05:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زنجیره ارزش

بزرگترین خریداران گیاهان دارویی در دنیا چه کسانی هستند؟
پایگاه خبری راد: مشاور بازرگانی زنجیره ارزش گیاهان دارویی گفت: باتوجه به گسترش تجارت گیاهان دارویی در جهان و استعداد ایران در تولید و صاردات این محصولات، کشت این محصولات به 284 هزار هکتار خواهد رسید و دو برند زعفران و گل محمدی تقویت می‌شود.
رشد بورس در کوتاه مدت خلاصه نمی شود
پایگاه خبری راد: برای سرمایه گذاری جدید و خرید سهم بهتر است کمی صبر شود تا بازار آرام شده و گزارش های ۶ ماهه منتشر شود. پس از آن با بررسی و تحلیل شرکت ها سهم مناسب تر را انتخاب کرد.
چه سرنوشتی در انتظار "صنعت" است؟
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضمن تحلیل وضعیت موجود صنعتی، برنامه‌ و اهداف کلی خود در حوزه صنعت را تشریح کرد.
رشد اقتصادی ایران بالاتر از پیش‌بینی بانک جهانی می‌شود اگر...
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه عملکرد رشد اقتصادی ایران فراتر از پیش‌بینی بانک جهانی در سال‌های آتی خواهد بود، گفت: بر اساس فروش آتی نفت خام، می‌توان با تولید بیشتر به نرخ رشد اقتصادی بالایی دست یافت.
حمایت هدفمند از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه هوافضا
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از اولویت‌های ستاد در این سالها حمایت هدفمند از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه هوافضا است.
چی را کجا تولید کنیم؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان معتقد است که باید صنایعی در استان ایجاد شود که امکان تکمیل زنجیره ارزش آنها وجود دارد.
بررسی پوشش‌های هوشمند و رنگ‌های ترافیکی در پژوهشگاه پلیمر
پایگاه خبری راد: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران پنجمین همایش ملی رنگ‌های ترافیکی، خط کشی و ایمنی راه‌ها را برگزار می‌کند.
از فعالان بازار اصرار؛ از پتروشیمی‌ها انکار!
پایگاه خبری راد: بیش از یک ماه از معرفی بسته جدید ارزی که طبق آن شرکت‌های پتروشیمی موظف شده اند ارز صادراتی خود را در سامانه نیما وارد کنند، گذشته است، اما اخبار ضد و نقیضی درمورد این وظیفه شرکت‌های پتروشیمی به گوش می‌رسد. از یک سو برخی فعالان بازار بر این باورند که شرکت‌های پتروشیمی در ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما تخلف می‌کنند و از سوی دیگر شرکت‌های پتروشیمی با عدد و رقم بر صحت عملکرد خود تاکید دارند.
پتروشیمی‌ها در عرضه مواد اولیه و ارز صادراتی خود تخلف می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که برخی از تخلف شرکت‌های پتروشیمی در عرضه مواد اولیه خود به تولیدکنندگان داخلی و ارائه ارز صادراتی در سامانه نیما شکایت دارند، یک کارشناس ارشد حوزه انرژی بر این باور است که شرکت‌های پتروشیمی در عرصه‌های مذکور تخلف نمی‌کنند اما از انجایی که نظارت درستی بر نحوه عملکرد آن‌ها وجود ندارد اختلالاتی در بازار ایجاد می‌شود.
بهره‌برداری از پتروشیمی‌های ایلام و لردگان تا پایان سال
پایگاه خبری راد: پیش بینی می‌شود دو طرح پتروشیمی های ایلام و لردگان تا پایان سال با بودجه ٤.٥میلیارد دلاری به بهره برداری برسد.
گرانی ۸۳ درصدی میوه تقصیر دلالان است
پایگاه خبری راد: در حالی که قیمت میوه طی هفته‌های گذشته با افزایش ۸۳ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقدند که تولید این محصولات با نوسان یا کمبود قابل ملاحظه‌ای مواجه نشده و دلالی و سودجویی عامل اصلی گرانی و افزایش غیرمنطقه‌ای قیمت میوه در بازار است.
پیش‌شرط‌های بهره‌برداری از ماهواره‌ مخابراتی تا 1404/تدوین طرحی برای توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ایران برای بهره‌برداری از ماهواره بومی مخابراتی تا سال 1404، گفت: در صورت تداوم برنامه‌های تعریف‌شده در این سازمان و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، توان ساخت ماهواره مخابراتی عملیاتی جهت سرویس‌دهی در مدار GEO و قرار دادن حداقل یک ماهواره مخابراتی بومی تا افق 1404 برای کشور مهیا است.
ارائه تسهیلات به طرح‌های فضایی از محل وجوه اداره شده وزارت ارتباطات/جزئیات ثبت‌نام دریافت وام
پایگاه خبری راد: طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران مقرر شد منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد.
اجرای فاز ارزیابی میادین نفتی و گازی "سپهر"و "گردان"
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین پژوهشگاه صنعت نفت از طراحی فاز ارزیابی میادین نفتی "سپهر" و گازی "گردان" خبر داد و گفت: این پروژه با همکاری مدیریت اکتشاف صورت می‌گیرد.
زنجیره ارزش زعفران با همکاری اتحادیه اروپا در ایران شکل می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون امور بین‌الملل بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اتحادیه اروپا به تعاملی دست یافتیم تا به ما در زمینه زنجیره ارزش زعفران کمک کنند. یعنی از صفر تا صد در کنار ما خواهند بود، این کار به روند توسعه این بخش کمک زیادی خواهد کرد.