08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

علت اثربخش نبودن برخی رژیم‌های غذایی
پایگاه خبری راد: داشتن عادات غذایی خوب به منزله گرفتن رژیم غذایی نیست؛ در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی معمولا نه تنها کارساز نبوده، بلکه دارای اثرات معکوس نیز هستند و در فاصله زمانی کوتاه، وزن رژیم گیرنده به مقداری بیش از زمان شروع رژیم غذایی، باز می‌گردد.
روش‌های طبیعی برای پیشگیری از سرطان پروستات
پایگاه خبری راد: اگر چه نمی‌توان بهترین روش برای پیشگیری از سرطان پروستات را نام برد اما روش‌های طبیعی زیادی از جمله حفظ وزن سالم، ورزش کردن و مصرف مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به این امر کمک می‌کند.
مراقب قاتل خاموش در سرما باشید!
پایگاه خبری راد: به دلیل خطرآفرینی نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی غیراستاندارد، برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده و نکات ایمنی در این رابطه را رعایت کرد.
تلاش انگلیس برای بهبود "نرخ امید به زندگی" در این کشور
پایگاه خبری راد: سیستم سلامت همگانی انگلیس (NHS) از اجرایی شدن طرحی خبر داد که هدف آن بهبود نرخ امید به زندگی در این کشور است.
خشونت، کودکان را پیر می‌کند
پایگاه خبری راد: نتایج مطالعات نشان می‌دهد، کودکانی که در معرض خشونت قرار دارند نسبت به کودکان دیگر، سن اپی‌ژنتیک بیشتری دارند.
درخواست اعتبار 15 هزار میلیاردی برای همسان‌سازی حقوق‌ بازنشستگان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از دولت و مجلس درخواست کرد 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 برای همسان سازی حقوق‌ها تخصیص دهند که به این ترتیب به حقوق بازنشستگان حدود یک میلیون تومان اضافه می‌شود.
تعطیلی مدارس منطقه سیستان در پی افزایش طوفان
پایگاه خبری راد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستانهای شمال سیستان و بلوچستان بعلت گردوخاک ناشی از طوفان شدید امروز شنبه 12آبانماه تمامی مدارس در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.
افزایش سود مرغداری‌ها با تجاری‌سازی پروبیوتیک‌های بومی طیور
پایگاه خبری راد: رییس اداره بازاریابی و تجاری سازی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: صنعت دام و طیور کشور به سه، چهار میلیون کیلوگرم انواع پروبیوتیک‌های دامی نیاز دارد که با کاربرد آن ضمن افزایش کیفیت محصولات، هزینه‌های تولید در واحدهای پرورش طیور هم به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.
کنترل دیابت با کاهش مصرف گوشت
پایگاه خبری راد: محققان معتقدند: کاهش مصرف گوشت می‌تواند در کنترل علائم دیابت موثر باشد.
یک تغذیه سالم باید چگونه باشد؟
پایگاه خبری راد: استفاده از هرم مواد غذایی و لیست جانشین مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا برای تغذیه صحیح از غذاهای متنوع و گروه‌های مختلف غذایی استفاده کنید. زمانی که غذاهای متنوع می‌خورید، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم نیز به بدنت‌ان می‌رسد.
آیا مکمل‌های غذایی بی‌ضرر هستند؟
پایگاه خبری راد: پس از انتشار داستان مردی که در پی مصرف کپسول‌های مکمل چای سبز به پیوند کبد نیاز پیدا کرد، موضوع مکمل های غذایی و مضرات و مزایای آن ها توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.
بزرگترین خطری که سلامت اروپایی‌ها را تهدید می‌کند
پایگاه خبری راد: آژانس محیط زیست اروپا در تازه‌ترین گزارش خود عامل مرگ زودرس حدود نیم میلیون اروپایی در سال را معرفی کرده است.
نیمی از سکته‌های مغزی قابل پیشگیری هستند
پایگاه خبری راد: مدیرگروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نیمی از سکته‌های مغزی قابل پیشگیری هستند، گفت: کنترل دیابت، فشار خون و اصلاح شیوه زندگی تا میزان زیادی از بروز سکته مغزی در جامعه پیشگیری می‌کند.
توجه به نیازهای مناطق محروم در حوزه سلامت از اولویت‌های وزارت بهداشت
پایگاه خبری راد: معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: بدون همکاری‌های بین ‌بخشی و همراهی سایر سازمان ‌هایی که عملکرد آن‌ها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی ‌توانیم به سلامت مطلوب در جامعه دست پیدا کنیم.
سینه‌بند هیچ تاثیری در ابتلا به سرطان سینه ندارد/ باورهای غلطی که با جان مردم بازی می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از جراحان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی(مرکز تحقیقات سرطان پستان) با تاکید بر باورهای نادرستی که درباره این بیماری وجود دارد، گفت: هیچ ارتباطی بین استفاده از سینه‌بند، فارغ از شکل و نوع آن با ابتلا به سرطان پستان وجود ندارد.