02:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

نگرانی جدید بازار فلزات در اوضاع کرونایی
نماد برتر- شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان حواس بازارهای فلزات را به سمت ریسکهای مربوط به تقاضا برده و باعث افت شدید قیمتها شده است در حالی که سرمایه گذاران تهدیدهای فزاینده بخش عرضه را تاکنون نادیده گرفته اند.
منطقه‌ای کردن دستمزد به نفع کارگران است؟
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ابراز مخالفت نسبت به تعیین دستمزد منطقه‌ای برای کارگران گفت: در تعیین مزد منطقه‌ای حداقل‌های قانون کار باید رعایت شود.
منتظر نوسان قیمت طلا باشید
پایگاه خبری راد: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با بازگشت نوسان به بازار طلا، شمار زیادی از تحلیلگران وال‌استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که سرمایه‌گذاران همچنان حاضر نیستند از خوش بینی نسبت به بالا رفتن قیمت طلا دست بردارند.
خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیونی در صدر معاملات مرداد قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: در شرایطی که حدود ۸۰ درصد فایل‌های عرضه موجود در بازار مسکن به آپارتمان‌های بالای یک میلیارد تومان اختصاص دارد در مردادماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۶۵ درصد معاملات به خانه‌های کمتر از ۱.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت؛ در این بین آپارتمان‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان در صدر قراردادهای خرید و فروش قرار گرفتند.
جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل‌شان
پایگاه خبری راد: رییس مرکز پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت جزییات اقدام دو مرحله‌ای وزارت بهداشت برای تسهیل ارائه داروهای بیماران خاص را تشریح کرد.
نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
نفت آمریکا هدف انتقام‌جویی چین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند چین احتمالا در پی تشدید جنگ تجاری با واشنگتن، خرید نفت آمریکا را در هفته‌های آینده به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود و لازم است که مالکان وسیله نقلیه در روزهای باقی‌مانده نسبت به دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.
هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به بدهی آمریکا
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بدهی آمریکا در مسیر ناپایداری قرار گرفته است.
جز افزایش قیمت طلا نمی‌توان انتظار دیگری داشت
پایگاه خبری راد: صبر خریداران طلا بالاخره نتیجه داد و تقاضا برای این فلز ارزشمند، قیمت آن را به سطحی رساند که در حدود شش سال اخیر بی سابقه بود.
انجام مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد مترمکعب است و هرچه سد جدید احداث شود، ظرفیت هم بالا می‌رود.
۲۷ هزار و ۸۶ روستا به اینترنت متصل هستند
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه ارتباط روستایی و دستیابی به شبکه اینترنت استفاده کرده است.
خیز محققان برای ساخت سامانه‌های پیش تصفیه آب و پساب در یک چالش علمی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری شتاب‌دهنده تخصصی حوزه آب اقدام به برگزاری چالش نوآوری در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های پیش‌ تصفیه آب و پساب کرده است.
افت شدید تولید جهانی نفت در ۶ ماه گذشته
پایگاه خبری راد: بررسی وضعیت تولیدکنندگان بزرگ نشان می‌دهد که عرضه جهانی نفت در شش ماه گذشته دچار اختلالات روز افزونی شده است. اما آیا این اختلالات به کمبود عرضه جهانی نفت منجر می‌شود؟
آیا ترامپ هم به ذخایر نفتی آمریکا متوسل می شود؟
پایگاه خبری راد: سال گذشته پیش از بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال استفاده آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود برای تعدیل تأثیر تحریم‌ها روی بازارهای بین‌المللی و مهم‌تر از همه قیمت‌های بنزین وجود داشت.