00:44 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کره زمین

از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
موفقیت در ایجاد اقتصاد مدور با الهام از طبیعت
نماد برتر- نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد مدور راهی برای ساختن جهانی بدون زباله است، مدل‌های کسب‌وکار مدور، در دهه‌های آینده، ۴.۵ تریلیون دلار فرصت ایجاد می‌کنند و دنیای طبیعی می‌تواند درباره ایجاد اقتصاد مدور راهکارهای موثری ارائه دهد.
سیاست انرژی آمریکا در دوران بایدن چه تغییری خواهد کرد؟
نماد برتر- شبکه های بزرگ متعددی اعلام کردند جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.
سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش‌های آب و برق تهران
نماد برتر- وزیر نیرو از بهره‌برداری ۱۲۴ پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون در دولت تدبیر و امید ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق تهران سرمایه‌گذاری شده است.
فشار کرونا به معیشت میلیون ها نفر
نماد برتر- بانک جهانی از احتمال سقوط ۸۸ میلیون انسان به ورطه فقر مطلق به دلیل کرونا خبر داد.
زمان و مکان به آب‌اندازی اولین قفس بومی پرورش ماهی اعلام شد
نماد برتر- دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح تولید بومی براکت سه کاناله تزریقی قفس‌های پرورش ماهی، از به دریا انداختن نخستین قفس بومی با همه قطعات ایران‌ساختی آن، در آبان ماه سال جاری در سواحل قشم خبر داد.
رشد سریع دریاچه‌های یخچالی در سراسر جهان
نماد برتر- تصاویر ماهواره ای حاکی از رشد سریع دریاچه های یخچالی در سراسر جهان است.
زادگاهتان میلیون‌ها سال قبل کجا بوده است!؟
نماد برتر- یک نقشه تعاملی که توسط یک دیرین‌شناس آمریکایی طراحی شده است، به شما اجازه می‌دهد تا ببینید شهر شما در زمین باستان کجا واقع بوده است.
رصدخانه‌های کشور شبکه‌سازی می‎‌شوند/مشارکت ایران در طرح پایش پسماندهای فضایی سازمان اپسکو
نماد برتر- رییس گروه نجوم سازمان فضایی ایران از شبکه‌سازی برای رصدخانه‌های کشور و عضوگیری رصدخانه‌های فعال در این شبکه خبر داد و گفت: این شبکه‌سازی موجب می‌شود که داده‌های نجومی سهل‌الوصول‌تر در اختیار محققان این حوزه قرار گیرد، ضمن آنکه بستری برای مشارکت ایران در پروژه‌های Fallow Up جهانی فراهم خواهد شد.
استرالیا سکوی پرش خودروهای برقی هیوندای می‌شود
پایگاه خبری راد: جنسیس به عنوان برند لوکس شرکت خودروسازی هیوندای موتورز به تازگی از برنامه‌های خود برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی جدید خبر داده است.
۹ میلیون نفر تا پایان دولت از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
‌پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این‌که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ تصفیه خانه فاضلاب در کشور در مدار بهره برداری قرار داشت، گفت: امروز با بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب خوانسار ۲۲۱ امین تصفیه خانه فاضلاب کشور به بهره برداری رسید.
شرط توسعه خودروهای برقی
پایگاه خبری راد: نتایج تحقیقات جدید در نروژ نشان می‌دهد که تجهیزات و شبکه برق کشورها باید برای آنکه پاسخگوی افزایش استقبال مشترکان از وسائل نقلیه برقی و الکتریکی باشند، ارتقا داده شوند.
ثروتمندترین افراد تاریخ کدامند؟
پایگاه خبری راد: با در نظر گرفتن نسبت ثروت به تولید ناخالص داخلی می‌توان دریافت که برخی افراد از ثروتمندان حال حاضر جهان نیز ثروتمند تر بوده‌اند.
خودروهای برقی فقط در کشورهای ثروتمند طرفدار دارد!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی خودرو بر این باورند که خودروهای برقی و الکتریکی تنها در کشورهای ثروتمند از استقبال خوبی برخوردار خواهند شد.
صفحه قبل | صفحه بعد