02:50 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

لزوم تغییر در دستورالعمل مصرف لبنیات
پایگاه خبری راد: نتایج یک مطالعه در لهستان نشان می‌دهد که لازم است دستورالعمل مصرف لبنیات مورد بازبینی قرار گیرد.
خوشمزه‌های غیربهداشتی، بخوریم یا نخوریم؟
پایگاه خبری راد: لبنیات ماده غذایی سرشار از کلسیم است که به‌عنوان یکی از گروه‌های غذایی که مصرف آن برای بدن بسیار مهم و ضروری است، مورد توجه قرار می‌گیرد اما این روزها فراگیر شدن باوری درباره استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز و فرآیندهای بسیاری که روی لبنیات در کارخانه‌های صنعتی صورت می‌گیرد، باعث شده لبنیات سنتی مورد استقبال قرار گرفته و شاهد رشد قارچ‌گونه‌ آنان در هر کوچه و خیابانی باشیم.
کاهش وزن و کنترل دیابت با یک قند طبیعی
پایگاه خبری راد: مفهوم استفاده از قندی که برای محافظت در برابر سندروم متابولیک مفید باشد بعید به نظر می‌رسد اما بر اساس یک مطالعه جدید، نوعی قند طبیعی خاص می‌تواند چنین کاربردی داشته باشد.
آیا نوشیدن آب در کاهش وزن نقش دارد؟
پایگاه خبری راد: برای تقویت کاهش وزن باید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و آب می‌تواند کمک حال شما در این مسیر باشد.
ویتامین E برای سلامت مو مفید است؟
پایگاه خبری راد: برخی از افراد معتقدند که ویتامین E تاثیرات مثبتی بر سلامت موها دارد هرچند لازم است این باور در مطالعات بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
افزودن نشاسته به دوغ تاکنون تایید نشده است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه لبنیات کرج در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات کرج نرسیده است.
رابطه آفت‌کش دِ. دِ. ت با خطر ابتلا به اوتیسم
پایگاه خبری راد: یک مطالعه برجسته که اخیرا منتشر شده رابطه بین سطوح آفت کش موجود در خون مادران و خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادان آنها را توضیح می‌دهد.
تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر خطر ابتلا به دیابت
پایگاه خبری راد: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: رژیم غذایی کتوژنیک خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.
سوسیس و کالباس با این برند را نخرید
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی "دهکده پروتئین غیراستاندارد است"، اعلام کرد از مردم درخواست می کنیم که محصولات تولید شده با این نام و نشان را خریداری نکنند.
معرفی مشتقات جدید داروی درمان دیابت از سوی محققان دانشگاه آزاد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد اسلامی در طرح تحقیقاتی که با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران اجرایی شد، به مشتقات جدیدی از داروهای درمان دیابت دست‌یافتند که اثربخشی بالایی در درمان این بیماری دارد.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
قیمت جدید شیر خام و لبنیات اعلام شد + جدول
پایگاه خبری راد: براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت شیر خام کیلویی ۱۵۷۰ تومان تعیین شد که بر این اساس، قیمت سه قلم کالای لبنی مشمول گروه یک کالای اساسی از جمله شیر، ماست و پنیر مصوب و ابلاغ شد.
۸.۷ درصد؛ نرخ تورم تیرماه
پایگاه خبری راد: بررسی آمارهای مرکز آمار نشان می دهد که تورم تیر ماه در هر دو حوزه های شهری و روستایی و همچنین در همه شاخص های آماری افزایش داشته است.
ناگفته‌های دادگاه پارازیت به روایت شاکی پرونده
پایگاه خبری راد: «سمت‌وسوی ارسال این امواج به سمت یک نهاد خاص بود. از چند نماینده مجلس هم شنیدم که از وزیر دفاع خواسته بودند که این موضوع را پیگیری کند که ایشان پاسخ داده بود این موضوع به ما ارتباط ندارد. در واقع چنین مسئله‌ای اثبات‌شدنی نیست.