20:05 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مواد آلی

ضرورت برخورداری خودروهای حمل پسماند تهران از معاینه فنی
نماد برتر- طی ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند منتشر شده است که علاوه‌بر ایجاد خطر لغزندگی معابر و جاده‌ها باعث آلودگی خاک و منابع آب‌ می‌شود و می‌تواند آثار مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان‌ها برجای گذارد. در این شرایط رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل پسماند امری ضروری است که باید در اسرع وقت صورت گیرد.
تدوین و اجرای طرح الگوی کشت هوشمند در اراضی دیم
نماد برتر- رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از تدوین و اجرای طرح الگوی کشت هوشمند به صورت پایلوت در سه استان کشور در آینده نزدیک خبر داد.
تصویب و ابلاغ سند تحویل حجمی آب
نماد برتر- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تصویب و ابلاغ سند تحویل حجمی آب خبرداد.
توصیه‌های محیط زیست برای صرفه‌جویی در مصرف آب
نماد برتر- در پی افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در کشور، مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا با سنت خانه‌ تکانی در روزهای پایان سال همزمان شده است بنابراین باید با رعایت نکاتی مصرف آب را مدیریت کنیم.
خیز محققان برای ساخت سامانه‌های پیش تصفیه آب و پساب در یک چالش علمی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری شتاب‌دهنده تخصصی حوزه آب اقدام به برگزاری چالش نوآوری در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های پیش‌ تصفیه آب و پساب کرده است.
خرمای ایرانی نیازمند تقویت بیشتر خاک‌ها
پایگاه خبری راد: ایران، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خرما در جهان است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که خاک نخلستان‌ها بایستی برای حاصلخیزی، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. محققان کشور بدین منظور از گوگرد و کودهای طبیعی استفاده کرده و نتایج مفیدی گرفته‌اند.
فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند
پایگاه خبری راد: اظهار نظر کارشناسان مختلف حوزه خاک از جمله رئیس انجمن علوم خاک ایران نشان می‌دهد که روند فرسایش خاک در ایران رو به افزایش است بگونه‌ای که فرسایش خاک ۵۶ میلیارد دلار به ایران خسارت می‌زند.
تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین‌های لجن‌کش
پایگاه خبری راد: رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش گفت: دستگاه‌های مختلف برای رفع این معضل باید قوانین و استاندارهایی تدوین کنند.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
نانوسوپرجاذبی ارزان برای صنایع بهداشتی از ضایعات گندم تولید شد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی از ضایعات گندم نانوسوپرجاذبی سنتز کردند که ضمن سازگاری بیشتر با محیط‌زیست قابلیت جذب آب بالا همانند سوپرجاذب‌های موجود در بازار را دارد و از آن می‌توان در صنایع بهداشتی استفاده کرد.
خاک‌های گلستان فقیر از مواد آلی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 85 درصد خاک‌های کشاورزی که در استان گلستان وجود دارد، دارای کم‌تر از 2 درصد مواد آلی است.
فقط سه کارخانه تولید کمپوست در ایران وجود دارد!
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه زنجان گفت: در کشوری با اقلیم خشک زندگی می‌کنیم و ناچار به مصرف کود شیمیایی هستیم.
احتمال گسترش بیماری‌های ناشی از خاک در ایران
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به غفلت‌های انجام شده در حفظ خاک گفت:‌ باید به دور هرگونه مصلحت اندیشی به سمت بازگرداندن مواد آلی خاک و توجه به کشاورزی حفاظتی حرکت کنیم و کود شیمیایی را کنار بگذاریم.
 معجزه استفاده از گیاه منداب به عنوان کود سبز برای افزایش تولید محصول !
پایگاه خبری راد: پسته، زرشک، عناب از محصولات خوشمزه و با شهرت جهانی خراسان جنوبی است ؛ همین عامل سبب شده که کشاورزان و جهاد کشاورزی دست به دامن مهندسان کشاورزی برای بکارگیری فکری بکر به منظور بالابردن بازدهی خاک خسته این منطقه شوند.
یکی از منابع سوخت‌های فسیلی رمزگشایی شد
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی"، با کمک یک روش جدید موفق شدند یکی از منابع سوخت‌های فسیلی را رمزگشایی کنند و تصاویری سه‌بعدی از آن ارائه دهند.
صفحه قبل | صفحه بعد