20:50 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفاری نفت

موزه اکتشاف نفت در چاه شماره یک مسجد سلیمان تاسیس می‌شود
پایگاه خبری راد: ۱۱۰ سال پیش بعد از این‌که مته حفاری دل زمین را در میدان "نفتون" منطقه "دره خرسونِ" مسجدسلیمان شکافت و نفت از زیرزمین فوران کرد، ویلیام دارسی که تا ان زمان چیزی حدود ۶۰۰ هزار پوند برای اکتشاف نفت در ایران هزینه کرده بود و ناامید قصد ترک ایران را داشت، توانست قراردادش با شاه قاجار را رسمیت ببخشد.
پایان هفته سیاه نفت با ریزش سنگین قیمت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه در واکنش به اخباری درباره تدارک اوپک و روسیه برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز، ریزش کرد و در پایین‌ترین قیمت هفته‌های اخیر بسته شد.
صعود نفت برای رکوردزنی دوباره
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه که بازارها به خبر توافق چین و آمریکا برای کنار گذاشتن جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان واکنش نشان دادند، افزایش یافت.
احتمال صعود نفت به ۱۰۰ دلار پس از شکستن قیمت ۸۰ دلار
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به روند رشد بی‌رویه تولید امریکا با وجود انتظار برای اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه در قیمت پایین‌تری بسته شد، اما برای کل هفته افزایش ثبت کرد.
قیمت نفت کاهش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد بی وقفه تولید آمریکا، از رکورد بالایی که هفته گذشته به ثبت رسانده بود فاصله گرفت با این‌همه تهدید تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان بر بازار سایه افکنده است.
افزایش قیمت نفت ادامه نیافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه از بالاترین حد سه سال و نیم گذشته عقب‌نشینی کرد، اما تحت تاثیر ابهامات نسبت به چشم انداز عرضه در بازار، دومین افزایش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.
رکوردزنی هفتگی نفت در واکنش به کمبود عرضه
پایگاه خبری راد: نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به بحران اقتصادی ونزوئلا و تحریمهای آمریکا که ممکن است میزان عرضه به بازار را محدودتر کند، در قیمت بالاتری بسته شد.
توجیه ضعیف اوپک برای ادامه کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد اوپک و روسیه حتی پس از اینکه تلاش آنها برای متعادل کردن بازارهای نفت به هدف اصلی خود رسیده است، مصمم هستند به کاهش تولید ادامه دهد اما توجیه اولیه آنها برای چنین کاری بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.
روند افزایش قیمت نفت معکوس شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که از تولید بالاتر این کشور حکایت دارد، کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد.
روند صعودی بازار نفت آرام گرفت
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه یکسان نبود با این‌همه روند کاهشی آنها با انتظار بازار برای خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه تهران محدود شد.
نفت یک درصد سقوط کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه که معاملات به دنبال حملات هوایی قدرت‌های غربی به سوریه با احتیاط گشوده شدند و همچنین با افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای تولید جدید، کاهش یافت.
رکوردشکنی افزایش قیمت نفت با جنگ افروزی آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت تحت تاثیر نگرانیها نسبت به حمله نظامی آمریکا به سوریه، روز جمعه برای نهمین روز متوالی افزایش یافت و برای کل هفته حدود ۹ درصد رشد را به ثبت رساند.
هدف‌گیری پنهانی عربستان برای نفت ۸۰ دلاری
پایگاه خبری راد: بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خبر داد عربستان سعودی احتمالا به منظور بالابردن ارزش غول نفتی آرامکو در آستانه عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت و کمک به تامین مالی برنامه‌های اصلاحات اقتصادی داخلی قیمت نفت ۸۰ دلاری را هدف گرفته است.
قیمت نفت کاهش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای اختلافات تجاری میان آمریکا و چین بر بازارهای جهانی، کاهش پیدا کرد.
نفت برنت بالای ۷۰ دلار ایستاد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر تقاضای قوی، دلار ضعیف و ادامه کاهش عرضه اوپک، در رکورد بالای اخیر خود ایستاد، با این‌همه تولید رو به رشد آمریکا باعث شده بسیاری از تحلیلگران انتظار داشته باشند قیمت‌ها در ادامه سال دچار کاهش شود.