08:20 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اطلاعات کاربران

دیگر کسی نمی‌تواند پیام‌های واتس‌اپ شما را بخواند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد از کنجکاوی و دسترسی افراد غریبه به پیام‌های کاربرانش در این پیام‌رسان جلوگیری بعمل بیاورد.
ترمز رشد فیس‌بوک کشیده شده است!
پایگاه خبری راد: این طور که به نظر می‌رسد رشد بی‌وقفه تعداد کاربران و محبوبیت فیس‌بوک متوقف شده و استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی رو به افول گزارش شده است.
اپل راه نفوذ پلیس به آیفون را بست
پایگاه خبری راد: اپل توانسته است در آخرین نسخه از سیستم عامل آی‌اواس دسترسی تمامی ابزارهای نفوذ به گوشی‌های آیفون را به شدت محدود و قطع کند.
فیس‌بوک ۵۰۰ هزار پوند جریمه شد
پایگاه خبری راد: کمیسیون محافظت از اطلاعات کاربران در بریتانیا، شرکت آمریکایی فیس‌بوک را تحت‌تاثیر رسوایی اخیر و افشای اطلاعات کاربرانش ۵۰۰ هزار پوند جریمه کرد.
90 درصد اپلیکیشن‌های اندرویدی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند
پایگاه خبری راد:بالغ بر ۹۰درصد از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی‌استور، اطلاعات کاربران را جمع آوری می‌کنند.
احتمال همکاری فیس‌بوک با شرکت امنیت سایبری قوت گرفت
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به‌دنبال رسوایی‌های پیاپی و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد با یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری وارد همکاری شود.
حفره امنیتی در شبکه‌ اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض کرد
پایگاه خبری راد: محققان از یک آسیب‌پذیری جدید امنیتی در شبکه اجتماعی تامبلر خبر داده‌اند که امکان دسترسی و سرقت اطلاعات کاربران را به هکرها می‌دهد.
فیس‌بوک از علت سرقت اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر می‌گوید
پایگاه خبری راد: فیس‌بوک بر این باور است که هکرها به منظور ساخت تبلیغات، فریب کاربران و کسب درآمد اطلاعات کاربران این شبکه‌اجتماعی را ربوده‌اند.
برنامه‌های جذابی که کار دست کاربر می‌دهند
پایگاه خبری راد: برخی برنامه‌ها که خدمات جانبی برای اپلیکیشن‌های محبوب کاربران ارائه می‌دهند، قابلیت بدافزاری یا سرقت اطلاعات را دارند و خلافکارهای سایبری هم جایی را نشانه می‌گیرند که جذابیت زیادی برای کاربر دارد.
دسترسی هکرها با iOS.۱۲ به اطلاعات شخصی کاربران آیفون
پایگاه خبری راد: محققان امنیتی به تازگی از یک آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS.۱۲ خبر داده‌اند.
باید ریسک بالای شهرهای هوشمند را بپذیریم!
پایگاه خبری راد: کارشناسان برآورد کرده‌اند با توسعه شهرهای هوشمند و گسترش روزافزون اینترنت اشیا، میزان آسیب‌پذیری و احتمال نفوذ هکرها به دستگاه‌های هوشمند نیز بیشتر خواهد شد.
ایجاد اشتغال توسط همراه اول با تولید سیم‌کارت در ایران
پایگاه خبری راد: همراه اول با تولید سیم‌کارت داخلی توانسته فرصت شغلی برای متخصصان و کارشناسان داخلی فراهم کند.
حمله بدافزار جدید به ۱۰۰ هزار مودم وای‌فای
پایگاه خبری راد: محققان فعال در حوزه امنیت سایبری به‌تازگی از یک حمله بدافزاری گسترده به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه مودم اینترنت بی‌سیم وای‌فای خبر داده‌اند.
نقص حریم خصوصی کاربران توسط تلگرام!
پایگاه خبری راد: به گفته یک پژوهشگر فعال در امنیت سایبری، نسخه دسک‌تاپ تلگرام اطلاعات خصوصی کاربران هنگام برقراری تماس صوتی را نقض و افشا کرده است.
شرکت‌های ارزش افزوده در دوراهی کلاهبرداری ۳۵ میلیاردی یا خدمت!
پایگاه خبری راد: اگرچه خدمات ارزش افزوده باید با اطلاع مشترکین فعال شود، اما برخی از این خدمات بدون اطلاع کاربران و توسط شرکت‌های ارزش افزوده فعال شده و بعضا هزینه‌های زیادی برای برخی کاربران داشته است.