسط بانک مرکزی آمریکا، بیشتر شاخص‌های بورسی آسیایی افزایش یافتند.
شرط بازگشت ارزش به پول ملی
پایگاه خبری راد: کاهش ارزش پول ملی در سالی که گذشت باعث تغییر بسیاری از معادلات اقتصادی در کشور شد؛ رشد قاچاق معکوس و تورم ۲۳ درصدی تنها بخشی از پیامدهای این کاهش ارزش پول است. با این همه یک اقتصاددان معتقد است که اگر صادرات واقعی کشور رشد کند در بلند مدت می‌تواند ارزش پول ملی را برگرداند.
دو محصول تحریمی صنعت نفت و آب بومی شد
پایگاه خبری راد: متخصصان کشور در یک استارتاپ دو محصول تحریمی پرکاربرد در صنایع نفت و آب را بومی کردند.
رشد مسکن پایین‌تر از بازارهای رقیب
پایگاه خبری راد: ارزیابی رشد یک‌ساله سه بازار رقیب یعنی مسکن، سکه و ارز نشان می‌دهد، مسکن از دو بازار دیگر جا مانده و با وجود رشد ۸۰ درصدی قیمت طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۷ دقیقاً به همین میزان از سکه و ارز عقب مانده است.
صادرات مایحتاج مردم فقط برای ۱.۵ میلیارد دلار!
پایگاه خبری راد: افزایش صادرات اقلام کشاورزی و مایحتاج معیشتی مردم با توجیه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزآوری در حالی صورت می‌گیرد که وزیر اقتصاد از بازگشت تنها هشت میلیارد دلار از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور خبر می‌دهد که تازه از این هشت میلیارد دلار هم شش و نیم میلیارد دلار آن مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است!
تشریح تبعات کشتار دام مولد
پایگاه خبری راد: معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: قیمت بالای گوشت حتماً باعث قاچاق دام به خارج از کشور و یا حداقل کشتار دام مولد موجود می‌شود.
ترامپ به امتیازات تجاری هند و ترکیه پایان می‌دهد
پایگاه خبری راد: رییس جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام برای مقابله با آن چه که شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه می‌خواند، اعلام کرد قصد دارد به ترجیحات تجاری مهم برای هند و ترکیه پایان دهد.
تلاش دوباره طلا برای بازگشت به مرز ۱۳۰۰ دلار
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در بازار جهانی پس از این‌که روز جمعه تحت تاثیر رشد ارزش دلار به پایین مرز ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت، اما همچنان پایین این مرز روانی مهم ماند.
دبه مالکان در بازار مسکن+ قیمت
پایگاه خبری راد: در روزهای ابتدایی اسفندماه ۱۳۹۷ بازار مسکن تحت تأثیر نبود تصویر واضح از تحولات سیاسی و اقتصادی با احتیاط و در مواقعی «دبه» فروشندگان همراه شده است.
خواب عیدانه بازار مسکن
پایگاه خبری راد: معاملات مسکن در چند روز ابتدای اسفندماه تغییر چندانی نسبت به بهمن نداشته و برخی خریداران مصرفی، تحت تأثیر رشد قیمت، عدم قطعیت و انتظار برای ثبات یا حتی کاهش قیمت‌ها، معاملات خود را به تعویق انداخته‌اند.
تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج/تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج، از "تولید نانوکود آهسته رهش" و "تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج و پوشش‌های نانویی افزایش دهنده ماندگاری مواد" به‌عنوان دستاوردهای بخش نانوفناوری این پژوهشگاه خبر داد.
روند افزایش قیمت نفت معکوس شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت تحت تاثیر رشد عرضه آمریکا و کندی روند رشد اقتصادی، روز چهارشنبه از بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ عقب نشست و کاهش یافت.
ساخت دستگاه لایه‌نشانی فوق سخت برای افزایش مقاومت قطعات صنعتی
پایگاه خبری راد: یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با ساخت دستگاه لایه‌نشانی علاوه بر صادرات آن، پره‌توربین‌ها را لایه نشانی کردند که تست‌های خارجی آن نشان داد مشابه خارجی ۵ برابر عملکرد بهتری دارد.