03:48 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

دورهمی با غذای دام!
پایگاه خبری راد: عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: این روزها برخی خوراکی‌فروشی‌ها به جای ذرت انسانی، ذرت دامی به مردم می‌فروشند.
باد و گردوخاک اسکله مسافری هرمز را به تعطیلی کشاند
پایگاه خبری راد: بخشدار جزیره هرمز از اسکان ۲۰۰ گردشگر پس از گرد و خاک ناشی از وزش باد و تعطیلی اسکله مسافربری این جزیره، خبر داد.
تمرکز بر سلامت جامعه، هدف اصلی ماست!
پایگاه خبری راد: مدیر عامل اپل به‌تازگی اعلام کرده است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی توسعه و ارائه خدمات بهداشت و سلامت الکترونیک تمرکز خواهد کرد.
تولید بتن و چسب عایق گرما و سرما و رطوبت از صدف کوهی
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از ماده معدنی کربنات کلسیم فسیلی علاوه بر تولید بتن سبک، به فرمولاسیون چسبی برای دیوار چینی‌های سفالی و بتن سبک دست یافتند و به گفته این محققان این محصولات علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف، عایق رطوبت، سرما، گرما و صدا نیز هستند.
زنگ خطر زوال عقل اسلحه داران در آمریکا
پایگاه خبری راد: یک مطالعه اخیر با مطرح کردن سوالاتی مهم در مورد رواج سلاح گرم در جمعیت روبه پیری در ایالات متحده آمریکا استدال می‌کند که نیاز جدی به بحث در مورد رابطه میان زوال عقل و مالکیت اسلحه‌ در این کشور وجود دارد.
 موتورهای کاربراتوری در آلودگی هوا چقدر سهیم اند؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه آلودگی هوا با اشاره به اندازه‌گیری تعداد ذرات معلق ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در یک پژوهش گفت: هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند این در حالیست که می‌توان با تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری، تعداد ذرات معلق را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.
 وزیر فناوری و  ارتباطات درباره شایعات هشدار داد!
پایگاه خبری راد: مدت‌هاست که با گسترش به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی، انتشار اخبار و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف سهولت بیشتری یافته است. اما در کنار این فرصت‌های منحصر به فرد، چالش‌هایی نیز وجود دارند که برای فائق آمدن بر آن‌ها نیازمند مشارکت عمومی و همدلی همگانی هستیم.
رد پای غذا و امنیت غذایی در 250 آیه قرآن
پایگاه خبری راد: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفته، نباید کیفیت غذایی فدای کمیت آن شود و در عین حال از آنجا که بخش کشاورزی و دامداری با تأمین امنیت غذایی کشور مرتبط است یک بخش ویژه و استثنایی محسوب شده و همه باید به این بخش کمک کنند.
مصرف مشروب به سنین مدرسه رسیده است
پایگاه خبری راد: رییس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: کم‌کردن تقاضا در مواردی مانند موادمخدر و مشروبات الکلی اهمیت دارد چرا که متأسفانه آسیب‌ها به سنین مدرسه رسیده و این زنگ خطر است.
انگلستان برای کاهش آلودگی هوا در کشاورزی چه تدبیری می اندیشد؟
پایگاه خبری راد: محققان در انگلیس قصد دارند طرح جدیدی را برای کاهش آلودگی هوا در بخش کشاورزی پیاده کنند.
آلودگی هوای هند،1.24 میلیون نفر را به کشتن داد!
پایگاه خبری راد: یک مطالعه نشان می‌دهد آلودگی هوای هند در سال ۲۰۱۷ میلادی جان ۱.۲۴ میلیون نفر، معادل ۱۲.۵ درصد از تمامی مرگ‌ و میرهای ثبت شده در آن سال را گرفته است.
سلامت انسان‌ها در گروِ مقابله با تغییرات اقلیمی
پایگاه خبری راد: مطالعات اقلیمی اغلب اثرات زیان‌آور مربوط به درجه حرارت فزاینده جوی، رویدادهای شدید آب و هوایی و دیگر عواقب تغییر اقلیم بر سلامت عمومی را برجسته می‌سازند، اما گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) مزایایی را که مقابله با مشکلات اقلیمی برای سلامت عمومی به همراه دارد به تفصیل شرح داده است.
اختلال در ساعت بدن با استفاده از تلفن همراه!
پایگاه خبری راد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهند سلول‌های حساس به نوری که در چشم وجود دارند با قرار گرفتن در معرض نور، ساعت بدن را تغییر می‌دهند.
رسیدگی کامل سامسونگ به کارگران آسیب دیده تا سال 2028 میلادی
پایگاه خبری راد: شرکت سامسونگ الکترونیکس روز جمعه اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۸ میلادی به وضعیت تمامی کارگرانی که به واسطه شرایط کاری در کارخانه‌های تراشه سازی، سلامتی خود را از دست داده‌اند، رسیدگی کامل خواهد کرد.
تبلیغ داروهای تقلبی و  از تاریخ گذشته در شبکه‌های اجتماعی!
پایگاه خبری راد: با فراهم بودن امکان سفارش آن‌لاین در اینترنت، برخی از سودجویان به فروش داروهای تقلبی‌ و غیرمجاز اقدام می‌کنند.