06:14 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

نخستین مزرعه تولید تیلاپیای کشور بهره برداری می شود
پایگاه خبری راد: نخستین مزرعه تولید تیلاپیا با حضور مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی در شهرستان بافق به بهره‌برداری رسید.
پایبند نبودن مدیران نفتی نسبت به قوانین و کنوانسیونهای موجود !
پایگاه خبری راد: علی ساری مطرح کرد: رئیس شرکت ملی نفت ایران گفته است مالیات بر ارزش افزوده در دفتر رئیس جمهور بررسی شده و از نظر حقوقی قابل پذیرش نیست.
 بانک خون بندناف در کجا استفاده می شود؟
پایگاه خبری راد: بیشترین استفاده از بانک خون در حال حاضر، در درمان سرطان خون اطفال بوده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است.
جان پرندگان هلندی با اجرای اینترنت پرسرعت گرفته شد!
پایگاه خبری راد: اجرای مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G در هلند، جان خیل عظیمی از پرندگان را گرفت.
سنجیدن زمان گشت و گذار در اینستاگرام!
پایگاه خبری راد: اینستاگرام قصد دارد قابلیت جدیدی را معرفی کند که به کاربران اجازه می‌دهد از مدت زمانی را که در این شبکه اجتماعی سپری کرده‌اند، آگاه شوند.
افزایش طول عمر ایرانیان و چالشی به نام "پوکی استخوان"
پایگاه خبری راد: رئیس اداره بیماری‌های اسکلتی عضلانی وزارت بهداشت ضمن تشریح عوارض بیماری پوکی استخوان و اقدامات وزارت بهداشت در راستای پیشگیری و درمان این بیماری گفت: باید توجه کنیم بیماری پوکی استخوان با آرتروز اشتباه گرفته نشود؛ گرچه برخی از عوامل خطر بین این دو بیماری مشترک است، اما مجزا از یکدیگر هستند.
کشت میوه استوایی پاپایا در یزد!
پایگاه خبری راد: کشت پاپایا برای اولین بار در استان یزد به صورت آزمایشی انجام و منجر به ورود این استان به چرخه تولید کنندگان جهانی این میوه استوایی شد.
  فراهم کردن تمهیدات ایمنی توسط مالکان پروژه‌های نیمه کاره
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت‌: مالکان پروژه‌هایی که به هر دلیلی نیمه کاره رها شده‌اند باید با نظارت دستگاه‌های ذی ربط ملزم به رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از به خطر افتادن جان عابران شوند.
تدوین دوره آموزشی ایمنی و امنیت در مدرسه
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع انسانی از تدوین دوره آموزشی ایمنی و امنیت در مدرسه ویژه مدیران مدارس و مناطق خبر داد.
برای کاهش خطرات امواج موبایل چه کنیم؟
پایگاه خبری راد: به تازگی کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران موبایل توصیه کرده‌اند که به منظور حفظ سلامتی خود و کاهش خطرات امواج موبایل، مجموعه اقداماتی را انجام دهند که در این گزارش به آن اشاره شده است.
تاثیر مصرف خشکبار بر کاهش وزن
پایگاه خبری راد: کارشناسان سلامت معتقدند مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.
قاچاق غذا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: "با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند
چرا غلات کامل برای سلامتی مفیدند؟
پایگاه خبری راد: اخیرا دانش عمومی تاکید دارد که خوردن غذاهایی حاوی غلات کامل برای سلامت بسیار مفید است، اما دلیل مفید بودن غلات کامل چیست؟.
کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان با خواب منظم
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد سحرخیزی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان کاهش دهد.
"تحصیلات" و "درآمد" مولفه‌های موثر بر سالمندی فعال
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش دانشگاهی با عنوان " بررسی وضعیت سالمندی فعال در سالمندان شهر تهران و عوامل مرتبط با آن" نشان داد که رابطه معناداری بین سالمندی فعال و شاخص‌هایی ازجمله سن، سطح تحصیلات، سطح درآمد، تعداد فرزندان و رضایت از زندگی وجود دارد.