15:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

اخلال در دسترسی کاربران به گوگل و جی‌میل
پایگاه خبری راد: دسترسی برخی از مناطق جهان به ویژه آمریکا به Gmail دچار اخلال شده است.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت‌خام در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی درپی حمله به یک تاسیسات نفتی عربستان سعودی و ارزیابی معامله‌گران از آخرین تحولات پیرامون کاهش تنش‌های تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.
 راست و دروغ قطعی اینترنت چیست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که برخی ممکن است قطعی‌های اینترنت را به شبکه ملی اطلاعات نسبت دهند، مسوولان ارتباطی کشور قطعی فیبر را علت موارد این‌چنینی می‌دانند و معتقدند هیچ‌گاه اینترنت مردم برای تست شبکه ملی قطع نمی‌شود.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
مشکل آب بود یا گاندو؟!
پایگاه خبری راد: اینجا فاصله بیداد می‌کند، فاصله یک درخت تا درخت بعدی، فاصله یک روستا تا روستای همسایه، فاصله مردم تا ساده‌ترین امکانات زندگی، فاصله جان کودکان تا امنیت...
بهترین برنامه‌های مدیریت گذرواژه
پایگاه خبری راد: نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه یکی از روش‌های توصیه شده توسط کارشناسان برای ارتقای امنیت سایبری حساب‌های کاربری افراد در فضای مجازی است که می‌تواند به کاربران در حفظ رمزعبور اکانت خود کمک کند.
ترامپ: اگر بخواهم می‌توانم دلار را در ۲ ثانیه تضعیف کنم!
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که می‌تواند ارزش دلار را کاهش دهد، ولی فعلا چنین قصدی ندارد.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
آمریکا در تدارک اسکورت نظامی نفتکش‌ها در تنگه هرمز
پایگاه خبری راد: مارک اسپر، کاندیدای پست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اسکورت نظامی نفتکش‌های که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، مانع از حمله بیشتر به کشتی‌ها خواهد شد.
همه چیز درباره پدافند سایبری ایران
پایگاه خبری راد: در هم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، ناگزیر ضرورت یک زیرساخت حیاتی امن در فهرست بایدهای سازمان‌ها قرار داده تا شاهد تأثیرگذاری تهدیداتی از جنس سایبری نباشیم. پروژه پیوست پدافند سایبری شبکه ملی اطلاعات هم بر همین مبنا کلید خورده است.
بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
دلایل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در دو ماه اخیر
پایگاه خبری راد: یادداشت/مجید علی‌تبار، کارشناس ارشد اقتصاد و تحلیلگر بازارهای مالی بین الملل
۳۳ میلیون حمله سایبری به ایران خنثی شده
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حملات سایبری به ایران گفت: در سال گذشته ۳۳ میلیون حمله را با سپر دژفا خنثی کردیم و حمله موفقی از آنها صورت نگرفته است.