08:20 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارت سوخت المثنی

صدور کارت سوخت تمام متقاضیان تا چند روز آینده
نماد برتر- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: کارت سوخت تمام متقاضیانی که تا کنون تقاضای خود را ثبت کرده اند تا چند روز آینده صادر می شود.
مهم نیست کارت سوخت به نام شما باشد
نماد برتر- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: اگر کارت سوخت شخصی که ماشین را خریداری می‌کند، به نام خریدار نباشد، مشکلی به وجود نمی‌آید و هیچ الزامی برای تغییر کارت سوخت نیست.
سهمیه بنزین خودروهای جدید چند لیتر است؟
نماد برتر - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه سوخت کارت‌های جدید از زمان صدور کارت محاسبه می‌شود، نه از زمان درخواست متقاضی.
نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
بهترین روش برای دسترسی سریع به کارت‌های سوخت
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت کلان شهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود و لازم است که مالکان وسیله نقلیه در روزهای باقی‌مانده نسبت به دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.
فرآورده‌های نفتی لیتری چند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای دنیا جزو کشورهایی است که فرآورده‌های نفتی خود را با قیمت پایین‌ عرضه می‌کند که همین موضوع نیز چالش‌های متعددی همچون ازدیاد قاچاق در کشور را به وجود آورده است.
قابل توجه کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده اند
پایگاه خبری راد: درحالی که شائبه‌های بسیاری مبنی بر عدم تحقق طرح استفاده از کارت سوخت هوشمند وجود داشت، وزیر نفت صراحتا اعلام کرد که وزارت نفت به‌طور کامل آمادگی عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت را دارد و این طرح از ۲۰ مردادماه با جدیت اجرایی می‌شود.
حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از تاریخ ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: این طرح را با هدف جلوگیری از سوءاستفاده و مقابله با قاچاق سوخت اجرایی خواهیم کرد.
کارت سوخت، فرشته نجات می‌شود؟
پایگاه خبری راد: طی چند ماه اخیر اخبار مربوط به بنزین حواشی بسیاری را به دنبال داشت، اما درنهایت دولت برای احیای مجدد کارت سوخت تصمیم گرفت تا شاید از این طریق بتواند وضعیت مصرف و قاچاق بنزین را سرو سامان دهد.
بازگشایی گره قاچاق سوخت در گرو سهمیه‌بندی
پایگاه خبری راد: آمار و ارقامی که درباره میزان قاچاق سوخت وجود دارد، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده و موجب شده بخش دولتی نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشد. بازگشت کارت سوخت موضوعی است که بخش دولتی به آن توجه داشته اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این کارت بدون سهمیه‌بندی نمی‌تواند نتیجه مثبتی دربرداشته باشد لذا باید کم کم به سمت سهمیه‌بندی بنزین حرکت کرد.
منتظر کارت سوخت جدید نباشید
پایگاه خبری راد: در حالی که جدیدترین اطلاعیه شرکت ملی پخش از آغاز مجدد ثبت‌نام کارت سوخت خبر داده است، برخی از متقاضیانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند همچنان در انتظار صدور کارت سوخت جدید هستند، در حالی که قرار نیست کارت سوخت جدیدی صادر شود.
از ثبت‌نام کارت سوخت جا نمانید
پایگاه خبری راد: امکان ثبت‌نام برای آن دسته از مالکان خودرو یا موتورسیکلتی که فاقد کارت سوخت هستند و در مهلتی که پیش از این و در سال گذشته برای آنها تعیین شد موفق به ثبت نام و دریافت این کارت نشدند، از امشب فراهم می‌شود.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
صفحه قبل | صفحه بعد