20:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندرویدی

نکات مهم امنیتی برای کاربران اندروید
پایگاه خبری راد: امنیت در اندروید اغلب به عنوان یکی از مهمترین موضوعات خبری مطرح می‌شود. اگر شما نیز از اندروید استفاده می‌کنید، احتمالا نگران پیدا شدن سر و کله تهدیدهای گوناگون شده‌اید. این مهم است که تلفن همراه هوشمند شما امن باشد، اما داشتن امنیت الزاما نیاز به انجام فرآیندی گران‌قیمت و پیچیده ندارد.
معرفی قابلیت جدید توییتر برای کاربران آیفون
پایگاه خبری راد: شبکه اجتماعی توییتر قابلیت جدید پخش زنده صوتی را به پلت‌فرم iOS خود افزوده است.
اپل با حسگر اثر انگشت در گوشی‌های آیفون خداحافظی می‌کند؟
پایگاه خبری راد: یک تحلیلگر فعال در حوزه فناوری مدعی شده است که اپل برنامه‌ای برای بازگشت فناوری احراز هویت با اثر انگشت موسوم به تاچ آیدی به آیفون ندارد.
آسیب‌پذیری جدید دوباره حریم کاربران اندروید را نقض کرد
پایگاه خبری راد: آسیب‌پذیری موجود در سیستم عامل اندروید به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کاربران گوشی‌های اندرویدی را به سرقت ببرند.
توسعه اپلیکیشن جامع یاهو برای اندرویدی‌ها
پایگاه خبری راد: یاهو اپلیکیشن جدیدی را برای گوشی‌های اندرویدی توسعه داده که به کاربران اجازه می‌دهد تمامی کارهای موردنیاز خود را با آن انجام دهند.
"نوقا" همچنان درصدر پرطرفدارترین نسخه سیستم عامل اندروید
پایگاه خبری راد: آمارها نشان می‌دهد که نسل پیشین سیستم عامل اندروید ، اندروید نوقا ( نسخه 7.0) ، همچنان بیشترین میزان کاربران گوشی های اندرویدی را در اختیار دارد.
رابط کاربری سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند بهبود یافت
پایگاه خبری راد: سرانجام گوگل پس از مدت‌ها انتظار از رابط کاربری جدید و بهبود یافته سیستم‌ عامل ور او اس (Wear OS) خود رونمایی کرد که نشان‌دهنده قابلیت‌های کاربردی جدیدی است.
زنگ هشدار برای گوشی‌های اندرویدی به صدا درآمد
پایگاه خبری راد: محققان فعال در حوزه امنیت سایبری به‌تازگی از کشف یک بدافزار خطرناک جدید خبر داده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد به اطلاعات گوشی‌های اندرویدی دسترسی پیدا کنند.
تمایل اندرویدی‌ها به iOS بیشتر شده است
پایگاه خبری راد: بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از کاربران موبایل در ایالات متحده آمریکا در استفاده گوشی‌های اندرویدی به آیفون و بالعکس تغییر نظر داده‌اند.
اندروید بیش از حد تصور، داده‌های شما را به گوگل می‌فرستد
پایگاه خبری راد: برخی محققان در یک دانشگاه آمریکایی مدعی شده‌اند که سیستم عامل اندروید بسیار بیشتر از آنچه که عموم کاربران تصور می‌کنند، اطلاعاتشان را به گوگل ارسال و مخابره می‌کند.
شما از کدام مسیریاب برای رانندگی استفاده می‌کنید؟
پایگاه خبری راد: این روزها مسیریابی آنلاین برای کاربران هنگام استفاده از خودرو در داخل و خارج از شهر از اهمیت بالایی برخوردار شده است و آگاهی از مسیرهای جایگزین با مدت زمان مربوطه کمک به سزایی به صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواهد داشت.
دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی را قطع کنید
پایگاه خبری راد: درصورتی که می‌خواهید گوگل به اطلاعات و تاریخچه اماکن جغرافیایی که به آن سفر کرده‌اید، دسترسی پیدا نکند، باید علاوه بر خاموش کردن Location گوشی، تنظیمات حساب کاربری گوگل اکانت خود را نیز تغییر دهید.
برنامه یادداشت‌برداری ویندوز ۱۰ به موبایل می‌آید
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، اپلیکیشن یادداشت‌برداری Sticky Notes ویندوز ۱۰ را برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS نیز منتشر کند.
چگونه اندروید را امن نگه داریم؟
پایگاه خبری راد: محافظت از گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله‌ی هرروزه‌ی هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب‌پذیری زیادی دارد که با راه‌های امنیتی می‌توان تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.
گوگل واقعا حافظ حریم خصوصی کاربران است؟
پایگاه خبری راد: به تازگی گزارش‌های جدیدی نشان می‌دهد حتی درصورت عدم صدور اجازه دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران به گوگل، گوگل این کار را می‌کند.