19:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

دیدار عربستان و روسیه برای حل اختلاف‌های نفتی
پایگاه خبری راد: یک سال پیش عربستان سعودی و روسیه به توافقی رسیدند که مسیر جدیدی را برای بازار نفت تعیین کرد و این دو کشور که معمار توافق اوپک پلاس هستند هفته جاری دوباره دیدار می‌کنند تا اختلاف نظرهای خود درباره این پیمان را حل و فصل کنند.
کاهش قیمت نفت در پی کندی اقتصادی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تأثیر کندی رشد اقتصادی که روی مصرف سوخت تأثیر گذاشته است، کاهش یافت اما اظهارات اخیر وزیر انرژی عربستان سعودی درباره تمدید توافق کاهش تولید، مانع از سقوط بیش‌تر قیمت‌ها شد.
تنها گزینه‌ای که برای اوپک پلاس مانده است
پایگاه خبری راد: روند نزولی قیمت نفت فعلاً به طور موقت و پس از اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که به ادامه کاهش تولید اوپک پلاس برای مدت طولانی‌تری اشاره داشت، متوقف شد.
آیا ترامپ هم به ذخایر نفتی آمریکا متوسل می شود؟
پایگاه خبری راد: سال گذشته پیش از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال استفاده آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود برای تعدیل تأثیر تحریم‌ها روی بازارهای بین‌المللی و مهم‌تر از همه قیمت‌های بنزین وجود داشت.
تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گازی روسیه در راه است
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا انتظار دارد آمریکا به زودی تحریم‌هایی علیه شرکت‌هایی که در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ روسیه مشارکت دارند تصویب کند.
سعودی‌ها تا نفت گران‌تر نشود دست به کار نمی‌شوند!
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی دیگر عجله‌ای برای افزایش تولید و صادرات نفت خام ندارد و از این واهمه دارد که عرضه بیشتر، دوباره سطح ذخایر را بالاتر برده و قیمت‌ها را پایین بیاورد.
به همکاری با عربستان در تولید نفت ادامه می‌دهیم
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه با همتای سعودی خود درباره وضعیت بازار نفت گفت و گو کرد و دو طرف بر هماهنگی تولید تاکید کردند.
جهش قیمت نفت درپی تمایل اوپک برای حفظ کاهش تولید
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز دوشنبه پس از این‌که اوپک اعلام کرد احتمالا توافق کاهش تولید را که به تقویت قیمت‌ها در سال میلادی جاری کمک کرده است حفظ می‌کند، به بالاترین حد خود در چند هفته اخیر صعود کردند.
تمایل تولیدکنندگان برای حفظ کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی پس از پایان دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در شهر جده، اظهار کرد: اتفاق نظر در میان تولید کنندگان برای پایین‌بردن سطح ذخایر نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد.
اوپک در صورت لزوم اقدام خواهد کرد
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی در آستانه دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در جده، اظهار کرد اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخگو خواهد بود؛ اما وی با توجه به آمار به خصوص آمار آمریکا که همچنان رشد ذخایر این کشور را نشان می‌دهد مطمئن نیست که کمبود عرضه‌ای وجود دارد.
بازی تکراری روسیه در بازار نفت
پایگاه خبری راد: یک ماه و نیم مانده به نشست اوپک و متحدانش برای بازنگری در سیاست تولید نفت، روسیه سیگنال‌های مختلفی درباره تمایلش برای ادامه شرکت در توافق کاهش تولید نشان می‌دهد.
دردسر جدید خریداران نفت عربستان
پایگاه خبری راد: خریداران آسیایی مختلف نفت خام عربستان سعودی در پی حملاتی اخیری که به دو نفتکش سعودی انجام شد، در نظر دارند برای کاهش ریسک اختلال عرضه از کشتی‌های کوچک‌تر استفاده کنند.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دو روز پس از حمله به نفتکش‌های سعودی در سواحل امارات متحد عربی، قیمت نفت افزایش یافت.
واکنش امارات به حمله به نفتکش‌های این کشور
پایگاه خبری راد: وزارت خارجه امارات متحده عربی بدون شرح جزئیات بیشتر، اعلام کرد چهار کشتی تجاری نزدیک آب‌های سرزمینی این کشور هدف خرابکاری قرار گرفته اند اما این واقعه تلفاتی نداشته است.
 ۲ نفتکش ما هم در نزدیکی امارات هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز اذعان کرد، روز یکشنبه برابر با ۱۲ مه ۲۰۱۹ دو نفتکش سعودی نیز هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند.