00:46 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
این رژیم غذایی سلامت فرد را به خطر می‌اندازد
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم‌هایی غذایی کم کربوهیدرات همچون کتوژنیک به کاهش وزن کمک می‌کند اما بعدها به سلامت بدن آسیب می‌زند.
بیش از ۹ درصد ایرانیان، سالمند هستند
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اعلام آمار و ارقام جمعیت سالمند کشور، سیاستگذاری‌های انجام شده در حوزه سلامت سالمندان را تشریح کرد.
ایران در مسیر سالمندی/ نشانه‌هایی از "زنانه" شدن سالمندی در کشور
پایگاه خبری راد: پیش بینی‌ها حاکی از آن درصد سالمندان ایرانی تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد؛ بر این اساس در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
توصیه‌های غذایی به سالمندانی که قند و فشارخون دارند
پایگاه خبری راد: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی چند توصیه غذایی را برای ارتقاء سلامت سالمندان ارائه داد.
قدیمی‌ترین جانور روی زمین شناسایی شد
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه ملی استرالیا تایید کرد که "دیکینسونیا"(Dickinsonia) از حیوانات دوره زمین‌شناسی ادیاکاران، قدیمی‌ترین حیوانی بوده که به زمین قدم گذاشته است.
نقش سیگار در ایجاد بیماری‌های قلبی
پایگاه خبری راد: سیگار کشیدن عامل خطر مهمی برای ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی است؛ به طوری که احتمال بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.
ارتباط چاقی کودکان با محصولات ضدعفونی کننده
پایگاه خبری راد: محققان هشدار دادند که مواد پاک کننده خانگی به دلیل افزایش باکتری‌های روده موجب چاقی کودکان می‌شوند.
۷ توصیه برای بهبود سلامت روده‌ها
پایگاه خبری راد: چندین گونه از میکروب‌ها نقش مهمی در حفظ میکروبیوم (ریز اندامگان همزیست) روده‌ها دارند و راه های زیادی از خوردن غلات کامل گرفته تا تغذیه با شیر مادر برای حفظ آنها وجود دارد.
٨ میوه كم قند را بشناسید
پایگاه خبری راد: افراد اغلب برای کاهش میزان قند دریافتی بدن تنها به کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین و شکلات توجه دارند و اغلب از قند موجود در میوه‌های شیرین غفلت می‌کند.
پشت پرده ممنوعیت صادرات شیرخشک/ ماجرا را به دیوان عدالت اداری می‌کشانیم
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنفی گاوداران معتقد است که پشت پرده ممنوعیت صادرات شیرخشک،‌کارخانه‌های لبنی به ویژه کارخانه‌های دولتی هستند که می‌خواهند از محل واردات، حاشیه‌های زیان خود را جبران کنند که در این باره وزیر کشاورزی مخالفت خود را کتبا اعلام کرده و اگر به نتیجه نرسد، این مسئله را به دیوان عدالت اداری می‌کشانیم.
روش‌های طبیعی برای بهبود حساسیت به انسولین
پایگاه خبری راد: حساسیت به انسولین به چگونگی حساسیت سلول‌های بدن در واکنش به انسولین اطلاق می‌شود.
نکته‌های غذایی برای کاهش کلسترول
پایگاه خبری راد: با برخی نکته‌های غذایی که می‌توانند به کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند بیشتر آشنا می‌شویم.
تولید نانو نخ‌های با قابلیت نشر پرتو فروسرخ برای بهبود سوخت‌وساز بدن
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی با استفاده از نانوذرات، نخ‌هایی با قابلیت نشر پرتو فروسرخ عرضه کردند که به گفته آنها این نخ‌ها قادر به بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.