14:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال آبی

همه سدهای مخزنی استان اصفهان بحرانی است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به جز سد زاینده رود، وضعیت سایر سدهای مخزنی استان نیز بحران است. سد حنا در سمیرم از 50 میلیون متر مکعب حجم، 2.6 میلیون متر مکعب آب دارد. سد خمیران در بالادست تیران نیز 2 میلیون آب دارد و سال گذشته 3.7 میلیون آب داشته.
کشاورزی آب سمنان را می‌بلعد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از 1164.7 میلیون متر مکعب مصرف منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان سمنان بالغ بر 1024.4 میلیون متر مکعب معادل 86 درصد در بخش کشاورزی، 46.9 میلیون متر مکعب معادل 5 درصد در بخش صنعت و 93.4 میلیون مترمکعب معادل 9 درصد در بخش شرب مصرف می‌شود.
سال جاری رتبه سوم کم‌بارش‌ترین سال در نیم قرن اخیر
پایگاه خبری راد: ایران در طی یک دهه اخیر به صورت مداوم بارندگی‌های کمتر از میانگین بلندمدت را تجربه کرده و نزولات جوی روند نزولی به خود گرفته است که این شرایط موجب شده ایران در ۱۰ سال گذشته گرفتار کم‌بارشی شدید و کاهش محسوس منابع آبی شود.
5 استان کشور در خط بحران آب هستند
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پنج استان کشور در خط بحران کمبود منابع آب قرار دارند که کاهش بارندگی آنها به 70 تا 80 درصد رسیده است.
توانیر دست به دامان مردم شد
پایگاه خبری راد: با قرار گرفتن در پیک تابستان و رخ دادن خاموشی‌های مکرر شرکت توانیر ضمن عذرخواهی به دلیل محدودیت های به وجود آمده در شبکه برق از مشترکان درخواست یاری و کمک کرد.
شوری آب خرمشهر و آبادان ارتباطی با سد گتوند ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شوری آب خرمشهر و آبادان هیچ ارتباطی به آب رهاشده از سد گتوند ندارد و کیفیت آب خروجی این سد امسال مطلوب بوده است.
احتمال کاهش حجم دریاچه ارومیه با گرمتر شدن هوا
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با افزایش روند گرم شدن هوا چنانچه حجم آب دریاچه و مساحت آن کاهش یابد این روند کاملا طبیعی است.
۱.۰۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای گذر از تنش آبی
پایگاه خبری راد: از میان ۱۱۵۷ شهر ایران ۳۳۴ شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۴ میلیون نفر با مشکلات کم آبی مواجه هستند. به همین دلیل دولت دو هفته گذشته حدود ۱۰۲۰ میلیارد تومان به منظور اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر برای کاهش تنش آبی اختصاص داده است.
هشدارهای مدیریت آب گوش شنوا ندارد/ فرافکنی نکنیم
پایگاه خبری راد: رییس اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین ضمن تاکید بر تدوین «برنامه جامع آمایش سرزمین» برای خروج از بحران آب گفت: متاسفانه نسبت به هشدارهای جدی دانشمندان مدیران محیط زیست و مدیران منابع آب گوش شنوایی ندارند و برخی مسئولان به جای تکیه بر توان و تجربه عالمان این علوم اقدام به فرافکنی و انحراف افکار عمومی می کنند.
دمای کشور در تابستان امسال با سال‌های گذشته فرقی ندارد
پایگاه خبری راد: سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی دمای کشور با اشاره به اینکه در طول فصل تابستان با میانگین بلندمدت تفاوت چندانی نخواهد داشت، در مورد بارندگی‌های این فصل اظهار کرد: مطابق معمول در تابستان به استثنای استان‌های ساحلی دریای خزر و جنوب و جنوب شرق بارشی در سطح کشور نداریم.
طرح آبرسانی غدیر خوزستان نماد همگامی و وحدت عمل است
پایگاه خبری راد: ‌وزیر نیرو با بیان اینکه کم بارشی همه کشور را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: در بعضی نقاط کم بارشی نسبت به سال قبل بیش از 70 درصد است، درحالی که متوسط کشور حدود 26 درصد است.
بارش‌های کشور ۳۰ درصد پایین‌تر از گذشته است
پایگاه خبری راد: ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهرماه تا نهم تیرماه سال جاری بالغ بر ۱۶۶.۷ میلی‌متر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۳۰ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۲۶.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در برابر تحریم به جای پر شدن انبارها، بازار باید رنگین شود
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور با بیان اینکه "ما به همه جوانان، مهندسان و کارگران کشور افتخار می کنیم"، تاکید کرد: باید تهدید دشمن را دفع و به فرصت تبدیل کنیم و با افزودن به هزینه بدخواهان، آنها در مدت کوتاهی در برابر ملت ایران تسلیم خواهند شد .
یزدی‌ها به انتقال آب دل خوش نکنند
پایگاه خبری راد: مشاور ارشد مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی با تاکید بر این که ادامه حیات در استان یزد مستلزم کاهش 30 درصدی مصرف آب است، تاکید کرد: وگرنه روزگاری فرا می‌رسد که ادامه زندگی و فعالیت در این منطقه سخت شده و احتمال مهاجرت از این استان به سایر مناطق خواهد بود.
منابع آب سمنان در سال 97 نرمال نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: به جهت وضعیت نزولات جوی و کاهش بارندگی و اثرگذاری آن بر آبدهی چشمه‌ها، قنات‌ها و آورد رودخانه‌ها، سال 1397، برای استان سمنان سال نرمال آبی نخواهد بود.