21:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

۳۶۵ روز بلاتکلیفی برای "ارج" و "آزمایش"
پایگاه خبری راد: هرچند در مورد واگذاری کارخانه "آزمایش" از همان ابتدا نیز امیدی وجود نداشت اما بر اساس اظهارات اعلامی مسئولان وقت و کنونی وزارت صنعت به نظر می‌رسید که کارخانه "ارج" در سال ۱۳۹۶ واگذار شود که این وعده نیز عملی نشد.
نقش دلار در مبادلات خودرویی کمرنگ شد
پایگاه خبری راد: زنجیره تغییرات اخیر در فرآیند بازرگانی و نقل‌و‌انتقال ارز در کشور که با ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی‌بر ممنوعیت ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز به ۴ کشور شروع شد، به فاصله کمی، با ممنوعیت ثبت‌سفارش دلاری تکمیل شد.
تسهیلات مالی برای صادرات بیش از تقاضا است
مدیرعامل بانک پارسیان در دومین جلسه کمیسیون بانک، بیمه و مالیات گفت: تسهیلات برای صادرات بیشتر از حد نیاز بوده و مشکل امروز کمبود تقاضا برای صادرات است.
زعفران ارزان شد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس شورای ملی زعفران معتقد است که برخلاف آمارهای وزارت جهاد کشاورزی تولید این محصول در سال جاری افزایش یافته و قیمت آن نسبت به سال های گذشته در بازار داخلی و جهانی کاهش پیدا کرده است.
بیت‌کوین در بلاروس مجاز شد
پایگاه خبری راد: کشور بلاروس به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران و تقویت بخش خصوصی و اقتصاد کشورش، نقل و انتقال پول به ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین را قانونی و مجاز اعلام کرده است.
بیت‌کوین مهارشدنی است؟!
پایگاه خبری راد: بیت کوین‌ها نوعی از پول‌های الکترونیکی رمزنگاری شده هستند که حالا و با گسترش استفاده تجاری از فضای اینترنتی بسیار بیشتر از گذشته جلب توجه کرده‌اند. برای بازی با این پول اینترنتی جذاب اما چالش‌هایی وجود دارد که توجه به آنها ضروری است.
بیت‌کوین مهارشدنی است؟!
پایگاه خبری راد: بیت کوین‌ها نوعی از پول‌های الکترونیکی رمزنگاری شده هستند که حالا و با گسترش استفاده تجاری از فضای اینترنتی بسیار بیشتر از گذشته جلب توجه کرده‌اند. برای بازی با این پول اینترنتی جذاب اما چالش‌هایی وجود دارد که توجه به آنها ضروری است.
آمریکا هم از پس بیت‌کوین‌ها برنمی‌آید!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه تجارت الکترونیکی با اشاره به مزایای استفاده از بیت‌کوین‌ها به ویژه در فضای تحریم‌های مالی، نسبت به آسیب‌های این حوزه در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره سازوکار پولهای الکترونیکی نیز هشدار داد.
چند نکته درباره اسکناس‌های معلق در فضای مجازی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه پول الکترونیکی با اشاره به گسترش رو به رشد پول‌های الکترونیکی در مبادلات فضای مجازی از عدم وابستگی این پول‌ها به ارز یا نهاد خاصی خبر داد.
منصفانه به مساله بیت‌کوین نگاه کنیم
پایگاه خبری راد: معاون فناوری‌ و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت نگاه منصفانه به مقوله بیت‌کوین بیان کرد که حدود یک سال است که در بستر نرم افزار بلاکچین این موضوع در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات است و هماهنگی‌های بین المللی و افزایش سواد برای این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.
بیت کوین؛ پولی بدون افسار
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به سازوکار تبادلی بیت کوین‌ها از غیرقابل متوقف بودن ادامه روند گسترش این پول الکترونیکی در کشورها خبر داد.
تعداد کارگزاری‌های موجود کافی است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که "آیا صنعت کارگزاری در ایران نباید رقابتی شود؟" می‌گوید تعداد ۱۰۸ کارگزاری که در ایران وجود دارد کافی است و با افزایش شعب آن‌ها باید این رقابت به وجود آید.
مواد اولیه مشکل اصلی سراجان ایرانی
پایگاه خبری راد: در طول سال برای دانش‌آموزان در بخش اداری و آموزشی حدودا ۱۸ میلیون کیف نیاز داریم.
توتال اجرای قراردادش را شروع کرده است/ مشکلی با اروپایی‌ها در انتقال پول نداریم
پایگاه خبری راد: وزیر نفت تاکید کرد که توتال اجرای قراردادهای خود را شروع کرده و قراردادهای دیگر نیز در دستور کار است. همچنین شرکت‌های داخلی در قراردادهای نفتی می‌توانند صددرصد کار را انجام دهند ولو اینکه قرارداد با کشور خارجی باشد.
21 ملاک سرمایه‌گذاران خارجی در معدن مشخص شد
پایگاه خبری راد: الویت های 21 گانه سرمایه گذارن خارجی برای تحقق جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی در نقشه راه معدن تدوین شد.