21:57 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تکنو

سهم ۲۵ درصدی ایران از اکتشاف نفت و گاز جهان
نماد برتر- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده که این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در سال ۲۰۱۹ است.
مصرف سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون جفت کفش توسط ایرانی ها
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم با تاکید بر توان بالای صادراتی صنعت چرم ایران، گفت: با توجه به سرانه مصرف کفش و محصولات چرمی در کشور،این صنعت از اشتغالزایی و ارزآوری بسیار بالایی برخوردار است.
کارگروه سندباکس تشکیل شد
نماد برتر- اولین جلسه کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی میان سندباکس‌ها یا محیط ‌های آزمون برگزار شد.
نقش فین‌تک‌های اسلامی و تامین مالی اسلامی در اقتصاد
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران در دوازدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی که به صورت آنلاین و با حضور بیش از ۹۰ نفر از ۲۶ کشور برگزار شد، طی ارائه‌ای با موضوع «فین‌تک‌های اسلامی و تامین مالی اسلامی»، تامین مالی اسلامی را روش‌های تامین مالی که ریشه در اخلاق اسلامی دارند و برای منافع اجتماعی شکل می‌گیرند، تعریف کرد و افزود: با رعایت چارچوب‌های اسلامی و به کمک بازار سرمایه و به‌کارگیری فناوری، می‌توان در مسیر تامین مالیِ نیازهای جامعه و درنتیجه رشد و بالندگی اقتصادی کشور گام برداشت.
سیستم مخابرات کشور دچار تأخر است
نماد برتر-رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تأخر در سیستم مخابرات و شبکه ثابت در کشور در مقایسه با شبکه موبایل گفت: بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور باید روی شبکه ثابت باشد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم انجام شده تا بین این دو بخش توازن ایجاد شود.
آزادراه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح شد+ مبلغ عوارض
نماد برتر- مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در حال حاضر با هزینه حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومانی آماده بهره‌برداری است که می‌تواند سالانه ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت و ۲۵۰ نفر کاهش تلفات جاده‌ای را در کنار دیگر مزایا به همراه داشته باشد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
شرکت های فعال دارویی در ایران کدامند + وضعیت دو نماد
نماد برتر- نحوه محاسبه قیمت محصولات دارویی نشان میدهد مداخلات دولت بر داروسازها بسیار شدید است. این گزارش سعی دارد به بررسی این موضوع بپردازد.
پایین بودن نرخ حوادث ناشی از کار در ایران
نماد برتر- در حالی که نرخ متوسط حوادث منجر به فوت محیط کار در آسیا ۱۳ درصد و در آفریقا ۱۷ درصد است، نرخ حوادث ناشی از کار در ایران ۵.۵ درصد است که از کنترل سطح نرخ حوادث کار در کشورمان حکایت دارد.
اقدام مثبت دولت در کنترل اجاره بها
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی ورود دولت در بحث کنترل اجاره بها را اقدامی مثبت و نتیجه بخش عنوان کرد و با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن ار بانکها خواست تا اهتمام بیشتری در ابن خصوص داشته باشند.
ساخت دستگاهی برای شمارش لارو میگو با خطای ۵ درصد
نماد برتر- به منظور رفع چالش شمارش لارو میگوها به صورت اتوماتیکی و با دقت بالا گروهی از محققان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه هرمزگان دستگاهی را برای شمارش لارو میگوها بر اساس تقاضای بخش صنعت عرضه کردند که با استفاده از برچسب زنی با خطای ۵ درصد لارو میگوها را شمارش می‌کند.
سهم دو هزار نفری استان مرکزی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
نماد برتر- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی دو هزار نفر می توانند با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مزایای این طرح بهره مند شوند.
سکوی ۰۷ و ۰۸ هندیجان نصب و راه اندازی می‌شود
نماد برتر- ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.
افزایش ۲.۵ برابری قیمت پیچ و مهره در یک سال
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره از افزایش ۲.۵ قیمت این محصولات در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در حالی که فقط ۵۰ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شود، جلوی ثبت سفارش پیچ و مهره گرفته شده است.
بازارهای آسیایی در مدار مثبت/واکسن همگانی،بازار استرالیا را سبزپوش کرد
نماد برتر- بازارهای آسیایی در معاملات امروز با افزایش قیمت سهام برخی از صنایع همراه شدند در حالی که شاخص های آتی نیز در مدار مثبت حرکت کردند.