10:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشکلات امنیتی

زیست شبانه شهر تهران تصویب شد / توضیح درباره مخالفت پلیس
نماد برتر- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب مصوبه شهر بیدار درباره مخالفت پلیس گفت: انتظار می رود با تغییراتی، نیروی انتظامی و هیات تطبیق پس از بررسی مجدد اعلام موافقت کنند.
اختلال هکری در سیستم‌های صنعتی
نماد برتر- محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوءاستفاده کنند.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
بزرگترین تولیدکنندگان دانه قهوه جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: آیا تا به‌حال به این فکر کرده‌اید قهوه‌ای که هر روز می‌نوشید از کجا تهیه می‌شود؟
بهره‌برداری از راه‌آهن خواف‌–هرات تا پایان امسال/ افغانستانی‌ها منتظر سرمایه‌گذار
پایگاه خبری راد: خط ریلی حدود ۲۰۰ کیلومتری خواف–هرات در قالب چهار قطعه در حال احداث و تکمیل است که به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛ سه قطعه آنکه در تعهد ایران بوده تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
موفقیت محققان کشور در بومی سازی سامانه‌های امنیت اطلاعات شبکه
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی سامانه بومی برای ثبت حملات و رخدادهای شبکه را تولید کردند که به گفته آنها در این سامانه امکان گزارش‌گیری از رخدادهای شبکه فراهم شده است.
عامل تجاوز اپل و گوگل به حریم خصوصی ایرانی‌ها چیست؟
پایگاه خبری راد: اگرچه پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، هنوز هم افرادی به خرید گوشی‌های آیفون اقدام می‌کنند، اما بی‌توجهی به کسب‌وکارهای ایرانی به این موضوع محدود نمی‌شود.
کشف یک حفره امنیتی جدید در لپ‌تاپ‌های Dell
پایگاه خبری راد: اخبار منتشر شده حاکی از آن است که آسیب پذیری و حفره امنیتی جدیدی که در لپ تاپ‌های برند Dell یافت شده ، به هکرها امکان کنترل از راه دور سیستم کاربران را می‌دهد.
کشف یک حفره امنیتی جدید در لپ‌تاپ‌های Dell
پایگاه خبری راد: اخبار منتشر شده حاکی از آن است که آسیب پذیری و حفره امنیتی جدیدی که در لپ تاپ‌های برند Dell یافت شده ، به هکرها امکان کنترل از راه دور سیستم کاربران را می‌دهد.
ضعف گجت‌های هوشمند در برابر آسیب‌های امنیتی
پایگاه خبری راد: کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر دو میلیون گجت هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا تحت تاثیر پروتکل و درگاه ناامن P2P در معرض آسیب پذیری و نفوذ هکرها قرار دارند.
رمز عبور اینستاگرامی‌ها لو رفت!
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود که رمز عبور کاربران اینستاگرام در اختیار شرکت فیس‌بوک قرار گرفته است.
استوری اینستاگرامی‌ها پخش شد!
پایگاه خبری راد: به تازگی از سوی کاربران در فضای مجازی گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی از استوری ایسنتاگرام کاربرانی که حساب کاربری خصوصی داشتند، برای افراد غریبه قابل مشاهده بوده است.
تعلیق گوگل فوتوز به دلایل امنیتی
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) بر روی سیستم عامل اندروید را تحت تاثیر یک آسیب پذیری امنیتی به حالت تعلیق درآورده است.
کدام اپلیکیشن‌ها بدون اجازه، اطلاعات کاربران را می‌دزدند؟
پایگاه خبری راد: به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری، برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه آنلاین اپ استور اپل بدون کسب اجازه از کاربران به جمع آوری اطلاعات آنها می‌پرداختند.
صفحه قبل | صفحه بعد