20:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

اوضاع قیمت و موجودی برنج های وارداتی و داخلی
نماد برتر- گزارش های رسمی از این حکایت دارد که قیمت برنج وارداتی ۱۰۹ درصد نسبت به شهریور ماه پارسال گران شده است.
ریز موجودی کالاهای اساسی و غیر اساسی در ۱۳ بندر
نماد برتر- در حال حاضر حدود هشت میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی در ۱۳ بندر موجود است که عمده آن در بندر امام خمینی (ره) با بیش از ۳.۶ میلیون تن قرار دارد.
نفت ۲ درصد گران شد
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات پزشکان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال مرخص شدن وی تا امروز و چند روز پس از مثبت شدن تست ابتلایش به کووید ۱۹، حدود دو درصد افزایش یافت.
تازه ترین گزارش از موجودی کالای اساسی در بنادر
نماد برتر- آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر از وجود بیش از ۳.۴ میلیون تن کالای اساسی که عمده آن را ذرت تشکیل می‌دهد حکایت دارد.
ابلاغ تصمیمات تسهیل ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به گمرکات کشور
نماد برتر- معاون اول رییس جمهور تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر به استان هرمزگان و بازدید از مجتمع بندری شهید رجایی به منظور تسهیل در ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به اماکن گمرکی کشور را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.
تولید ماهانه نفت اوپک افزایش یافت
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در سپتامبر برای سومین ماه افزایش پیدا کرده است.
دهمین محموله گندم هند در چابهار پهلو گرفت
نماد برتر- دهمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار پهلو گرفت تا تعهد هند برای تزانزیت ۷۵ هزار تنی گندمش از طریق این بندر عملی شود.
تمدید ثبت سفارش کالا به طور مشروط حذف شد
نماد برتر- معاون فنی گمرک از حذف تمدید ثبت سفارش کالاها به صورت مشروط خبر داد.
تحریم و کرونا یک روز هم تجارت دریایی متوقف نکردند
نماد برتر- معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیرهای بین‌المللی، حتی یک روز هم متوقف نشده است.
صاحبان کالاهای دپو شده فورا برای ترخیص اقدام کنند
نماد برتر- با توافقات صورت گرفته برای ترخیص کالا از گمرک و بنادر ، صاحبان کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و اجزا و قطعات یدکی خط تولید باید در اسرع وقت و طبق شرایط تعریف شده نسبت به تمهیدات لازم جهت ترخیص کالا اقدام کنند.
چه چقدر کالای اساسی در انبارهای بنادر است؟
نماد برتر- رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور که البته عمده آن در بندر امام خمینی (ره) است، به حدود سه میلیون تن می‌رسد و باید کاری کنیم که تخلیه و بارگیری آن به استان‌های کشور سرعت بیشتری پیدا کند.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
زیرمجموعه شستا یک گام دیگر برای عرضه اولیه سهام برداشت
نماد برتر- شرکت چوب خزر کاسپین اولین کارخانه تولیدکننده MDF ایران و وابسته شستا با ثبت نزد سازمان بورس ، یک قدم برای عرضه اولیه سهام برداشت .
کالاهای اساسی، مواد اولیه و قطعات تولید مانده در گمرک تعیین تکلیف شد
نماد برتر- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و دستور اکید وی مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در گمرکات، کالاهای اساسی، مواد اولیه ، اجزا و قطعات مربوط به واحدهای تولیدی به قید فوریت ترخیص می شوند.
ورود نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی
نماد برتر- نخستین نفتکش برای بارگیری نفت لیبی پس از محاصره هشت ماهه تاسیسات نفتی این کشور از سوی نیروهای خلیفه حفتر، وارد پایانه حریقه شد.