16:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شنا

بازار بدهی نیاز به توسعه دارد
بازار بدهی برای پیدا کردن جایگاه خود در نظام مالی کشور و برای رسیدن به استانداردهای جهانی، نیازمند تقویت است.
تراز مثبت؛ مُسکنی برای اقتصاد کشور
اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
خوش‌رقصی "فباهنر" با «مقاطع برنجی»
درآمدی که فباهنر در مهرماه سال جاری به دست آورده از فروش محصولات در بازار‌های داخلی، صادراتی و همچنین ارائه خدمات کسب کرده که بیشترین مقدار درآمد حاصل‌شده از فروش محصول در بازار داخلی با ۲،۹۹۸ میلیارد ریال بود.
همگامی بازار سرمایه با رشد قیمت نفت
افزایش تقاضای جهانی برای نفت و مشتقات نفتی در پی بهبود کرونا و شروع فصل سرما، در سودآوری شرکت‌های پتروپالایشی اثرگذار است. بنابراین، با توجه به وزن بالای این صنعت در بازار سرمایه، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در ماه‌های انتهایی سال، از رشد نسبی برخوردار شود.
«وزمین» آماده رشد مجدد پس از اصلاحی کوچک
در حالیکه بازار سرمایه در روزهای اخیر آماده رشد مجدد شاخص ها در دومین ماه پاییز می شود؛ ایران زمینی ها نیز پس از رشد مناسب شاخص در هفته اول آبان ماه و اصلاحی 3 روزه؛ اولین روز هفته سوم آبان را با سبزی آغاز کردند.
«هیدروکربور» درآمدزاترین محصول "شاراک"
پرفروش‌ترین محصول در بازار داخلی را نیز «پلی اتیلن سنگین» با ۵،۳۳۰ تن به خود اختصاص داده و لازم به ذکر است که گران‌ترین محصول این پتروشیمی را محصول «وینیل استات» با نرخ ۴۴,۷ میلیون تومان در اختیار داشته است.
افزایش درآمد سالانه ۲۳ درصدی "همراه"
بیشترین درآمد "همراه" از «خدمات/فروش» در بخش «کارکرد مشترکین خطوط اعتباری» با ۱۳،۴۵۸ میلیارد ریال بوده و رتبه بعدی را نیز «کارکرد مشترکین خطوط و دائمی» با ۹،۰۶۵ میلیارد ریال در اختیار داشت.
«اسلب» پر فروش‌ترین محصول "هرمز"
شرکت فولاد هرمزگان جنوب در پایان مهرماه سال جاری میزان فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۹۴،۵۸۹ تن اعلام کرده که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش در اختیار «اسلب» با ۹۲،۸۵۲ تن بود.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
«شیر» و «پنیر» ترین‌های "غشصفا" شدند
شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان درآمدی که در مهرماه شناسایی‌کرده از فروش محصولات در ۲ بازار صادراتی و داخلی بوده است.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
قیمت‌گذاری دستوری یا بازار آزاد؛ مسأله این است
اقتصاددانان به جای قیمت‌گذاری دستوری، کشف قیمت در بازار آزاد را پیشنهاد می‌کنند؛ با این وجود و در شرایط حاضر کشور که چاره ای جز گذار به بازار آزاد وجود ندارد، ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می تواند مشکلات زیادی را حل کرده و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
ریزش اخیر بازار سرمایه بی‌ارتباط با بازار بدهی
در بازار سرمایه طیف متنوعی از سرمایه‎‌گذاران با درجه ریسک‌پذیری متفاوتی حضور دارند؛ و هر سرمایه‌گذاری متناسب با میزان ریسک خود در یکی از ابزارهایی که در بازار سرمایه است سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل، مرتبط دانستن ریزش اخیر بازار سرمایه به بازار بدهی، تفکر اشتباهی است.