00:42 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزاد

قیمت‌گذاری دستوری بلای جان معدنی‌ها
نماد برتر - نظام قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های معدنی از نظام بازار آزاد و قیمت‌های جهانی تابعیت نمی‌کند و به دلیل اعمال شیوه‌نامه‌های نادرست قیمت‌گذاری، جملگی با محدود شدن حاشیه سود مواجه شده که این نوع نرخ‌گذاری‌ها اند.
این سنگ آهنی‌ها مزیت‌های بسیار دارند!
نماد برتر - سنگ آهنی که از باطله ها استخراج شود، سودآوری شرکت ها را افزایش خواهد داد و هم از منظر سهامداری جذاب است و هم منافع ملی به همراه دارد.
سود «دزهروای» پاسخگوی زیان انباشته نبود!
نما برتر - شرکت زهراوی در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۵۱۷ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سود ۱۸۱ میلیارد ریالی سال گذشته شرایط مطلوب تری را نشان می‌دهد.
دارندگان سهام عدالت چقدر سرمایه دارند؟
نماد برتر - حدود ۳۰ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که در فرایند آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند، سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی شدند که به گفته مسئولان میزان سرمایه این شرکتها جمعا حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.
قیمت رب گران می شود؟!
نماد برتر - بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه تا اطلاع ثانوی آزاد است.
شمارش معکوس برای گرفتن حق از سهام عدالت
نماد برتر - حدود دو هفته تا برگزاری نخستین مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باقی مانده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند در این مدت باید اقدامات لازم را برای حضور در این مجامع انجام دهند.
دلایل نماینده مجلس برای عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضای خودرو گفت: با عرضه در بورس کالا اختلاف قیمت به حداقل می‌رسد و تقاضا واقعی می شود.
برگزاری انتخابات برای سهام عدالت
نماد برتر - بر اساس اعلام مسوولان، تا تاریخ ۲۸ فروردین افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.
نرخ بیکاری در آلمان کاهش یافت
نماد برتر - پس از چهار افزایش متوالی، نرخ بیکاری آلمان به ۴.۵ درصد کاهش یافت.
دو نرخی شدن ارز واردات بهانه این صنف!
نماد برتر - دو نرخی شدن ارز واردات نهاده های دامی، فرصتی ایجاد شد تا این صنعت دستخوش سوءاستفاده دلالانی شود که کوچکترین اطلاعی از این صنعت ندارند.
کاهش فروش«پسهند» در گزارش‌های جدید
نماد برتر - "پسهند" تا انتهای اسفندماه سال ۱۳۹۹، با فروش ۳.۶۰۳ تن تسمه نقاله و سایر قطعات فنی موفق به ثبت درآمدی ۲.۱۷۰ میلیارد ریالی گردیده است
بورس قطعا مثبت است؛ در دراز مدت!
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: انتظار ما در شرایط منفی بازار سرمایه از حقوقی ها این است که با خرید بیشتر، به عرضه سهام پاسخ دهند.
تبعات مصوبه جنجالی افزایش نرخ ارز در حقوق ورودی
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام موانع و عوامل ایستایی در ترخیص اقلام مرتبط با تولید از گمرک بر افزایش هزینه واردات این کالاها تاکید کرد و گفت که در نتیجه مصوبه قانون بودجه مبنی بر تغییر مبنای محاسباتی نرخ ارز در حقوق ورودی ، افزایش قابل توجه هزینه واردات مواد اولیه تولید اتفاق می افتد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.
مردم کدام استان‌ها بیشتر وارد بورس شدند؟
نماد برتر- بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون کد جدید بورسی صادر شد. بر این اساس، افراد سجامی شده در خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار و ۶۴۸ کد، بیشترین و افراد سجامی شده در قم با ۲۲ هزار و ۹۱۷ کد، کمترین تعداد در میان استان ها بوده اند.
پرونده آزادسازی سهام عدالت باز ماند
نماد برتر- فرایند آزادسازی سهام عدالت، سال ۱۳۹۹ بعد از حدود ۱۴ سال صورت گرفت تا مردم مالک سهام خود باشند؛ بر این اساس مشمولان حق انتخاب داشتند تا سهام خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اداره کنند. با این حال شرایطی پیش آمد که تقریبا هیچ کدام از افراد دو گروه مذکور، نتوانستند آنطور که انتظار می رفت مالک سهام خود شوند.