19:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع آبی کشور

ایران صادرکننده آب می شود؟
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ایران اکنون در چنین شرایطی قرار نگرفته که بتوان گفت می تواند صادر کننده آب باشد اما وضعیت منابع آبی طی سال های اخیر مناسب بوده است.
انجام مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد مترمکعب است و هرچه سد جدید احداث شود، ظرفیت هم بالا می‌رود.
پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده
پایگاه خبری راد: یک اقلیم‌شناس وضعیت بارش و دمای ایران را طی ۶۰ سال گذشته تشریح و تاکید کرد که سیل‌های اخیر کشور از پیامدهای گرمایش جهانی و نشانه تغییر اقلیم است و احتمال وقوع خشکسالی های متمادی و بارش های سیل آُسا طی سال های آینده وجود دارد.
دلیل بازنشدن دریچه برخی سدها در سیلاب‌های اخیر
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران وپدافند غیرعامل در مورد انتقادهای اخیر در مورد سیلاب نسبت به وزارت نیرو توضیح داد.
۶۴ درصد مخازن سدهای ایران پر شد
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزیر نیرو از افزایش ۳۱ سانتی‌متری تراز سطح دریاچه ارومیه در پی بارش‌های اخیر کشور خبر داده است.
ایران هنوز تشنه باران است
پایگاه خبری راد: علی‌رغم این‌که امسال شاهد بارش‌های مناسبی بودیم اما به دلیل پراکندگی بارش‎‌ها و نوسان روان‌آب، هم‌چنان سدها با کمبود مواجه هستند، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۶۲ سد معادل ۳۵ درصد از مجموع ۱۷۸ سد بزرگ ایران کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.
دسترسی ۹۰درصد جمعیت کشور به آب سالم
پایگاه خبری راد: عضو شاخه مهندسی فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم در وضعیت خوبی قرار داریم ورود آلاینده‌های صنعت به منابع آبی کشور را یادآور شد و افزود: اطلاع از کیفیت آب آشامیدنی از جمله حقوق شهروندی به حساب می‌آید. ضمن آنکه مردم نباید هر سیستم تصفیه کننده آبی را به خانه‌های خود راه دهند. چرا که در ۹۰ درصد موارد آب ورودی سالم است.
پرونده‌های تمام و نیمه‌تمام وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو به‌عنوان متولی تامین آب‌وبرق مردم طی ۴۰ سالی که از شروع انقلاب اسلامی می‌گذرد، علی‌رغم تنش‌ها، کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها توانسته کارنامه نسبتا خوبی از خود بر جای بگذارد اما واضح است که مشکلات بسیاری هنوز در این عرصه وجود دارد و برای حل کامل آن‌ها باید اقدامات بیش‌تری صورت بگیرد.
جلسه راهبردی تکمیل و ارتقای سند الگو پایه اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
پایگاه خبری راد: جلسه اندیشکده آب، محیط زیست، امنیت غذایی و منابع طبیعی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اردکانیان - وزیر نیرو - در محل این مرکز تشکیل شد.
سهم هر ایرانی از بودجه چقدر است؟
پایگاه خبری راد: سهم هر ایرانی از بودجه، حدود ۴۵۵ هزار تومان در ماه است.
 راهکارهایی برای رفع معضل منابع آبی در دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: با برگزاری اولین جلسه شورای سیاستگذاری هم‌اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور، در خصوص راهکارهایی برای رفع مشکل تامین منابع آبی کشور بحث و تبادل نظر شد.
فاصله نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد کاهش یابد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: امیدوارم در پی کاهش نرخ ارز قیمت کالا هم در کشور کاهش یابد تا فشار معیشتی بر مردم کم شود.
رویکرد وزیر نیرو در مورد اقتصاد آب
پایگاه خبری راد: "نظام تعرفه فعلی آب مشوق بد مصرفی است"؛ این موضوع یکی از مهم‌ترین صحبت‌های وزیر نیرو در دوران وزارتش است، چراکه وی معتقد است نظام فعلی تعرفه‌گذاری آب بویژه در بزرگ‌ترین حوزه مصرف‌کننده یعنی کشاورزی، هرگز با توسعه پایدار مبتنی بر شناسایی ارزش ذاتی آب سازگار نیست و باید این موضوع اصلاح شود.
تدابیر مدیریتی در مورد حل مساله خشکسالی
پایگاه خبری راد: با توجه به بهبود وضعیت بارندگی‌ها در سال آبی جدید، می‌توانیم نسبت به حل مساله‌ی خشکسالی در ایران امید داشته باشیم، اما باید به این مساله نیز توجه کرد که راهکارهای مدیریتی نباید مورد غفلت واقع شوند.
گذر از تنش آبی ممکن است؟
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو برای گذر از چالش‌ها و تنش‌های آبی موجود در کشور برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف تا سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته تا بتوان در آن سال میزان تنش آبی را به صفر رساند.
صفحه قبل | صفحه بعد