01:02 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دود

بازار بدهی نیاز به توسعه دارد
بازار بدهی برای پیدا کردن جایگاه خود در نظام مالی کشور و برای رسیدن به استانداردهای جهانی، نیازمند تقویت است.
عرضه ۱۵۰ هزار تن زنجیره سنگ آهن در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه میزبان عرضه ۱۰۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۳۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی و ۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی است.
بورس، چتر سبزش را در روز بارانی گشود
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، ۱۵ آبان با رشد ۴۲ هزار واحدی در آستانه ورود به نیمه بالایی کانال ۱.۴ میلیون واحدی قرار گرفت.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
گمانه زنی بر سر قیمت گذاری خودرو /حساسیت بازارها به برجام
بازارها اگرچه در یک محدوده مشخص معاملات روز سه شنبه را با ثبات دنبال کردند اما معاملات روز چهارشنبه می تواند تداوم همان مسیر یا متفاوت از آن باشد.
بازار بدهی رفیق بازار سرمایه و نه رقیب
طبق گزارش بانک مرکزی در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، مجموع اوراق بدهی منتشر شده مبلغ ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته از افزایش ۷۲.۲ درصدی حکایت دارد.
تغییر فرآیند سفارش‌گذاری در معاملات قراردادهای مشتقه
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران طی اطلاعیه‌ای به کلیه فعالان معاملات قراردادهای مشتقه، تغییر فرآیند سفارش‌گذاری در معاملات قراردادهای مشتقه را اعلام کرد.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
قیمت‌گذاری دستوری یا بازار آزاد؛ مسأله این است
اقتصاددانان به جای قیمت‌گذاری دستوری، کشف قیمت در بازار آزاد را پیشنهاد می‌کنند؛ با این وجود و در شرایط حاضر کشور که چاره ای جز گذار به بازار آزاد وجود ندارد، ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می تواند مشکلات زیادی را حل کرده و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
سه شنبه فولادی بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه میزبان عرضه ۲۰۴ هزار و ۱۲۵ تن شمش بلوم، ۱۲۰ هزار تن تختال و ۱۹ هزار و ۵۵۰ تن ورق فولادی است.
"دی" از تسهیلات اعطایی رشد ۱۷درصد درآمد ساخت
تسهیلات اعطایی بانک دی طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه سال جاری ۲۵،۳۱۰ میلیارد ریال شناسایی‌شده که حدود ۱۷ درصد بیشتر از تسهیلات وصولی ثبت‌شده در مهرماه بوده است.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران هم‌زمان با 180 کشور جهان برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران؛ سروش مودب دبیر دائمی هفته جهانی کارآفرینی خبر از برگزاری این رویداد برای هشتمین سال متوالی داد که به همت باشگاه کارآفرینی ایران و مرکز کارآفرینی ایران و با حمایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، هم‌زمان با بیش از 180 کشور جهان برگزار خواهد شد.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.