22:53 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

قیمت کنجاله سویا در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین شد
نماد برتر- سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه‌های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ کند.
طوفند جدید به کمک بازار نفت آمد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر توقف بخشی از تولید منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا به دنبال وقوع یک طوفان گرمسیری افزایش یافت اما روند افزایش قیمتها با احتمال ازسرگیری تولید لیبی و افزایش موارد ویروس کرونا محدود شد.
پایان وضعیت فوق العاده در میادین و بنادر نفتی لیبی
نماد برتر- شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد اجازه ازسرگیری فعالیت میادین و بنادر نفتی که آنها را ایمن و عاری از گروههای مسلح می بیند را صادر خواهد کرد.
ریز موجودی کالای اساسی در بنادر/امکان ترخیص فوری ۲.۷ میلیون تن
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک ایران می گوید، در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد که با تسهیلات در نظر گرفته شده حدود ۲.۷ میلیون تن از آنها شامل پنج قلم کالایی امکان ترخیص فوری دارند.
واردکنندگان هیچ نقشی در توزیع نهاده های دامی ندارند
نماد برتر- دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: واردکنندگان نهاده های دامی صرفا مباشر دولت در تامین نهاده های دام و طیور هستند و هیچ نقشی در توزیع این کالاها ندارند.
وعده‌های اوپک پلاس، نفت را به مسیر صعود برگرداند
نماد برتر- بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه برخلاف نفت برنت، با افزایش بسته شد اما هر دو شاخص تحت تاثیر تاکید اوپک و متحدانش بر تعهدشان برای محدودیت عرضه و پایبندی به پیمان نفتی، قویترین رشد هفتگی را از ژوئن تاکنون به ثبت رساند.
زیرساخت‌های بندر دیّر برای صادرات به قطر تقویت می‏‌شود
نماد برتر- استاندار بوشهر گفت: با استفاده از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی‌مرتبط زیرساخت‌‏های بندر دیر برای صادرات به کشور قطر تقویت می‏‎شود.
۱۵۰۰ خودرو وارداتی متروکه شد
نماد برتر- با پایان زمان تعیین شده برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی حدود ۱۵۰۰ دستگاه از آن‌ها که مجوز قانونی برای ترخیص را دریافت نکردند، متروکه شد.
بندرلنگه قلب ترانزیت خودروی ایران/ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمه نخست شهریور
نماد برتر- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد و گفت: این بندر به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه مورد توجه است.
کاهش بهای نفت در واکنش به دورنمای منفی مصرف
نماد برتر- قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به روند بهبود تقاضای جهانی برای سوخت که با هشدار تولیدکنندگان بزرگ نفت شدت گرفت، کاهش پیدا کرد.
تدوین دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان
نماد برتر- طی روزهای اخیر تصاویر متعددی از صید به روش ترال در آب‌های جنوب کشور منتشر می‌شود. این روش صید انتقاد بسیاری از فعالان محیط زیست را به دنبال دارد چرا که گفته می‌شود با هر بار کشش تور ترال حدود ۵ تا ۲۵ درصد محیط زنده بستر دریا از بین می­‌رود. مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست می‌گوید که سازمان شیلات با همکاری سازمان محیط زیست دستورالعمل صید ترال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان را تدوین کرده است.
به دنبال بازگشت ارز موردنیاز صادر و واردکنندگان کالا هستیم
نماد برتر- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا، همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا را دو مزیت حاصله از تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت عنوان کرد.
جزئیات و علت تغییر سرمایه‌گذار راه‌آهن شلمچه_بصره  اعلام شد
نماد برتر- معاون ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تغییر سرمایه گذار راه آهن شلمچه بصره و واگذاری اجرای این پروژه به یک بخش خصوصی خبر داد و گفت: با تغییر سرمایه گذار مسلماً سریع‌تر و بهتر می‌توانیم این پروژه را تمام کنیم که بازه زمانی پیش بینی شده برای آن دو ساله است.
فقط ۸ روز برای تعیین تکلیف هزاران خودروی دپو شده
نماد برتر- فقط هشت روز دیگر تا پایان مهلت تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک باقی مانده، اما همچنان وضعیت تعداد زیادی از آنها مشخص نیست.
جابه‌جایی ۲۲ میلیون تن بار در جاده‌های کشور
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی ۲۲ میلیون تن بار در شهریورماه امسال در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: تا پایان مردادماه امسال میزان جابه‌جایی بار از بنادر در حوزه ریلی ۲.۲ برابر بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته شده و مسلما به هدف گذاری صورت گرفته که ساخت و بهره‌برداری ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان جدید ریلی است، می‌رسیم.