09:47 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژوهشگاه

خبرنگاری شغل انبیاست با همان مشقات و ...
یادداشت محمد علی رفیعی به مناسبت روز خبرنگار
"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
حضور همراه اول در بومی‌سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات
نماد برتر- همراه اول با هدف ادامه مسیر و توانمندتر شدن در عرصه تولیدات بومی در رویداد بومی‌سازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات حضور دارد.
پیشرفت۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات "شبندر" با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری
نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات سنگین خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از نیمه سال آینده آغاز می‌شود.
مدیرعامل یکی از چهار هلدینگ چند رشته ایی بورس تغییر کرد
نماد برتر- سرمایه‌گذاری غدیر که یکی از چهار هلدینگ چند رشته ایی حاضر در بورس بشمار می رود پس از گذشت ۲.۵ با تغییر مدیرعامل روبرو شد .
۱۵ آذر آخرین مهلت برای ارسال ایده‌های حوزه راهداری
نماد برتر- با هدف پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور و جذب حامیان و پشتیبانی از ایده‌های فناورانه اولین رویداد فناورانه در حوزه راهداری برگزار می‌شود.
۳ پروژه شهر هوشمند در جزیره کیش اجرایی می‌شود
نماد برتر- سه پروژه مرتبط با شهر هوشمند با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش اجرایی می‌شود.
تصویب دستورالعمل صندوق‌های پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی
نماد برتر- در پنجاه و دومین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری دستورالعمل فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (cvc) تصویب شد.
افزایش عملکرد صیفی جات با فرمولاسیون‌های مبتنی بر باکتریایی محرک رشد اختصاصی
نماد برتر- محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با جمع آوری و بررسی صدها جدایه باکتری بومی از گلخانه‌های تجاری کشور موفق به تولید محصولات فرموله شده بر پایه باکتری‌های القا کننده رشد گیاهی شدند که ضمن افزایش کمی و کیفی محصول خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای موجب کاهش مصرف سموم شیمیایی و نیترات باقی مانده در این صیفی جات می شود.
حمایت پاییزی شبکه آزمایشگاهی برای تحقیقات دانشگاهی و صنعتی/عضویت ۷۵۰ مرکز در شبکه
نماد برتر- مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی در این شبکه عضو هستند و اطلاعات حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه آزمایشگاهی را در این شبکه به اشتراک گذاشته‌ایم، گفت: برای هر فصل تخفیفاتی برای انجام فعالیت تحقیقاتی محققان در نظر گرفته شده که در برای فصل پاییز برای اساتید تخفیف ۵۰ درصدی شده است.
سومین سایت ۵G ایران، در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی شد
نماد برتر- ایرانسل سومین سایت نسل پنجم ایران را در دانشگاه تربیت‌مدرس راه‌اندازی کرد. مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی این سایت، توسعۀ فناوری ۵G را سنگ بنای اقتصاد دیجیتال برشمرد. رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس نیز، پیشتازی ایرانسل در حوزه ۵G را موجب افتخار و غرور ملی دانست.
ایده‌های فناورانه نفتی پذیرش می‌شود
نماد برتر- با انتشار فراخوانی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فناور درخواست شد تا ایده‌های خود را در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ارسال کنند.
آخرین آمار از دامنه‌های ثبت‌شده فارسی
نماد برتر- از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۳۹ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و ۱۹۱ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد.
عرضه محصولات تحقیقاتی حوزه برق کشور در آبان ماه
نماد برتر- نخستین رویداد (وبینار) ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، به همت پژوهشگاه نیرو و با همکاری پارک علم‎و‎فناوری دانشگاه تهران روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.
۳۵ طرح نوآورانه حوزه برق به بازار راه می‌یابد
نماد برتر- بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت نیرو و شرکت‌هایی مانند توانیر، مقرر شد تا توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه نیرو و صنعت برق به کار گرفته شود. در این راستا پژوهشگاه نیرو رویداد تجاری‌سازی ایده و جذب سازنده را برگزار می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد