03:11 | شنبه 5 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه مس

سه ویژگی جایگزین مسکن مهر
پایگاه خبری راد: از ۲۶ شهریورماه برنامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با برخورداری از سه ویژگی مدل منظم تامین مالی، ساخت مبتنی بر تقاضا و هوشمندسازی کلید خورد.
اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه
پایگاه خبری راد: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که عمدتاً در ایام خاصی از سال برگزار می‌شود، همواره با اعتراض برخی از فعالان صنوف مختلف مواجه می‌شود و این مرتبه در آستانه مهرماه و فصل بازگشایی مدارس در ابرکوه، این اعتراضات در مورد نمایشگاهی است که تنها حدود 16 درصد از غرفه‌دارانش ابرکوهی هستند.
پشت‌پرده انحصار در بازار آلومینیوم
پایگاه خبری راد: رئیس سندیکای آلومینیوم از انحصار در بازار این فلز خبر داد و گفت: عده‌ای به جای فروش شمش آلومینیوم در بورس، محصول‌شان را در بازار آزاد و با قیمت پایین می‌فروشند که باعث می‌شود فروش تولیدکنندگانی که در بورس محصول‌شان را عرضه کرده‌اند کم شود. به این شکل این فروشندگان زیان‌ده می‌شوند و انحصارگران محصول شرکت‌های زیادن‌ده را می‌خرند و به این شکل انحصار ایجاد می‌شود.
برنامه احداث ۵۰ هزار مسکن در شهرهای جدید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید را مدنظر داریم که در اولین گام ۱۰ هزار واحد را در هفته دولت کلنگ می زنیم.
افزایش ۴ درصدی مستاجرها طی پنج سال
پایگاه خبری راد: آمار مستاجرها از ۲۶.۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۰.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.
اگر تخم‌مرغ را ارزان نکنند وارد می‌کنیم
پایگاه خبری راد: در پی افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار مصرف، معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که اگر قیمت این محصول با توجه به وعده‌ای که تولیدکنندگان برای عرضه مستقیم آن داده‌اند، کاهش نیابد با واردات مجدد، قیمت‌ها را متعادل می‌کنیم، اما هیچ مشکلی در تولید و تامین تخم‌مرغ نداریم.
برنامه دولت برای کنترل قیمت مسکن جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: به دنبال جهش قیمت مسکن که از رشد بازارهای موازی ایجاد شد، وزارت راه و شهرسازی در هفته های اخیر ۹ راهکار را در قالب چهار لایحه برای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار داد که بعضی کارشناسان معتقدند در کوتاه مدت اثر چندانی نخواهد داشت و اثرات آن را در صورت اجرا، باید در میان و بلندمدت جست و جو کرد.
جزئیات راه اندازی بازار ثانویه ارزی شفاف نیست
پایگاه خبری راد: دکتری اقتصاد گفت: بازار ثانویه در شرایط فعلی و وجود تحریم‌های اقتصادی که منابع ارزی ورودی به کشور کاهش یافته است، می‌تواند در کوتاه مدت از نوسانات ارزی تا حدود ناچیزی جلوگیری کند، هرچند که به خاطر افزایش میزان تقاضای ارز توسط مردم و ناتوانی دولت در تامین و عرضه منابع ارزی، نمی توان در بلندمدت از این روش برای مدیریت بازار استفاده کرد.
نشانه‌های کسادی بازار مسکن در تیرماه+ قیمت
پایگاه خبری راد: بازار مسکن شهر تهران در تیرماه نسبت به ماه قبل از جنب و جوش کمتری برخوردار بود و طبق آمارهای اولیه دچار ۱۴ درصد افت معاملات شده است.
مسکن اجتماعی ایده‌ای خوب اما در حد حرف است
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخش مسکن در دولت های یازدهم و دوازدهم آن طور که باید مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد.
نظام دولتی قدرتمندترین مانع در برابر بخش‌های مولد اقتصادی
پایگاه خبری راد: متاسفانه قواعد حاکم بر نظام‌های اداری، بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی کشور به شکلی است که این سیستم‌ها به جای حمایت از بخش‌های مولدی چون مسکن و کمک به رونق آنها به عنوان قدرتمندترین مانع در برابر این بخش‌ها ظهور کرده و عمیق‌ترین لطمات و خسارات را متوجه اقتصاد کلان و فعالان اقتصادی می‌کنند.
هنرمندان صنایع دستی از فضای مجازی برای عرضه تولیدات خود استفاده کنند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنرمندان باید به بازار جهانی دسترسی داشته و از درگاه‌ فضاهای مجازی جهت عرضه محصولات خود استفاده کنند .
راهکارهای فوری کنترل بازار مسکن بررسی شد
پایگاه خبری راد: جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا راه‌حل‌های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار توسط وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن‌ها را مناسب ارزیابی کرده و برخی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه‌حل خاصی برای آن وجود ندارد.
تولید سالیانه ۳۶ هزار مسکن خالی در تهران
پایگاه خبری راد: مقایسه چهار شاخص معاملات، پروانه‌های ساختمانی، جمعیت و واحدهای مسکونی خالی شهر تهران حاکی از آن است که با وجود رکود ساخت و ساز، سالیانه ۳۶ هزار مسکن خالی به پایتخت افزوده می‌شود.
احتمال تعدیل بازار اجاره+ قیمت
پایگاه خبری راد: سمت عرضه در بازار اجاره تلاش دارد فاصله‌ی نرخ اجاره را با تورم و رشد بازارهای موازی پر کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مقاومت طرف تقاضا این بازار را به سمت تعدیل قیمت‌ها سوق می‌دهد.