10:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمله

صعود بورس‌های آمریکا و اروپا
نماد برتر- همه شاخص‌های مهم بورسی در منطقه آمریکا و اروپا صعودی شدند.
سقوط آزاد بورس‌های جهانی
نماد برتر- بیشتر شاخص های بورسی جهان با ریزش‌های سنگین مواجه شدند.
حملات سایبری و اختلالات اینترنتی
نماد برتر- حملات سایبری از مواردی است که با هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور به اختلال اینترنتی و نارضایتی کاربران منجر شد، هرچند از ابتدای سال گذشته از سپر دفاعی با نام دژفا رونمایی شده بود که در شناسایی و مقابله با این حملات سایبری تاثیر زیادی داشت.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
رکوردداران زیان نفتی در آمریکا
نماد برتر- آلاسکا، نیومکزیکو و سایر ایالت‌های آمریکا که تا به امروز از رونق انرژی این کشور بهره برده اند، در پی سقوط قیمت نفت در سال جاری به زودی ناچار خواهند شد برای کسری بودجه خود به فکر چاره باشند.
بهبود شاخص‌های قیمت نفت به کمک افت تولید آمریکا
نماد برتر- شاخص‌های قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به کاهش تولید نفت آمریکا برای دومین روز متوالی صعود کردند اما ابهامات نسبت به بسته محرک اقتصادی دولت ترامپ روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
حمله به کاربران با وعده اینترنت رایگان
نماد برتر- استفاده افراد از اینترنت این روزها به‌دلیل خانه‌نشینی افزایش یافته و سودجویان از وعده اینترنت رایگان استفاده می‌کنند تا کاربران را با کلیک کردن روی لینک‌های آلوده، به سایت‌های فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات مرورگرها را ذخیره یا حساب‌های بانکی‌ را خالی کنند.
ماجرای هک سایت "علی بابا" چیست؟
نماد برتر- روز گذشته اعلام شد که تعدادی از سرورهای علی‌بابا موردحمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند.
نفت کشش افزایش قیمت ندارد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت روز دوشنبه در واکنش به جزییات اندک مرحله اول توافق تجاری میان آمریکا و چین که خوش‌بینی هفته گذشته نسبت به حل مناقشات دو کشور را تضعیف کرد، با کاهش روبرو شدند.
نکاتی برای این‌که در دنیای دیجیتال ایمن باشید
پایگاه خبری راد: مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند؛ بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیش‌تر خسارت وارد کنند و این سؤال وجود دارد که اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟
ریزش مجدد ارزش لیر
پایگاه خبری راد: ارزش لیر پس از تهدیدات جدید آمریکا بر ضد ترکیه مجددا کاهش یافت.
جهش ۲۰ درصدی قیمت برنت پس از حملات نفتی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه در واکنش به حملات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی که معادل پنج درصد از عرضه جهانی را مختل کرد، جهش پیدا کرد.
وقوع بیش از ۴۳۲ هزار حمله سایبری به عمان
پایگاه خبری راد: یک مقام عمانی اعلام کرد: این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی متحمل بیش از ۴۳۲ هزار و ۹۷۸ حمله سایبری شده است.
واکنش ترامپ به سقوط یورو
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور آمریکا کاهش کم سابقه اخیر ارزش یورو را بهانه‌ای برای حمله مجدد به فدرال رزرو قرار داد.
احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با مفسدان اقتصادی باید با اقدامات تکمیلی دولت و مجلس همراه شود تا موفق باشد، گفت: با توجه به تجربه کشورهای دیگر در این زمینه، در صورت موفقیت‌آمیز بودن مبارزه با فساد احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی وجود دارد.