01:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت صنع

افزایش ۷۱ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در ۸ ماهه سال جاری
نماد برتر- طبق آخرین آمار دفتر آمار وزارت صنعت در تازه ترین گزارش از رشد ۷۱.۲ درصدی حجم سرمایه‌گذاری خارجی برای طرح‌های مصوب صنعتی، معدنی و تجاری در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.
کمیته خودرو با عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا موافقت نکرد
نماد برتر- وزیر صنعت از عدم موافقت کمیته خودرو با عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا خبر داد و گفت: این بازار باید خود به خود تنظیم شود و عدم عرضه در بورس روالی منطقی و درست است.
طرح وزارت صنعت آماده آزادسازی کامل قیمت خودرو است
نماد برتر- نائب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس از برنامه وزارت صنعت برای آزادسازی قیمت خودرو در بازار خبر داد.
"صمت" به‌دنبال شکستن انحصار خودرو
نماد برتر- وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: به‌دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم.
محاسبه مواداولیه شرکت های پتروشیمی طبق ارزش افزوده و صادرات از دوشنبه
نماد برتر- محاسبه مواد اولیه شرکت های پتروشیمی بر اساس ارزش افزوده و صادرات ثبت شده در سامانه تجارت از دوشنبه این هفته اجرا و کارگزاران بورس کالا باید این موضوع را به اطلاع مشتریان برسانند.
مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی فولاد مبارکه
نماد برتر- مدیر تحقیق و توسعۀ فولاد مبارکه ضمن اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی از برنامه های در دستور کار برای بهبود فرایندهای تحقیق و توسعه خبر داد.
کاهش ۲.۳ درصدی کنسانتره زغالسنگ و پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف
نماد برتر- تولید کنسانتره زغال سنگ در هشت ماه سال ۲.۳ درصد کاهش یافت با پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف همراه شده است.
عرضه محصولات "فولاد" در بورس کالا و مچینگ طبق مصوبه دولت انجام شد
نماد برتر- معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه گفت: این شرکت طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، توزیع محصولات را بر اساس سیستم عرضۀ مستقیم در بورس و مچینگ تنظیم و اجرایی کرده است.
با ورود محصولات به بورس کالا، شفافیت حرف اول را می زند
نماد برتر- رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را دارای مزایای زیادی دانست و عنوان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفافیت معاملات در هر صنعت و رسته شغلی می‌شود و در واقع عرضه و تقاضای مناسب در بورس از رانت، باندبازی و تصمیم‌های پشت پرده و دلال‌بازی‌ها که مانع به خطر افتادن منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین بورس کالا با شفافیتی که در تمام سال‌های فعالیت خود داشته، نشان داده است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده است.
رشد۸.۴ درصدی تولید و کاهش ۳۷ درصدی صادرات فولاد/ آمار سرمایه گذاری خارجی
نماد برتر- در برابر رشد ۸.۴ درصدی تولید شمش فولاد در هشت ماه سال جاری، صادرات محصولات فولادی با کاهش ۳۷ درصدی روبرو شد .
مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی
نماد برتر- چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.
حمایت وزیر صنعت از جذب نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در بورس
نماد برتر- وزیر صنعت گفت: نقدینگی بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید حرکت کند و بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ است.
رضایت معاون وزیر از صنعت کوچک بورس و وعده تامین ۱۰۰ درصدی نیاز داخلی
نماد برتر- معاون وزیر صنعت با اعلام رشد تولید چند محصول لوازم خانگی ، وعده به تامین ۱۰۰ درصد نیاز داخلی این صنعت کوچک بورسی را داد.
سهم بخش تولید از اوراق بدهی بسیار پایین است/ ۷ مزیت اوراق گام برای بنگاه‌ها
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۸ از مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه، تنها در حدود ۲.۵% سهم بخش صنعت ومعدن بوده است که سهم قابل قبولی نیست.
رفع یکساله محدودیت‌های ناشی از چک برگشتی برای بنگاه‌های اقتصادی
نماد برتر- بانک مرکزی براساس مفاد قانون صدور چک با هماهنگی وزارت صمت و استانداری‌های سراسر کشور، رفع محدودیت‌های ناشی از چک برگشتی برای بنگاه‌های اقتصادی را به مدت یک سال اجرایی کرد.