12:56 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ورنا

آمریکا دو هکر چینی را به سرقت اطلاعات متهم کرد
پایگاه خبری راد: وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه دو هکر چینی تحت حمایت دولت این کشور را به تلاش برای نفوذ به وب سایت، سرورها و زیرساخت‌های شرکت‌های مختلف در جهان متهم کرد.
روند کاهشی دلار همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: دلار در بازار معاملات آسیایی روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش تردیدها و گمانه‌زنی درباره احتمال توقف افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا باری دیگر روندی کاهشی را تجربه کرد.
شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از اقتصاد کشور شده‌اند
پایگاه خبری راد: معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با اشاره به ایجاد ۳۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور، گفت: میزان وام‌گیری این شرکت‌ها نشان می‌دهد که این نهادها بخشی از اقتصاد کشور شده‌اند.
آیا دیدار اوپک به سقوط نفت منجر می شود؟!
پایگاه خبری راد: انتظار بازار نفت بر این است که اوپک در نشست رسمی هفته جاری، کاهش تولید را اعلام کند اما برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند چنین تصمیمی عکس نتیجه موردنظر این تولیدکنندگان را به دنبال داشته باشد و قیمت نفت سقوط بیشتری پیدا کند.
سرنوشت دلار چه می شود؟!
پایگاه خبری راد: دلار در پایان معاملات هفته گذشته هم‌زمان با امیدواری معامله‌گران بازارهای جهانی ارز به نتیجه نشست گروه ۲۰ و ملاقات سران آمریکا و چین که می‌تواند منجر به پایان جنگ تجاری میان این دو کشور شود، در مقابل سایر ارزهای بزرگ جهان اندکی تقویت شد.
بازار ارزهای جهانی نیز به شدت تحت تاثیر سخنان ترامپ!
پایگاه خبری راد: دلار در بازار معاملات آسیایی روز چهارشنبه تحت‌تاثیر اظهارات روز گذشته ترامپ درمورد ادامه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین افزایش نرخ بهره در ماه آینده میلادی همچنان روند صعودی دارد.
دو کشور اروپایی میزبان ساز و کار ویژه مالی ایران!
پایگاه خبری راد: آلمان و فرانسه قرار است میزبانی سازوکار ویژه مالی ایران و اروپا را به صورت مشترک بر عهده بگیرند؛ اما هنوز این خبر توسط منابع رسمی تایید نشده است.
 نوسانات بازارهای جهانی ارز بخصوص دلار تحت تاثیر تهدیدات ترامپ !
پایگاه خبری راد: دلار تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر احتمال ادامه جنگ تجاری آمریکا با چین و افزایش نگرانی معامله گران بازارهای ارز جهانی، ثابت و تقریبا بالا ماند.
 اعمال تعرفه ۱۰ یا ۲۵ درصدی روی ۲۶۷ میلیارد دلار کالای چینی
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام این که انتظار دارد تعرفه‌های واردات روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش دهد، تهدید خود برای اعمال تعرفه روی باقی واردات چین را تکرار کرد.
 آلمان و فرانسه در ایجاد کانال مالی اتحادیه اروپا برای ایران با یکدیگر همکاری کردند
پایگاه خبری راد: آلمان و فرانسه احتمالا در طرحی مشترک، میزبانی کانال مالی اتحادیه اروپا را بر عهده خواهند گرفت.
راه مقابله با تحریم ها، افزایش 20 درصدی تولید نفت ایران می باشد
پایگاه خبری راد: راه مقابله و دور زدن تحریم‌ها را بلد هستیم و تا زمانی که برای نفت ایران مشتری وجود داشته باشد و بتوانیم نفت را بفروشیم، حتی یک بشکه نیز از تولید نفت کشور را کاهش نخواهیم داد.
 پرداخت مالیات با بیت کوین برای سرمایه گذاران آمریکا!
پایگاه خبری راد: ایالت اوهایو در آمریکا از این پس به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا به وسیله ارز دیجیتال بیت کوین مالیات خود را پرداخت کنند.
تلاش برای بی‌اعتبار کردن شرکت چینی هواوی
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که کشمکش‌های سیاسی و تجاری به تلاش ایالات متحده آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی رسیده و این کشور قصد دارد کشورهای هم‌پیمان خود را نیز از همکاری با هواوی بازدارد.
بازار نفت در سال میلادی آینده دچار اشباع عرضه خواهد شد
پایگاه خبری راد: اوپک و عربستان سعودی ظاهرا در تدارک کاهش تولید نفت خود هستند اما تلاش خواهند کرد برای اجتناب از خشمگین کردن رییس جمهور آمریکا، میزان این کاهش را پنهان کند.
عزم معاونت علمی برای توسعه بازار داخلی و بین‌المللی محصولات  دانش‌بنیان
پایگاه خبری راد: معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور دربازدید از واحدهای فناور دو شهرک صنعتی،گفت: محیط مساعد کسب‌وکار، یک مولفه ضروری برای کسب و کارهای دانش‌بنیان به شمار می‌رود و معاونت علمی و فناوری مصمم است تا با اجرایی‌سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، راه را برای توسعه بازار و رونق این کسب‌وکارها هموار کند.