07:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واردات نفت هند

کاهش چشمگیر سهم خاورمیانه از واردات نفت هند
نماد برتر- سهم تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از بازار هند در ماه سپتامبر به پایینترین میزان در چهار ماه اخیر نزول کرد و در مقابل سهم آفریقا به بالاترین حد در یک سال گذشته رسید.
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی
نماد برتر- قیمت نفت برنت طی هفته گذشته حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد، درحالی که نفت خام آمریکا افزایش نزدیک به یک درصدی را ثبت کرد.
سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد دلاری برای ساخت شبکه ملی گاز هند
پایگاه خبری راد: هند که یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت و زغال سنگ در جهان به شمار می‌رود، ۶۰ میلیارد دلار برای ساخت یک شبکه ملی گاز و پایانه‌های واردات تا سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری می‌کند.
ایران و هندوستان به‌دنبال حفظ روابط نفتی
پایگاه خبری راد: هند دومین مشتری نفتی ایران است و آن‌طور که این روزها در خبرها دیده می‌شود، روابط این دو کشور در حال تقویت بوده و به‌نظر می‌رسد که جای هند در لیست مشتریان نفتی ایران حفظ شده است.
سرنوشت روابط انرژی ایران و هند چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام تصمیم هفته گذشته دولت ترامپ برای پایان دادن به معافیت‌ها برای مشتریان نفتی ایران، هند در شرایط بی‌نهایت دشواری قرار گرفته و معلوم نیست چه راهی در پیش خواهد گرفت.
واردات نفت هند از ایران ۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: واردات نفت هند از ایران به دلیل شتاب پالایشگاه‌های هندی برای خرید نفت ایران پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا در نوامبر گذشته و عجله آنها برای انجام خرید پیش از پایان مهلت معافیت در اوایل ماه میلادی آینده، در فاصله مارس سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال مالی پیش از آن حدود پنج درصد افزایش پیدا کرد.
اهرم هندی‌ها در چانه زنی با آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران
پایگاه خبری راد: واشنگتن با درخواست از هند برای قطع واردات نفت ونزوئلا، ممکن است تمایلش را برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران برای دهلی نو که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، نشان داده باشد و هند نیز از این درخواست به عنوان اهرمی در مذاکراتش برای تمدید معافیت و ادامه خرید نفت ایران استفاده خواهد کرد.
واردات نفت هند از ایران کاهش یافت
پایگاه خبری راد: واردات نفت هند از ایران در ژانویه به دلیل به تأخیر افتادن برخی از محموله‌ها، ۴۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.
رشد ماهانه واردات نفت هند از ایران
پایگاه خبری راد: هند در دسامبر بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که تقریبا حدود میزان خرید محدود شده تحت معافیت آمریکا بود.
 هند برای تمدید معافیت تحریم‌های نفتی ایران مصر است
پایگاه خبری راد: مقامات هندی و ایرانی اظهار کردند که هند درصدد دریافت معافیت دیگری از واشنگتن برای ادامه خرید نفت ایران پس از پایان مهلت نخستین معافیت در ماه مارس است و هم‌زمان روی مکانیسمی برای فراهم کردن امکان انجام مبادلات نفتی با استفاده از روپیه از سوی شعبه یک بانک ایرانی کار می‌کند.
پالایشگاه هندی BPCL واردات نفت ایران را از سرمی‌گیرد
پایگاه خبری راد: رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد که شرکت دولتی بهارات پترولیوم (BPCL) واردات نفت ایران را پس از توقف سه ماهه به دلیل تحریم‌های آمریکا، در فوریه از سرخواهد گرفت.
معافیت پول خرید نفت ایران از مالیات سنگین در هند
پایگاه خبری راد: وزارت دارایی هند پرداخت به روپیه که برای واردات نفت ایران انجام می‌شود را از مالیات سنگین معاف کرد.
جزییات پرداخت پول واردات نفت هند از ایران تا 10  روز آینده
پایگاه خبری راد: طبق اعلام رویترز، هند نفت ایران را با استفاده از سیستم پرداخت به روپیه، وارد خواهد کرد و ۵۰ درصد از این پول برای صادرات کالا به ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فرصت‌های جدید نفت روسیه در هند پس از تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: نایب رییس گروه اسار گفت: صادرات نفت روسیه به هند در آینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد و زمانی که مدت معافیت از تحریم‌های آمریکا برای خرید نفت ایران به اتمام می‌رسد، ممکن است جذابیت بیشتری پیدا کند.
به صفر رساندن واردات نفت ایران توهم است
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت ایندین اویل در مصاحبه با "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت چشم انداز اینکه پالایشگاه‌های هندی خرید نفت ایران را به صفر برسانند غیرواقع گرایانه است.
صفحه قبل | صفحه بعد