00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

متخلفان اجرای پروتکل‌ها در همه حوزه‌های حمل و نقل معرفی و رسانه‌ای می‌شوند
نماد برتر- نهمین نشست شواری هماهنگی حمل و نقل و لجستیک وزارت راه و شهرسازی عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
اجرایی نشدن قرارداد هندی‌ها در چابهار/ ورود برخی تجهیزات تا پایان امسال
نماد برتر- مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی نشدن قرارداد منعقد شده با هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: قرار است تا پایان امسال برخی تجهیزات مورد نیاز به این بندر وارد شود.
جزئیات تجارت خارجی و واردات ۵ میلیارد دلاری کالاهای اساسی/ گره ارزی پابرجاست
نماد برتر- در پنج ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۳ میلیون تن واردات کالا انجام شده که بالغ بر ۱۰ میلیون تن آن کالاهای اساسی بوده است، گرچه راهکارهایی برای ترخیص سریع کالاها در دستور کار قرار گرفت ولی همچنان مشکل تامین ارز عامل اصلی ایستایی کالا به شمار می رود.
صادرات نخستین محموله نفت لیبی در هشت ماه گذشته
نماد برتر- دو نفتکش نخستین کشتیهایی خواهند بود که از ژانویه امسال تاکنون در بندر بریقه لیبی نفت را برای صادرات بارگیری می کنند.
صادرات انرژی آمریکا مختل شد
نماد برتر- صادرات نفت و گاز آمریکا تحت تاثیر طوفان لورا به شدت مختل شد و تعطیلی پایانه های منطقه گلف کاست و اختلال فعالیت بنادر احتمالا باعث کاهش صادرات به میزان یک میلیون بشکه در روز خواهد شد.
بارگیری محموله فوق سنگین ۴۰۵ تنی از بندر شهید رجایی به مقصد بندر دیر
نماد برتر- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از بارگیری محموله بویلر فوق سنگین ساخته شده توسط مهندسین داخلی و بارگیری این محموله از بندرشهید رجایی به منظور انتقال به بندر دیر استان بوشهر خبر داد.
سقوط کرونا در سفرهای دریایی/ ممنوعیت سفر مبتلایان و افراد مشکوک
نماد برتر- مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در هفته‌ها و ماه‌های گذشته با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده و نظارت روزانه بر اجرای درست آن‌ها، آمارهای ویروس کرونا در بنادر و دریانوردی و زیربخش‌های مختلف آن مانند حمل‌ونقل دریایی و سفرها و گردشگری دریایی کاهش شدیدی داشته است و مبتلایان و افراد مشکوک در زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌توانند از طریق دریا سفری انجام دهند.
شرایط جدید ترخیص برنج در زمان ممنوعیت واردات
نماد برتر- بعد از اعمال ممنوعیت فصلی واردات برنج با توافق صورت گرفته ترخیص برنج های رسوبی و تامین ارز شده بلامانع اعلام شده است.
توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه در اولویت کاری دولت است
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه در اولویت کاری دولت است.
مقدار زیادی از نهاده‌های دامی معطل در بنادر، فاسد شده است
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ازفاسد شدن نهاده‌های دامی معطل در بنادر خبر داد و گفت: متأسفانه مقدار بسیار زیادی سویا و ذرت فاسد شده است.
گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با وزارت راه وشهرسازی
نماد برتر- تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت راه و شهرسازی، در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری به امضاء رسید.
عرضه ۲۵ هزار میلیارد ریال اوراق نفتی
نماد برتر- امروز دوشنبه ۲۰مردادماه، ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد میعانات گازی توسط شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان ، در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد «سمیعا۰۰۱» عرضه خواهد شد.
دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای رفع نیازمندی‌های صنعت دریایی
نماد برتر- رویداد ملی تقاضا محور و ایده محور صنایع دریایی به منظور رفع نیازهای فناورانه کشور از سوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در شهریورماه برگزار می‌شود.
جزئیات سرمایه گذاری ۸۵ میلیون یورویی هندی ها در بندر چابهار
نماد برتر- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس قراردادهایی که با هندی ها امضا کردیم مقرر شده با همکاری یکی از کشورهای اروپایی و برخی دیگر از کشورها، ساخت، خرید وتامین تجهیزات بندری چابهار با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون یورویی انجام شود و تا دی ماه امسال اولین سری از تجهیزات این قرارداد به چابهار وارد می شود.
چین رقیب اوپک شد
نماد برتر- بخشی از نفت مخازن عظیم چین به بازار بین المللی راه پیدا کرده و معامله گران از این فرصت برای خرید نفت ارزان و فروش مجدد آن به پالایشگاههای منطقه ای استفاده کرده اند.