22:42 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزاد

شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
مهلت پرداخت سود مجامع باید در قانون تجارت اصلاح شود
مهلت 8 ماهه ای که در قانون تجارت برای پرداخت سود سهامداران بعد از برگزاری مجامع وجود دارد قطعاً به ضرر سهامداران است، به همین دلیل باید به طور حتم این قانون اصلاح و تغییراتی در قانون پرداخت سود سهامداران اعمال شود.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
زورآزمایی محرک‌های کاهشی و افزایشی در میدان فردوسی
درحالی‌که همچنان خبری از زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات و آینده برجام نشده، اما دلار از اواخر هفته پیش در مسیر نزولی قرار گرفت تا دیروز وارد کانال ۲۴هزار تومان شد که به گفته فعالان بازار ارز، این روند ناشی از وجود برخی محرک‌های کاهشی همچون احتمال به حصول توافق و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران است.
"خفولا" آماده برگزار مجمع شد
مجمع عمومی شرکت خدمات فنی فولاد یزد مجمع عمومی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۹ برگزار می‌کند.
حمایت های واقعی از تولید با لغو قیمت گذاری رقم می خورد
اجرای طرح لغو قیمت گذاری های دستوری ضمن جلوگیری از کاهش تولیدات داخلی، بستر را برای اشتغال و ثبات اقتصادی فراهم خواهد کرد.
۲۴ همت سرمایه‌گذاری به نفع زغال‌سنگی‌ها
نگاهی به افتتاح ابر پروژه تولید فولاد در زرند و اثرگذاری آن روی صنعت زغال‌سنگ کشور حاکی از آن بوده که یک پروژه برد-برد به نفع دو صنعت فولادی و زغالی شکل گرفته است.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
سقوط «ایران خودرو» به دره زیان
نماد برتر - عملکرد شرکت «ایران خودرو» در سالیان اخیر نتیجه‌ای جز انباشت زیان نداشته و با روند کنونی بعید به نظر می‌رسد بتواند راه خروج از دره زیان را پیدا کند.
فک رهن «خگستر» توسط صاحب خانه!
نماد برتر - ایران خودرویی ها سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری را از رهن آزاد کردند.
پایان دولت؛ بازیِ بورسی ادامه دارد!
یادداشت از محمد علی رفیعی
نفع و ضرر آزادسازی محصولات فولادی
نماد برتر - با تائید وزارت صمت، صادرات محصولات فولادی(مقاطع طویل) واحدهای مجاز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳ ماه آزاد شد.
سود 593 ریالی در جیب سهامداران «غمینو»
نماد برتر - عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ صنایع غذایی مینو شرق، این شرکت موفق به ثبت فروش ۲٫۲۴۲ میلیارد ریالی گردیده است
دلایل کاهش قیمت ارز از زبان همتی
نماد برتر - درحالی که احتمال رفع تحریم‌ها و آزادی منابع بانک مرکزی، انتظارات مثبتی در بازار ارز ایجاد کرده است و کاهش نرخ ارز در این بازار امری منطقی است.